Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s VW T-Cross: Poprvé řídíme nejmenší SUV

Martin Frei Martin Frei 31. 3. 2019
81
5
Zobrazit náhledy (81)
Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross nepřináší mezi malé crossovery nic nového. Obvyklé postupy ale piluje s německou důkladností.

Raketově stoupající podíly SUV a crossoverů přivedly výrobce k celkovému zdvojení modelové nabídky – od každého běžného hatchbacku či kombíku musí existovat nějaká nadzvednutá verze. Teď dochází na Volkswagen Polo, jehož novým sourozencem se stává typ T-Cross. Při stejném rozvoru je o deset centimetrů delší a o dvanáct vyšší. Shodný zůstává podvozek s výhradně předním pohonem a vlečenou zadní nápravou. Ve stále širší rodině crossoverů Volkswagenu se novinka řadí pod model T-Roc, který má hodně společného s golfem.

Klame tělem

Minulý týden jsme se T-Crossem poprvé svezli po svérázných silničkách Mallorky, a tak můžeme doplnit pár osobních postřehů. Interiér je zpracovaný stejně kvalitně jako u pola. Působí tedy robustně, i když povrchová úprava některých plastových dílů má poněkud lesklou strukturu.

Klíčovou výhodou je praktické využití prostoru. T-Cross si totiž nehraje na terénního drsňáka ve stylu Nissanu Juke. Podlahu má zvýšenou jen o málo a dobrodružný dojem dohání plastovými lištami. Za vše mluví, že výrobce vůbec neuvádí světlou výšku a neprozradil nám ji ani na přímý dotaz. Pod vysokou střechou tak vzniká prostor kapesního autobusu, srovnatelný spíš s někdejším Renaultem Modus. Poloha sedadel a výška dveří umožňuje snadné nastupování, sezení je vzpřímené a pohodlné, což platí i pro cestující vzadu.

Proto ani nevadí, že před koleny zbývá místa jen průměrně. O to méně využitelná je ovšem posuvná zadní lavice. V přední poloze se na ní už vůbec nedá sedět, takže variabilitě kufru pomáhá jen hypoteticky. Jeho reálný objem se pohybuje kolem čtyř set litrů. To je víc než v polu, ale méně než u starších kombíků, které musely crossoverům ustoupit.

Tiše a ochotně

S polem se shoduje také kultura jízdy. Zejména na základních šestnáctipalcových kolech je pérování konejšivě hladké, šum pneumatik dobře utlumený a v zatáčkách si auto díky širším rozchodům počíná zcela jistě. Verze R-Line na osmnáctkách už za trochu pocitové ostrosti platí uskakováním zádi na hrbolech.

Tříválec 1.0 TSI je pro pohon 1145 kg těžkého vozu akurátní volbou. Zejména v silnější verzi s šestikvaltem, jejíž chod zklidňuje dvouhmotový setrvačník. Slabší provedení se pod plynem projevuje chrčivě a chybějící newtonmetry jsou cítit ve slabší rezervě pro předjíždění. Nejméně nás přesvědčil diesel. Slabé verzi šestnáctistovky s 70 kW a dlouhými přeskoky mezi pěti rychlostními stupni chybí kultura i temperament. Svezli jsme se ovšem předsériovou verzí, kvůli homologaci dorazí nafta až později.

Základní technické údaje      
Motor 1.0 TSI   1.6 TDI
Výkon (kW při min-1) 70/5000-5500 85/5000-5500 70/4000
Toč. moment (Nm při min-1) 175/2000-3500 200/2000-3500 250/1500-2500
Převodovka MAN 5 MAN 6 (DSG 7) MAN 5
Nejvyšší rychlost (km/h) 180 193 -
Zrychlení na 100 km/h (s) 11,5 10,2 -
Spotřeba v cyklu NEDC (l/100 km) 5,9/5,4/5,0 5,7/4,6/4,9 -
Provozní hmotnost (kg) 1245 1250 (1270) 1370
Vnější rozměry, rozvor (mm) 4108 x 1782 x 1584, 2551
Objem kufru (l) 455-1281

Zná svou cenu

S důrazem na komfort a kvalitním zpracováním má T-Cross ve stále plnější třídě rozhodně co říci a ostudu nedělá ani větším modelům Volkswagenu. To také odráží sebevědomá cena, která startuje na 457.900 Kč. Prodejci už přijímají objednávky, první auta k nim dorazí v polovině dubna.

Plusy

  • Pohodlí pro čtyři dospělé
  • Klidná a tichá jízda

Minusy

  • Jen průměrný kufr
  • Vyšší cena

Základní ceny Life Style
1.0 TSI/70 kW 457 900 Kč -
1.0 TSI/85 kW - 499 900 Kč
1.0 TSI/85 kW DSG 498 900 Kč 540 900 Kč

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: SUV?
Reco
| 1. 4. 2019
Ze to stale niekoho bavi neustale papagajovat tie nezmysly o SUV. SUV je sport utility vehicle. Nic viac, nic menej, ziadna 4x4, ziadna zmienka o vyske podvozku a podobne. Je to len pomenovanie urcitych vlastnosti a da sa skor hovorit o vizualnom rozliseni karoserie. Aj akekolvek kombi je rovnakym prirovnanim vlastnosti SUV, ale nie uz vizualne, jednoducho ak to zhrnieme len na pomenovanie karosarskej verzie, je to kazdemu jasne co si ma predstavit.
Re: Sakra
car
| 1. 4. 2019
Nejen acz.Poslední měsíc mám dojem,že koncern vw se nějak opřel do marketingu a reklamy,protože (reklamních)článků je nejen zde nějak víc než obvykle..
Avatar - Jaros71
Re: SUV?
Jaros71
| 1. 4. 2019
Je to typický crossover...nemá dost vysoký podvozek ani možnost 4*4. SUV tam automobilky motají záměrně , pro jejich popularitu. V této třídě je jediné SUV Opel Mokka , možností 4*4 zatím disponuje , než ho frantíci , kteří ho neumí , v novém modelu zruší. VW cenu nesmyslně přestřelilo , reálně to auto musí stát podobně jako Seat Arona. :no:
Avatar - karel47
SUV?
karel47
| 31. 3. 2019
Jaké SUV? Je to MPV když už....
Avatar - Hammunasakra
Sakra
Hammunasakra
| 31. 3. 2019
Číst jen auto.cz = žiju po dnešku v tom že VW T-Cross má lepší podvozek než BMW 3 = braVWo ACZ :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku