Rolls-Royce zvažuje použití karbonu pro nejluxusnější modely
Karbon a od něj odvozené materiály CFRP se v autoprůmyslu prosazují stále více, byť kvůli vysoké ceně pouze u dražších aut, v jejichž ceně se jejich použití neprojeví tak výrazně. Konzervativní značka Rolls-Royce ale dosud těmto materiálům nevěnovala pozornost, přestože by mohly být z uhlíkového kompozitu celé a na cenovce by se to příliš neprojevilo a pokud ano, nikdo by se nad tím nepozastavil.
Skoro to vypadalo, že to Rolls-Royce na korpulentnosti svých vozů zakládá, protože jak známo, čím těžší vůz, tím plavnější jízdní projev. Nejnovější informace ale naznačují, že se chystají velké změny. Rolls-Royce plánuje výrobu speciálních zakázkových karosářských verzí stávajících modelů Ghost, Phantom a dost možná i Wraith, které vzniknou v extrémně omezených sériích a budou stát nehorázné sumy peněz.
Tyto vozy, určené pro zákazníky, kterým "běžné" Rollsy nepřijdou dostatečně exkluzivní, budou mít karoserie s vysokým podílem ruční práce vyráběny právě z uhlíkového kompozitu, s nímž se pracuje lépe, než s klasickou ocelí nebo hliníkem. Zatím není známo, kdy se RR do tohoto byznysu pustí, ale vzhledem k tomu, že se tato informace dostala ven, nemuselo by to trvat zase tak dlouho.