Rozpočet pro rok 2012: Více peněz pro D1, výstavba silnic zpomalí
Ministr dopravy Pavel Dobeš však požadoval navýšení rozpočtu pro příští rok ve výši 8,8 miliardy. Do Státního fondu dopravní infrastrukutury tak přiteče znatelně méně peněz, než by bylo podle ministra Dobeše vhodné; celkem bude na dopravní stavby vyčleněno 41 miliard Kč. To s sebou přinese zpomalení výstavby nových silnic a dálnic, na rozdíl od loňska se však žádné probíhající stavby nezastaví.
Horší je to s výhledem do roku 2014, kdy reálně hrozí nedostatek zdrojů na spolufinancování projektů, čerpajících evropské peníze. Na toto spolufinancování si stát půjčuje i u Evropské investiční banky, další úvěr který by zajistil dostatek financí však nebyl na vládě schválen.
Zatímco nyní dojde ke zpomalení staveb jako jsou stavba silnice I/49 mezi Malenovicemi a Otrokovicemi, spojení Opavy a Ostravy či tunely na velkém městském okruhu Brna, po roce 2014 hrozí některým stavbám stopka. Jde například o rychlostní komunikaci R35 (od hranic s Německem přes Liberec, Hradec Králové a Olomouc do Lipníku nad Bečvou), dostavbu 24 kilometrů dlouhé části dálnice D1 v úseku Říkovice-Lipník a ušetřena nezůstane ani modernizace tranzitních železničních koridorů.
Přesto se na rozpočtu pro rok 2012 dají z pohledu tuzemského motoristy najít i světlá místa. Začne se například se stavbou na úseku dálnice D3 mezi Borkem a Úsilným. Dálnice D1 se začne stavět mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou, projektu modernizace naší páteřní dálnice v úseku Mirošovice-Kývalka byl navýšen rozpočet o 250 milionů na 1,7 miliardy Kč.