Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania podporuje přísné emisní normy Evropské unie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Společnost Scania vnímá dohodu mezi Evropským parlamentem a Radou Evropské unie o normách CO2 pro těžká nákladní vozidla jako nástroj k dosažení klimatických cílů stanovených v Pařížské dohodě.

Evropská unie se dohodla na snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) u nových nákladních vozů a autobusů. Do roku 2030 se mají emise snížit ve srovnání s rokem 2019 o celých 30 procent.

„Tyto normy upravující emise výfukových plynů je třeba zkombinovat s integrovaným přístupem. Bude rovněž nutné zaměřit se na obnovitelná biopaliva a jiná alternativní paliva, školení řidičů, efektivnější logistiku, nové technologie pohonu a další opatření,“ uvádí Henrik Henriksson, prezident a generální ředitel společnosti Scania.

Cílem společnosti Scania je podpora posunu směrem k udržitelnému systému přepravy. Scania je přesvědčena, že je možné přejít na dekarbonizovaný systém bez fosilních paliv. Společnost Scania se neustále snaží u svých vozidel snižovat spotřebu paliva a díky tomu také emise CO2. To vše přináší prospěch nejen zákazníkům, ale v konečném důsledku také zlepšuje konkurenční postavení společnosti Scania.

I když společnost Scania velmi věří v elektromobilitu umožňující dosažení nižších emisí CO2, tato technologie není ještě dostatečně vyspělá, poptávka zákazníků je nejistá a v současné době neexistuje v Evropě žádná infrastruktura veřejných dobíjecích stanic pro tato vozidla.

Dohoda Evropské unie stanovuje snížení emisí CO2 o 15 % do roku 2025 a o 30 % do roku 2030. Referenčním obdobím bude období od července 2019 do června 2020. Dalším krokem legislativního procesu je formální schválení Radou a Parlamentem, které se očekává před volbami do Evropského parlamentu v květnu 2019. Toto nařízení vstoupí v platnost ve druhé polovině roku 2019.

Společnost Scania vítá revizi emisních standardů, která bude provedena v roce 2022.

„Tato revize by měla zohledňovat dostupnost infrastruktury pro doplňování paliva a dobíjení vozidel na alternativní pohon a rovněž i uvádění těchto vozidel na trh. Revize by měla také obsahovat metodu, která by lépe odrážela perspektivu analýzy paliv (Well-to-Wheel) tak, aby zahrnovala biopaliva. Kromě toho je třeba zohlednit i delší a těžší kombinace vozidel. Tyto kombinace jsou často využívány ve Švédsku, Finsku a Dánsku, protože tato vozidla představují jeden ze způsobů používaných ke zvýšení efektivity v systému dopravy,“ uzavírá Henrik Henriksson.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)

Doporučujeme

3. 3. 2019 22:05
Re: Vw
Spíš eko-řiťoalpinismus! >:D
Avatar - JohnST
3. 3. 2019 18:17
Papagaj Ara tara
Ten typej je nic ine len populista. :-!
Avatar - Hittman
3. 3. 2019 16:18
Vw
VW se dal na horolezectví.. >:D
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2019 14:20
Re: Hm...
S bezvěrcema byl vždycky problém >:-[]

Nevim kde bydlíš zkus [odkaz] ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2019 14:17
Re: Scanii rozumím...
:yes: ;-)