Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šanghaj 2019: Čína miluje SUV. Tak jí Volkswagen naservíroval pět novinek

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Ještě před startem šanghajského autosalonu nás automobilka VW pozvala na vlastní akci, kde s předstihem odhalila pětku nových sportovně-užitkových vozů.

Volkswagen před časem čínským zákazníkům slíbil, že do konce roku 2018 budou moci vybírat z šesti různých SUV, která do té doby budou uvedena na trh. A automobilka svůj slib splnila. Teď v Šanghaji si vytyčila další cíl: počet sportovně-užitkových vozů na čínském trhu do roku 2020 zdvojnásobit! A po včerejším představení novinek není důvod pochybovat o tom, že by to tentokrát nemělo vyjít.

Masivní ofenzívu SUV není těžké pochopit. Čína je pro Volkswagen nejzajímavější trh, vždyť více než polovina jeho produkce putuje právě sem. Ročně VW prodá čínským zákazníkům přes dva miliony SUV a s květnatější nabídkou čísla pochopitelně porostou.

Ještě před startem prezentace jednotlivých modelů zaznělo, že uvidíme pět novinek, z nichž čtyři se představí ve světové premiéře. Posléze odstartovala světelná show a už nic nebránilo tomu, abychom se s jednotlivými vozy začali seznamovat.

Co všechno tedy početný seznam novinek čítá? Prvně Volkswagen T-Cross. Nejmenší člen sportovně-užitkové rodiny VW už se nám ve světové premiéře ukázal minulý rok v Amsterdamu a před pár dny oficiálně doputoval na český trh. Nyní se jej dočkali také Číňané a jak už to v jejich případě bývá, model prošel drobnými úpravami. Vzhledově se pozměnila příď i záď, jinačí je interiér a hlavně má vůz delší rozvor.

Společně s ním se tu objevil ještě jeden model, jenž má směle nakročeno do sériové produkce – Teramont X, tedy odvážnější verze Teramontu prodávaného v USA či Číně se svažující se střechou ve stylu kupé. Trend poslední doby ukazuje, že právě malé crossovery a další kříženci všeho druhu budou nějakou dobu in, takže se tomuto kroku ani nelze divit. SUV-kupé navíc není jediná kombinace, se kterou VW pracuje, vzpomeňme SUV-kabriolet na základech T-Rocu. Ale o něm zase někdy jindy...

Postupně se dostáváme k autům, která se na silnicích objeví až za nějaký čas. Volkswagen na soukromé akci představil ještě jedno SUV-kupé, tentokrát však koncept, který ale minimálně zvenčí působí skoro jako sériové auto. Naopak další koncept – rodinné SMV – už vypadá hodně futuristicky, což jen podtrhují sdružené diodové svítilny vpředu i vzadu. Toto SUV více než kterékoliv jiné připomíná spíše tradiční rodinná MPV, jen se v galerii podívejte na pohled z boku.

Už před startem události jsme věděli, že největším lákadlem večera má být koncept elektrického crossveru z rodiny ID., konkrétně ID. Roomzz. Vzhledem k tomu, kolik novinek tu automobilka ukázala, byla ale pozornost rozštěpena mezi všechny vozy. Proč by nás tedy měl ID. Roomzz zajímat více než ostatní modely? Volkswagen zatím nic oficiálně nepotvrdil, ale lze předpokládat, že toto auto jako jediné z představených modelů jistojistě uvidíme v Evropě. Tedy samozřejmě jeho sériovou podobu.

A aby toho nebylo k vidění málo, přivezl Volkswagen ukázat ještě další SUV, která prodává výhradně na čínském trhu – Tayron, Tharu nebo třeba klasický Teramont. Tak co, kdo z vás si troufne seřadit všechny sportovně-užitkové vozy Volkswagenu od nejmenšího po největší? Raději se to naučte rychle, než jejich počet zase o kousek povyroste.

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

15. 4. 2019 19:49
Made in China
Už sa len neposerte so svojou Čínou !!!
15. 4. 2019 18:46
Re: Ať jdou do hajan stěma pixlema !!!
SUV je cool a trendy, kdejaká pipina si v tom vozí zadek = to je fakt (... a zabere dvě parkovací místa v nákupním centru). Ale s tím nic nenaděláš, i Vlček z AZNP říká "ES JÚ VÍ" je to pravé ořechové. A když do toho vrazíš baterky - no to je teprve COOL a TRENDY. Fyzice, ekonomice a ekologii navzdory.
15. 4. 2019 14:06
Co na těch dodávkách všichni vidí
SUV má spíše nevýhody než výhody a nejen Číňané z toho nemou spát, jak po těchto vozech touží. Snad proto, že se cítí takoví amerikánští. Ale vemte si, když pominete tu pravou automobilovou eleganci, zvýšený podvozek je litr navíc, někdo nemůže být i na rovině bez 4x4 - to je litr až dva navíc, hmotnost další litr ve spotřebě a načtěte si to. Navíc musí mít vozy SUV dle EU čidla proti převrácení, takže se kolíbou jak kachny za pochodu, nestabilní, neaerodynamické (další spotřeba navíc). Kde jsou nějaké ty výhody a nemluvě o potěšení z jízdy - se SUV je ta pravá dodávková nuda. :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 4. 2019 13:41
Re: teramont X
Editace :yes: :-)
Avatar - 3_diamanty
15. 4. 2019 13:02
teramont X
toho "strihnuteho" teramonta by som v eu kludne rad videl... ako taku kusok sportovejsiu SUV kupe alternativu k touaregu ;-) .. tak ktovie?PS: to len mne zmizol clanok o bentayge? pisem tam pisem.. a zbytocne.. zrazu clanok fuc edit: tak uz je bentayga tam... clanok sa mi na stranke znovu objavil .. a vlastne hura... konecne uz ide editovat prispevok .. az teraz som si to vsimol