Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlá a zběsilá rozlučka s desetiválcovým Audi R8. Kompresor a 830 koní!

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Přijde vám vaše atmosférické desetiválcové Audi R8 příliš slabé? Kontaktujte Američany z VF Engineering a objednejte si novou tuningovou přestavbu s kompresorem. Výsledkem bude až extrémních 830 koní!

Letošek je posledním rokem výroby německého supersportu Audi R8, který odchází do zaslouženého důchodu po dlouhých šestnácti letech. Duchovní sourozenec italského Lamborghini se vyráběl ve dvou generacích a automobilka se s ním rozloučila speciálním desetiválcovým modelem R8 GT RWD. Nejsilnější tovární „R-osmička“ všech dob však přijde tunerům až slaboučká a rozhodli se přijít s výrazně výkonnější alternativou.

Američané z VF Engineering, specializující se na evropské sporťáky, nově představují pořádnou špetku chilli pro všechna nejmodernější desetiválcová Audi R8. Zásadní novinkou tuningové přestavby je upravený kompresor Magnuson TVS2300 s chlazením typu vzduch-voda. Na atmosférický 5,2litrový benzinový desetiválec supersportu jej lze jednoduše namontovat bez dalších speciálních úprav, takže jej kdykoli lze zase vyjmout.

Výsledkem je až extrémní maximální výkon 620 kW (830 koní) a vrcholný točivý moment 850 newtonmetrů. Z nově přeplňovaného Audi R8 se tak stává až nekompromisní trhač asfaltu, jehož pronikavý desetiválcový řev odteď bude vybarvovat i charakteristický jekot kompresoru. A pokud máte pocit, že už je výkonné až až, výrobce nabízí i slabší úpravu o necelých 800 koních. 

VF Engineering při speciální úpravě využívá šestou generaci kompresoru Magnuson TVS2300 s nejmodernější evolucí čtyřlistých rotorů Eaton. Kompresor spolupracuje s vodou chlazeným výfukovým potrubím a tuner dodává, že se pyšní okamžitým konzistentním plnicím tlakem v celém rozsahu otáček.

Video se připravuje ...

Nejnovější americká úprava pro „R-osmičku“ je dostupná pro všechny desetiválcové varianty R8 V10, R8 V10 RWS a R8 V10 Plus. Oficiální cena přestavby je 700 tisíc korun a úpravce k tomu přidává i agresivnější bodykit. Za dalších 65 tisíc korun nabízí i lakování do originální zelené barvy, díky níž z vašeho supersportu udělá jedovatou bestii.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme