Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania uvádí nové provedení svého osmiválce na bioplyn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Scania vedle užitkových vozidel vyrábí i řadu motorů pro průmyslové využití a novinkou v této nabídce je vidlicový osmiválec, který může spalovat zemní plyn nebo bioplyn.

Motory Scania pro průmyslové využití jsou rozděleny do několika kategorií, které představují těžké stavební stroje, zemědělská a vojenská technika, stroje pro manipulaci s materiálem a stacionární i lodní motory. Samostatnou kategorii pak do jisté míry představují motory, které jsou využívány jako součásti generátorů pro výrobu elektřiny.

Právě do této poslední kategorie patří 16litrový vidlicový osmiválec s výkonem 320 kW, který má primárně spalovat bioplyn, vyráběný ze zemědělského nebo komunálního odpadu.

Scania uvádí, že její agregáty na zemní plyn a bioplyn mají ve srovnání s konvenčními provedeními motorů na motorovou naftu při spalování zemního plynu o 20 % nižší emise CO2 a při spalování bioplynu dokonce až o 90 % nižší emise CO2.

Scania svou nabídku motorů, spalujících zemní plyn a bioplyn s ohledem na rostoucí poptávku neustále rozšiřuje a upravuje. Tato poptávka je prakticky po celém světě, ale hlavní trhy v současnosti představují Brazílie a Rusko, kde jsou využívány pro výrobu elektrické energie například v místech těžby zemního plynu.

Motory Scania pro výrobu elektrické energie mohou být využívány jako její primární zdroje a rovněž pro záložní napájení, kdy jsou spuštěny v okamžiku výpadku dodávek ze sítě. Motory jsou konstruovány tak, aby hladce a bez poklesu výkonu zvládly situace s vysokým nárůstem zatížení, a přitom s krátkou dobou regenerace.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Fickroc
12. 3. 2019 07:56
Asi vítr
Motory jsou konstruovány tak, aby hladce a bez poklesu výkonu zvládly situace s vysokým nárůstem zatížení...
Hm, tak nevim co tím básník chtěl říct, ale ve dnešní době hlouposti a nepravd se tím zřejmě stejně nikdo nezabývá. Článek napsanej, pisálek si jde pro peníze, a tak je to bohužel skoro všude. A ještě teda se motor sám regeneruje.... Perla za perlou.