Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozpočet pro rok 2012: Více peněz pro D1, výstavba silnic zpomalí

Aleš Jungmann
Diskuze (14)
Vláda navýšila rozpočet na výstavbu dopravních staveb o čtyři miliardy Kč.

Ministr dopravy Pavel Dobeš však požadoval navýšení rozpočtu pro příští rok ve výši 8,8 miliardy. Do Státního fondu dopravní infrastrukutury tak přiteče znatelně méně peněz, než by bylo podle ministra Dobeše vhodné; celkem bude na dopravní stavby vyčleněno 41 miliard Kč. To s sebou přinese zpomalení výstavby nových silnic a dálnic, na rozdíl od loňska se však žádné probíhající stavby nezastaví.

Horší je to s výhledem do roku 2014, kdy reálně hrozí nedostatek zdrojů na spolufinancování projektů, čerpajících evropské peníze. Na toto spolufinancování si stát půjčuje i u Evropské investiční banky, další úvěr který by zajistil dostatek financí však nebyl na vládě schválen.

Zatímco nyní dojde ke zpomalení staveb jako jsou stavba silnice I/49 mezi Malenovicemi a Otrokovicemi, spojení Opavy a Ostravy či tunely na velkém městském okruhu Brna, po roce 2014 hrozí některým stavbám stopka. Jde například o rychlostní komunikaci R35 (od hranic s Německem přes Liberec, Hradec Králové a Olomouc do Lipníku nad Bečvou), dostavbu 24 kilometrů dlouhé části dálnice D1 v úseku Říkovice-Lipník a ušetřena nezůstane ani modernizace tranzitních železničních koridorů.

Přesto se na rozpočtu pro rok 2012 dají z pohledu tuzemského motoristy najít i světlá místa. Začne se například se stavbou na úseku dálnice D3 mezi Borkem a Úsilným. Dálnice D1 se začne stavět mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou, projektu modernizace naší páteřní dálnice v úseku Mirošovice-Kývalka byl navýšen rozpočet o 250 milionů na 1,7 miliardy Kč.

Aleš Jungmann
Diskuze (14)
29. 9. 2011 14:20
Re: R35
Pravda pravda, prehodil jsem to, beru to jen z projekcniho hlediska a tam neexistuje pojem silnice pro motorova vozidla, moje chybka. a jestli jsou pro Rko parametry doporucene, tim bych si nebyl tak jisty, norma mluvi docela jasne, rozdil mezi R a D je pouze v parametrech, ne ve vyzadovani/doporuceni, pokud jsou nektere parametry odlisne od normy, vzdy je potreba zadat o vyjimku, at jde o jakoukoliv silnici. Rozdil je, kdo tu vyjimku udeluje, to ano
Avatar - saldy
29. 9. 2011 12:41
Re: Hlavně
To jo, bohužel než se to urovnalo tak ty peníze opravdu došly, v Oblasti Řehlovice už před dvěma lety skončili, zarovnali dlouhej pás země a šlus, v Radejčíně nedodělali tunely, ani most mezi nimi ještě ani nezačli dělat, u Lovosic bude otevřený přípoj z D8 směrem na Bílinku, tedy směr Teplice, neni to nic moc, ale situace se trochu zlepší, protože se ve směru na Teplice prodlouží D8 a bude tam pohodlný sjezd. M y ústecký máme smůlu, ještě minimálně na 2 roky.
29. 9. 2011 12:30
Re: Dálnice D3
Kdyz do Budejovic tak pres Pisek. je to vetsinou rychlejsi a rozhodne prijemnejsi cesta :-)
Na trase I/3 mezi Budejovicema a Prahou krom Tabora zadne vyznamne mesto neni.
Vetsina dopravy na I/3 je mezi Prahou a Budejovicema, coz R4 jiste obslouzi lepe nez D3. Na "mistni" dopravu na Tabor pak I/3 zcela postaci.
29. 9. 2011 11:50
Re: R35
Stacilo by to protahnout alespon k Litomysli, pak uz je to jakztakz na Olomouc OK. Jinak na Hradec je to od Olomouce ci Zamberka to same, ucpane az az, sama vesnice, kamiony...
Avatar - SneznyMuz
29. 9. 2011 11:45
Re: Dálnice D3
A jezdíte často trasu Č.Budějovice - Praha? Velmi příjemná cesta :no:
To jakým způsobem je, nebo bude dálnice postavena je jiné téma. To, že jí stavíme za x-násobné ceny je další téma. Jenže tato dálnice zde doslova chybí a je nutností! Obávám se, že R4 nepomůže vytíženosti ve směru Č.Budějovice - Tábor a dál....