Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Royal Enfield má oživit jméno Meteor s novým dvouválcem. Bude to nádherná motorka!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Royal Enfield si obnovil práva na jméno Meteor, které používala původní britská značka u svých motocyklů v padesátých letech. V souvislosti s plány na rozšiřování současné nabídky modelů se objevují první informace o jeho možném využití.

Royal Enfield má ve své nabídce tradiční jednoválcové modely Bullet a Classic, které na první pohled vypadají jako stroje ze čtyřicátých a padesátých let dvacátého století, i když jejich vzduchem chlazené jednoválce o objemu 350 a 500 cm3 splňují emisní normu Euro 4.

Do minulosti se pak minimálně svým vzhledem vrací i dvojice zcela nově vyvinutých dvouválců Interceptor 650 a Continental GT 650. Světová premiéra těchto dvou modelů se odehrála na výstavě motocyklů EICMA 2017 v Miláně a české veřejnosti se tato dvojice představila v rámci výstavy Motosalon 2019

Vedle těchto modelů, působících dojmem, že pocházejí z let dávno minulých, nabízí Royal Enfield i moderněji vyhlížející modely v podobě cestovního endura Himalayan, u nějž značka poprvé použila centrálně umístěný tlumič zadního kola, nebo moderně se tvářících cruiserů Thunderbird a Thunderbird X, sdílejících ovšem techniku s modely Classic a Bullet.

Royal Enfield má podle zpráv z loňského září pracovat výrazném rozšíření své palety modelů a má pro své motocykly využívat čtyři platformy, které nesou označení J, P, Q a K. V případě J se má jednat o novou generaci modelů Bullet, Classic, Thunderbird a Himalayan. Pod písmenem P se mají ukrývat Interceptor 650, Continental GT 650 a od nich odvozené další modely.

Písmena Q a K pak jsou vyhrazena pro zcela nové modelové řady, z nichž tu první mají charakterizovat motory o objemu kolem 900 cm3, zatímco ta druhá má využívat motory s objemy od 600 do 700 cm3. Nové modelové řady mají být v současnosti vyvíjeny ve Velké Británii a prvních novinek se máme dočkat na počátku příštího desetiletí. Zařadit se mezi ně má i stroj, který má nést jméno Meteor, které Royal Enfield používal v padesátých letech u své pětistovky a následně i řadového dvouválce o objemu 692 cm3.  

Royal Enfield se k samotnému jménu Meteor a modelu, který jej má nést v současnosti nevyjadřuje, ale indická i britská média již čile spekulují o možné podobě a technice případné novinky. S ohledem na někdejší modely Meteor je jako pravděpodobné zmiňováno uvedení motocyklu, sdílejícího minimálně pohonnou jednotku s modely Interceptor 650 a Continental GT 650.

Mnohem lákavější je ovšem představa, kdy má nový Royal Enfield Meteor představovat stylový bobber, který bude vycházet z konceptu KX. Ten měl premiéru začátkem listopadu loňského roku na veletrhu EICMA 2008 v italském Miláně a byl inspirován vidlicovým dvouválcem Royal Enfield KX z konce třicátých let dvacátého století. Koncept si od svého vzoru vypůjčil prakticky jen jméno a koncepci motoru, ale jinak vsadil na moderní design i konstrukci v čele se zcela novým kapalinou chlazeným dvouválcem o objemu 838 cm3.

Očekávaným srdcem nového modelu Meteor značky Royal Enfield je tedy nový dvouválec, ale prozatím není jisté, jestli bude řadový nebo vidlicový.

Zdroj: RideApart

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme