Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozhovor Auto.cz: Stephan Winkelmann, šéf Lamborghini

Ondřej Láník
Diskuze (114)
Stephan Winkelmann, prezident Automobili Lamborghini, v rozhovoru pro Auto.cz odhalil něco z blízké i vzdálenější budoucnosti italské automobilky.

Auto.cz: Loni jste v Lamborghini prodali jen 1515 aut za rok. Váš hlavní rival – Ferrari – dosáhl 6250 kusů. Vypadá to, jako by vaši zákazníci vyčkávali na nový model…

Celý segment superluxusních aut loni klesl o 40 % (pozn.: prodejní čísla Lamborghini kopírují tento trend). Letošní rok 2010 vnímáme také jako náročný, po něm ale očekáváme přechod k růstu v průběhu roku 2011 a návrat na prodejní výsledky z doby před krizí v roce 2012. Naší strategií je přinést každý rok alespoň jeden nový model. Současně s tím investujeme do dlouhodobého rozvoje, s čímž souvisí i nové technologie. Loni jsme naše výdaje na výzkum a vývoj navýšili ve srovnání s rokem 2008 o 32 %.

Auto.cz: Kolik aut musíte prodat, aby bylo Lamborghini ziskové?

Takto jednoduše se to nedá říct. Neexistuje žádná jednoznačná hranice, protože můžeme každý rok podle aktuální situace flexibilně měnit objem prostředků určených na investice. Před krizí naše zisky průběžně rostly a v roce 2008 bylo Lamborghini jednou z nejziskovějších automobilových značek na světě.

Auto.cz: Jaká je budoucnost pohonu zadních kol u značky Lamborghini? Nabídnete zákazníkům výběr mezi pohonem všech nebo zadních kol?

V současnosti nabízíme tuto volbu u řady Gallardo – zákazníci mohou zvolit LP 560-4 s pohonem všech kol nebo LP 550-2 s pohonem zadních kol. Charakteristickým rysem Lamborghini ale je právě pohon všech kol, a tak to zůstane i v příštích letech.

Auto.cz: Váš základní model je poháněn desetiválcem a vyšší modelová řada má dvanáctiválec. Nemáme se připravit také na menší modely? Řekněme, že by v malém Lamborghini byl například osmiválcový agregát…

Náš vývoj motorů se odvíjí od konfigurací V10 a V12. V současné době V8 nepřipadá do úvahy.

Auto.cz: Jak se ale v tom případě připravujete na nové standardy emisí výfukových plynů? Přísné limity přece mohou být pro značku jako Lamborghini existenční hrozbou.

Jako malosériový výrobce nemusíme vyhovět stejným požadavkům, jaké jsou kladeny na velkoobjemové výrobce. Přesto jsme před dvěma roky začali naplňovat ambiciózní plán na snížení emisí. Díky rozsáhlým investicím do inovací, především odlehčení konstrukce, budeme u naších příštích modelů schopni postupně snižovat poměr hmotnosti k výkonu. Touto cestou chceme do roku 2015 dosáhnout snížení emisí CO2 u našich produktů o 35 %. Na straně výroby dojde jen v roce 2010 ke snížení CO2 o 30 %, zejména díky novému fotovoltaickému systému na střechách naší továrny.

Auto.cz: Nemůžeme si odpustit tradiční otázku… přichází k Lamborghini noví zákazníci z řad majitelů Ferrari, nebo je to vzácný jev?

Fascinace našimi produkty, jejich výkony a atraktivita značky jsou na takové úrovni, že k nám běžně přecházejí zákazníci od všech značek v superluxusním segmentu, nejen od Ferrari.

Auto.cz: Když se zaměříme na speciální projekty jako je Reventón – jsou to ziskové aktivity, nebo zde jde především o posilování image, se kterým se pojí vysoké náklady?

Naší filozofií je, že každý produkt musí být především životaschopný jako obchodní projekt.

Auto.cz: Které trhy jsou pro Lamborghini nejdůležitější? Patří k nim například Rusko nebo Čína? A budete přizpůsobovat své produkty specifickým požadavkům zákazníků v různých částech světa?

Máme tři hlavní odbytiště: USA, Evropu a region Asie-Pacifik. Zatímco americký a evropský trh stále prochází krizí, v Asii nám počty prodaných aut rostou, hlavně v Číně. Vždycky se snažíme brát v potaz specifické požadavky jednotlivých regionů, na druhou stranu emoční a estetické důvody, které vedou zákazníky k nákupu Lamborghini, se na celém světě neliší. Co se týká speciálních požadavků, těm můžeme vyhovět v rámci našeho programu ad personam. Každé auto může být individuálně nakonfigurováno přesně podle požadavků jednotlivých zákazníků.

Auto.cz: Aston Martin a Porsche nedávno představily své čtyřdveřové modely, Ferrari naopak trvá na tom, že jediná správná karoserie je dvoudveřová. Na kterou stranu se přikloní Lambo? Je projekt Estoque mrtvý, nebo se dočkáme jeho výroby?

Estoque jsme vždycky zamýšleli jen jako studii, která ověří naše designérské postupy a technický potenciál, který máme v Sant‘ Agatě. Veřejnost jej přijala s nadšením, což bereme jako důkaz, že naše značka má potenciál prodávat takové auto. Momentálně ale jeho výrobu nechystáme.

Ondřej Láník
Diskuze (114)
Avatar - white label
5. 7. 2010 10:31
Re: Fascinace našimi produkty, jejich výkony a atraktivita z
Tak jistě, když si od rána do večera na tamních dálnicích a cestách, tak není takový problém nějaké to Ferrari/Lambo potkat, ale kolik procent to je ze všech aut, které potkáš...?
Avatar - theolli
4. 7. 2010 23:46
Re: Fascinace našimi produkty, jejich výkony a atraktivita z
Francie,Německo,UK, ber to trochu s rezervou ale denně nějaký potkáš,jsem tam denně vidím to.
Avatar - white label
4. 7. 2010 23:42
Re: Fascinace našimi produkty, jejich výkony a atraktivita z
Které to konkrétně jsou, ty "západní dálnice", kde jezdí tolik Ferrari a Lamborghini, že je člověk z jejich četného počtu už znuděný...?
:-O 8-s >:-[]
Avatar - theolli
4. 7. 2010 23:28
Re: Fascinace našimi produkty, jejich výkony a atraktivita z
nevím,neprozradím ja to napsal jako spíš zajímavost o nejčetnější chybě.
Avatar - theolli
4. 7. 2010 23:23
Re: Fascinace našimi produkty, jejich výkony a atraktivita z
No povím ti že na západních dálnicích je častější jak Octavia >:D . Problém je vidět GT-R DB9. Ale z Ferrari či LG je člověk opravdu už znuděný,to nemyslím jízdní vlastnosti ale čistě co do počtu výskytu na silnici.