SEAT Ibiza Concept IBZ: Příští léto příjde jako Ibiza ST
Śéfdesignér SEATu Luc Donckerwolke tentokrát musel zachovat více praktičnosti, než u obou dosud představených hatchbacků řady Ibiza. Nové kombi se vydává do nepříliš obsazeného konkurenčního pole, ve kterém co do objemu kufru sice vede Fabia, ale své místo si zde hájí také designově vyváženější Peugeot 207 SW a nejdostupnější Renault Clio Grandtour.
Ibiza ST se ve formě studie IBZ protáhla na 4,22 m, záď ukrývá zavazadelník se 410 l. Přístup do něj je možný skrze účelně vykrojené páté dveře v zádi. Podlaha je u studie v rovině s prahem zavazadlového prostoru, u sériového provedení bychom více sázeli na dvojitou podlahu, podobnou té ve Fabii Combi.
Studie s výrazným modrým lakem karoserie a 19palcovými koly obutými do pneumatik 235/35 dozná s přiblížením k sériové podobě jistě několik změn, ale dravé prolisy na bocích, které dobře odlišují už hatchbacky, by mohly zůstat. S Leonem sdílí IBZ dveřní kliky druhého páru dveří integrované do 3. bočního okna. Silueta budí dojem sportovního hatchbacku nebo kompaktního Shooting Brake i díky zatmavení B a C-sloupků.
Vizáž masky je ještě o stupeň ostřejší než u Cupry, ale to hlavně díky novým designovým vnějším zpětným zrcátkům a novému přednímu dílu, který nese masku i nárazník. Bohatá aplikace světelných diod v čelních světlometech i koncových svítilnách dotváří futuristický ráz malého kombi, ale k sériové podobě má stejně daleko jako koncovky výfuků integrované do zadního nárazníku.
Interiérové řešení sestavené ze známých nebo povědomých tvarů je vyvedeno v efektní krémové barvě, exkluzivní atmosféru dotváří dvoudílná prosklená střecha.
SEAT přislíbil rozšíření modelové řady Ibiza o malé kombi ST v průběhu roku 2010.