Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Scania LNG
Scania LNG
Scania LNG
4 Fotogalerie

Scania představuje nový motor na LNG pro dálkovou dopravu

V roce 2014 uvedla Scania na trh své první nákladní automobily s motory Euro 6 na zkapalněný zemní plyn a nyní představuje novou pohonnou jednotku na toto palivo.

Zkapalněný zemní plyn (LNG) je vnímán především jako palivo, které je přívětivé k životnímu prostředí a zároveň přispívá k výraznému snížení provozních nákladů.

Scania má ve své nabídce motory Euro 6 na LNG od roku 2014 a nyní představuje nový šestiválec OC13 101, který uvádí jako důležitou novinku, která je ideální pro nasazení v dálkové dopravě a rovněž ji lze využít i jako pohonnou jednotku vozidel ve stavebním průmyslu.

Nový motor Scania OC13 101 je řadový šestiválec o objemu 12,7 litru se čtyřmi ventily na válec, který může kromě LNG pracovat i s CNG. Na trh míří tato pohonná jednotka s nejvyšším výkonem 302 kW (410 k) při 1900 min-1 a točivým momentem 2000 N.m při 1100 až 1400 min-1.

Standardně bude nová pohonná jednotka dodávána v kombinaci s automatizovanými převodovkami Scania Opticruise.

Při srovnání s podobně výkonným motorem spalujícím motorovou naftu má nový motor na CNG vynikat až o 15 % nižšími emisemi CO2 a téměř nulovými emisemi pevných částic.

Scania uvádí, že tahač s návěsem a celkovou hmotností do 40 tun může mít s novým motorem na CNG dojezd až 1100 km a klasická nákladní vozidla, jejichž podvozek dovoluje instalaci dalších nádrží, mohou mít dojezd až 1600 km.

K přednostem nové pohonné jednotky patří i nízká hlučnost, která nemá překračovat 72 dB(A) a servisní interval prodloužený oproti předchozí generaci motorů na CNG ze 30.000 km na 45.000 km.