Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce zvažuje použití karbonu pro nejluxusnější modely

Michal Fokt Michal Fokt 26. 9. 2013
3
Nejluxusnější značka světa dosud kompozitní materiály okázale ignorovala, ale teď se chystá v této oblasti průlom. Účelem však překvapivě nebude snižování váhy.

Karbon a od něj odvozené materiály CFRP se v autoprůmyslu prosazují stále více, byť kvůli vysoké ceně pouze u dražších aut, v jejichž ceně se jejich použití neprojeví tak výrazně. Konzervativní značka Rolls-Royce ale dosud těmto materiálům nevěnovala pozornost, přestože by mohly být z uhlíkového kompozitu celé a na cenovce by se to příliš neprojevilo a pokud ano, nikdo by se nad tím nepozastavil.

Skoro to vypadalo, že to Rolls-Royce na korpulentnosti svých vozů zakládá, protože jak známo, čím těžší vůz, tím plavnější jízdní projev. Nejnovější informace ale naznačují, že se chystají velké změny. Rolls-Royce plánuje výrobu speciálních zakázkových karosářských verzí stávajících modelů Ghost, Phantom a dost možná i Wraith, které vzniknou v extrémně omezených sériích a budou stát nehorázné sumy peněz.

Tyto vozy, určené pro zákazníky, kterým "běžné" Rollsy nepřijdou dostatečně exkluzivní, budou mít karoserie s vysokým podílem ruční práce vyráběny právě z uhlíkového kompozitu, s nímž se pracuje lépe, než s klasickou ocelí nebo hliníkem. Zatím není známo, kdy se RR do tohoto byznysu pustí, ale vzhledem k tomu, že se tato informace dostala ven, nemuselo by to trvat zase tak dlouho.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - vabis
kdo si hraje nezlobí
vabis
| 26. 9. 2013
Rolls se snaží zavděčit. Chutě znuděných cílových zákazníků jsou rozmanité, např. Čína schroupe různé kuriozity. Viděl bych v tom spíš touhu se odlišit nebo rozmar z nudy. Možná chloupeček o rozložení hmotnosti. O navýšení luxusu jako takhle samozřejmě řeč není.
Karbón
_MT_
| 26. 9. 2013
I kevlar se používá. A "luxusní" vzhled nedostaneš vždy. Pod "karbonem" se může skrývat kde co. Lamborghini udělalo z kompozitů i deformační zóny.

Osobně uhlíkové kompozity za luxusní materiál nepovažuji. To je jako upřednostňovat dřevotřísku před masivem. Na kompozitech obecně mám rád jen jejich vlastnosti.
Karbón
Klaudius
| 26. 9. 2013
Tyto vozy, určené pro zákazníky, kterým "běžné" Rollsy nepřijdou dostatečně exkluzivní, budou mít karoserie s vysokým podílem ruční práce vyráběny právě z uhlíkového kompozitu, s nímž se pracuje lépe, než s klasickou ocelí nebo hliníkem.
>:D >:D >:D Smiechu som sa nezdržal. Toto môže napísať jedine človek, čo nemá o výrobe dielov z uhlíkových kompozitov ani šajn.
Nechápem, čo na tom karbóne všetci vidia. Nijak zvlášť luxusne nevyzerá, povedzme ešte ako športový doplnok, ale inak je to len tvrdý hladký povrch, však vpodstate je to len vypečená uhlíková tkanina a živica. Ako dekor povedzme že hej, ale nosné dielce v aute by som z toho nechcel. Žiadna riadená deformácia pri náraze sa nekoná, je to síce dosť pevná, ale zároveň aj krehká mrcha, ktorá keď sa zlomí, tak vás ostrou rpzstrapkanou hranou rozrežie na jeden šup alebo navždy zmrzačí - a že také porezanie pekelne bolí... Naopak, karbón považujem za nebezpečný materiál a okrem malých dielov by ho na autách nemali povoliť podobne ako nie je povolený polykarbonát na čelné sklá.
Z pohľadu technických parametrov je oveľa vhodnejší kevlar, ktorý je navyše aj lacnejší - ale ten zas nemá "luxusný" vzhľad...