Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania, Ihro a Audi: Společný pilotní projekt plynového pohonu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Automobilka Audi ve výrobním podniku v Neckarsulmu zařadila do interní přepravy tahač Scania s pohonem na stlačený zemní plyn.

Odborníci ze společnosti Audi předpokládají, že při využití nákladních vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn dosáhnou ve srovnání s tahači vybavenými konvečními vznětovými motory mimo jiného i výrazného snížení emisí pevných částic.

Markus Schmelcher, vedoucí pro plánování a management materiálů v továrně Audi v Neckarsulmu, k tomu uvedl, že tato vozidla přinesou výrazné zlepšení životního prostředí v rámci továrny i jejího nejbližšího okolí a navíc je jejich hlučnost výrazně nižší než u běžných tahačů.

Aby bylo možno dosáhnout stejného objemu přepravy při výrazně nižších emisích, Audi se rozhodlo pro spolupráci se svým logistickým partnerem Spedition Hans Ihro a společností Scania.

Společnosti vyvinuli projektový plán, jehož výsledkem je zavedení přepravy za pomoci již zmiňovaného tahače s plynovým motorem.

Tímto vozidlem je Scania P340 CNG Euro 6, k jehož pohonu slouží pětiválcový motor o objemu 9,3 l s výkonem 250 kW (340 k) při 1900 min-1 a točivým momentem 1600 N.m dostupným od 1100 do 1400 min-1. S tímto motorem spolupracuje šestistupňová automatická převodovka.

Tahač, který je využíván ve výrobním podniku Audi v Neckarsulmu je vybaven dvojicí nádrží, z nichž každá pojme 230 litrů stlačeného zemního plynu. Dojezd vozidla se pak pohybuje okolo 300 km.

Ve srovnání s podobně výkonným vznětovým motorem produkuje tato pohonná jednotka až o 20 % méně oxidu uhličitého a navíc nevypouští do ovzduší žádné pevné částice, což znamená, že nemusí být vybavena žádným systémem pro další zpracování výfukových plynů, aby splnila emisní normu Euro 6.

V zájmu maximalizace přepravní kapacity, a tím i dalšího snížení emisí CO2 je v Neckarsulmu používám speciální mega návěs s vnitřní výškou tři metry. Aby byly dodrženy německé předpisy, stanovující maximální výšku vozidla, má tahač Scania extra nízký podvozek s točnicí ve výšce pouhých 960 mm nad zemí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)