Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rýsuje se šampionát elektrických offroadů, slibuje výkonnější stroje než WRC

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Soutěž Extreme E se představila v Goodwoodu a její tvůrci to se závoděním mimo asfalt myslí vážně. Bude taková Formule E do terénu.

Na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu se světu oficiálně představil Odyssey 21, elektrický offroadový závoďák, jenž je středobodem nově vznikajícího šampionátu Extreme E. Není se co divit, už tu máme soutěže elektrických formulí, elektrických motorek, takže rozšíření do dalších sfér motorsportu bylo jen otázkou času.

Nový šampionát elektrických offroadů vzniká pod taktovkou Alejandra Agaga, jenž rovněž stojí za soutěží Formule E. A když už jsme u tohoto srovnání: Odyssey 21 váží 1632 kilogramů, což jsou zhruba dva elektrické monoposty.

Kousek ukázaný v Goodwoodu postavila společnost Spark Racing Technologies. Detaily šampionátu se teprve ladí, ale všechny zúčastněné týmy budou používat shodný podvozek a akumulátory od firmy Williams Advanced Engineering. Samotné stáje už si musí vyvinout vlastní elektromotor a určitou volnost dostanou i při tvarování karoserie vlastních bestií.

Podrobné technické specifikace zatím zůstávají tajemstvím, nicméně Théopile Gouzin, technický ředitel Sparku, říká, že výsledné auto bude výkonnější než dnešní speciály WRC. Ty jsou hodně rychlé, zároveň ale výrazně lehčí.

„Naším cílem bylo postavit vůz, jenž dokáže překonat široké spektrum povrchů. Závodní trasy budou zahrnovat štěrk, kamení, bláto, led, sníh, vodu i písek. Odyssey 21 je na to připravený, jeho schopnosti jsou působivé. Výkonem a točivým momentem překoná i současné stroje mistrovství světa v rallye,“ dodává závěrem rozhovoru Gouzin.

Co myslíte, bude to o něco větší zábava než Formule E?

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
15. 7. 2019 08:02
A pořádnej zvuk
půjde z repráku. Ostatně nás na to již nějakou dobu připravují. :no:
10. 7. 2019 18:13
elektro auta
jsou to zkrátka blbové