Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s VW T-Cross: Poprvé řídíme nejmenší SUV

Volkswagen T-Cross
Volkswagen T-Cross
Volkswagen T-Cross
Volkswagen T-Cross
81 Fotogalerie
Diskuze (5)

Volkswagen T-Cross nepřináší mezi malé crossovery nic nového. Obvyklé postupy ale piluje s německou důkladností.

Raketově stoupající podíly SUV a crossoverů přivedly výrobce k celkovému zdvojení modelové nabídky – od každého běžného hatchbacku či kombíku musí existovat nějaká nadzvednutá verze. Teď dochází na Volkswagen Polo, jehož novým sourozencem se stává typ T-Cross. Při stejném rozvoru je o deset centimetrů delší a o dvanáct vyšší. Shodný zůstává podvozek s výhradně předním pohonem a vlečenou zadní nápravou. Ve stále širší rodině crossoverů Volkswagenu se novinka řadí pod model T-Roc, který má hodně společného s golfem.

Klame tělem

Minulý týden jsme se T-Crossem poprvé svezli po svérázných silničkách Mallorky, a tak můžeme doplnit pár osobních postřehů. Interiér je zpracovaný stejně kvalitně jako u pola. Působí tedy robustně, i když povrchová úprava některých plastových dílů má poněkud lesklou strukturu.

Klíčovou výhodou je praktické využití prostoru. T-Cross si totiž nehraje na terénního drsňáka ve stylu Nissanu Juke. Podlahu má zvýšenou jen o málo a dobrodružný dojem dohání plastovými lištami. Za vše mluví, že výrobce vůbec neuvádí světlou výšku a neprozradil nám ji ani na přímý dotaz. Pod vysokou střechou tak vzniká prostor kapesního autobusu, srovnatelný spíš s někdejším Renaultem Modus. Poloha sedadel a výška dveří umožňuje snadné nastupování, sezení je vzpřímené a pohodlné, což platí i pro cestující vzadu.

Proto ani nevadí, že před koleny zbývá místa jen průměrně. O to méně využitelná je ovšem posuvná zadní lavice. V přední poloze se na ní už vůbec nedá sedět, takže variabilitě kufru pomáhá jen hypoteticky. Jeho reálný objem se pohybuje kolem čtyř set litrů. To je víc než v polu, ale méně než u starších kombíků, které musely crossoverům ustoupit.

Tiše a ochotně

S polem se shoduje také kultura jízdy. Zejména na základních šestnáctipalcových kolech je pérování konejšivě hladké, šum pneumatik dobře utlumený a v zatáčkách si auto díky širším rozchodům počíná zcela jistě. Verze R-Line na osmnáctkách už za trochu pocitové ostrosti platí uskakováním zádi na hrbolech.

Tříválec 1.0 TSI je pro pohon 1145 kg těžkého vozu akurátní volbou. Zejména v silnější verzi s šestikvaltem, jejíž chod zklidňuje dvouhmotový setrvačník. Slabší provedení se pod plynem projevuje chrčivě a chybějící newtonmetry jsou cítit ve slabší rezervě pro předjíždění. Nejméně nás přesvědčil diesel. Slabé verzi šestnáctistovky s 70 kW a dlouhými přeskoky mezi pěti rychlostními stupni chybí kultura i temperament. Svezli jsme se ovšem předsériovou verzí, kvůli homologaci dorazí nafta až později.

Základní technické údaje   
Motor1.0 TSI 1.6 TDI
Výkon (kW při min-1)70/5000-550085/5000-550070/4000
Toč. moment (Nm při min-1)175/2000-3500200/2000-3500250/1500-2500
PřevodovkaMAN 5MAN 6 (DSG 7)MAN 5
Nejvyšší rychlost (km/h)180193-
Zrychlení na 100 km/h (s)11,510,2-
Spotřeba v cyklu NEDC (l/100 km)5,9/5,4/5,05,7/4,6/4,9-
Provozní hmotnost (kg)12451250 (1270)1370
Vnější rozměry, rozvor (mm)4108 x 1782 x 1584, 2551
Objem kufru (l)455-1281

Zná svou cenu

S důrazem na komfort a kvalitním zpracováním má T-Cross ve stále plnější třídě rozhodně co říci a ostudu nedělá ani větším modelům Volkswagenu. To také odráží sebevědomá cena, která startuje na 457.900 Kč. Prodejci už přijímají objednávky, první auta k nim dorazí v polovině dubna.

Plusy

  • Pohodlí pro čtyři dospělé
  • Klidná a tichá jízda

Minusy

  • Jen průměrný kufr
  • Vyšší cena

 

Základní cenyLifeStyle
1.0 TSI/70 kW457 900 Kč-
1.0 TSI/85 kW-499 900 Kč
1.0 TSI/85 kW DSG498 900 Kč540 900 Kč

Vstoupit do diskuze (5)