Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scuderia Cameron Glickenhaus připravuje SCG 007 pro 24 hodin Le Mans

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Scuderia Cameron Glickenhaus hodlá bojovat o první pozici v celkovém pořadí slavných 24 hodin Le Mans v nové třídě Hypercar se svým vlastním vozem.

Šampionát FIA WEC spolu se slavnou čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans stále představuje jednu z nejatraktivnějších závodních sérii světa, ale v posledních letech jej trápí stále se zmenšující účast továrních týmů v nejvyšší třídě LMP1.

FIA společně s ACO, pořádající právě 24 hodin Le Mans, již v první polovině loňského roku uvolnila první informace o plánované změně, kdy má současnou třídu LMP1 nahradit zcela nová kategorie vozů na základech hypersportovních automobilů nabízených pro běžných silniční provoz.

První podobu předpisů pro novou vrcholnou kategorii vozů pro vytrvalostní závody zveřejnila FIA společně s ACO před koncem roku 2018 a jejich finální provedení má vstoupit v platnost od září roku 2020 a mají být využívány minimálně do roku 2025.

Právě s ohledem na tato nová pravidla se chce Scuderia Cameron Glickenhaus stát jednou ze společností, které připravují své hypersporty pro vytrvalostní závody. Severoamerickou společnost má zastupovat model SCG 007, který je prozatím prezentován pouze prostřednictvím vizualizací.

Prozatím nejsou k tomuto modelu k dispozici bližší specifikace s výjimkou informace o tom, že k jeho pohonu má sloužit dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,0 l. Zakladatel společnosti James Glickenhaus pak uvedl, že tento motor má disponovat výkonem kolem 478 kW (650 k), mířícím k zadním kolům, zatímco přední kola má roztáčet KERS o výkonu 110 kW (150 k).  

Scuderia Cameron Glickenhaus má pro 24 hodin Le Mans připravit dva vozy pro svůj tovární tým a vedle nich nabízí i dodání vozů pro týmy soukromníků. S ohledem na nová pravidla pro třídu hypersportů pak mají vzniknout i automobily schválené pro běžný silniční provoz.

Scuderia Cameron Glickenhaus chce s SCG 007 navázat na Ford GT40 a stát se v pořadí teprve druhým severoamerickým výrobcem, jehož vůz vybojoval v Le Mans celkové vítězství. Pro splnění tohoto cíle bude muset nový hypersport ukázat záda početné konkurenci, protože přípravu vozů pro novou třídu vytrvalostních závodů již potvrdil Aston Martin, Toyota, Peugeot a další značky a týmy ji zvažují.

Zdroj: Scuderia Cameron Glickenhaus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme