Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab Aero X: i koncepty musí občas tankovat

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Švédský fotograf na jihu severtské země zachytil ženevskou studii Saabu v prostorách čerpací stanice. Podle komentářů na jednom z diskuzních internetových fór šlo o zastávku vozu nedaleko letiště ve švédském Angelholmu.

Švédský fotograf na jihu severtské země zachytil ženevskou studii Saabu v prostorách čerpací stanice. Podle komentářů na jednom z diskuzních internetových fór šlo o zastávku vozu nedaleko letiště ve švédském Angelholmu. Se studií tam jezdilo několik VIP novinářů.

Tato studie je dlouhá 4,70 metru a široká 1,90 metru. Výška vozu je pouhých 1,27 metru, uvnitř budete doslovat ležet a dveře se za vámi zavřou jako v batmobilu. Zajímavě vypadá i 3D zobrazení přístrojů. Aero X se představil v Ženevě na 23palcových kolech s pneumatikami o rozměru 325/25, přední kola mají jen 22 palců a rozměr 265/30.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec s výkonem kolem 294 kW a točivým momentem 500 Nm, spaluje etanol. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a z 0 na 100 km/h tohle aero zrychlí za 4,9 sekundy. Dvouspojková převodovka je sedmistupňová, točivý moment je přenášen na všechna kola.

Video Saab Aero X naleznete v ženevské příloze.

Ondřej Láník
Diskuze (23)