Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza nově s 1,6 TDI (77 kW), nové motory pro Exeo

3. 11. 2009 • 08:59
66
16
Zobrazit náhledy (66)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
V SEATu Ibiza střídá nový 1,6 TDI se 77 kW starší stejně výkonný agregát 1,9 TDI. Zároveň se nabídka Exea rozrůstá o dvě nové varianty.

Ibiza 1,6 TDI 77 kW

Zájemci o Ibizu s nejsilnějším dieselovým motorem se brzy dočkají novinky v podobě motoru 1,6 TDI. Ten se ve své 66kW verzi pro Ibizu nabízí už od června, nyní přichází ke slovu i jeho nejsilnější varianta se 77 kW – nahradí dosavadní 1,9 TDI PD o totožném nejvyšším výkonu. Ve srovnání s ním ale přináší vyšší maximum točivého momentu 250 Nm (+10 Nm) mezi 1500 a 2500 min-1.

Motor se vstřikováním common-rail se může pochlubit také nižší kombinovanou spotřebou. Ta dosahuje 4,3 l/100 km tedy o 0,2 litru méně než 1,9 TDI PD. Slabší 1,6 TDI CR se 66 kW má kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Standardem v obou případech je filtr pevných částic a emisní norma Euro 5.

Po této obměně zůstává Škoda Fabia posledním malým hatchbackem VW Group prodávaným s motorem 1,9 TDI.

Nový turbodiesel pro Exeo

I u sedanu a kombi Exeo dochází od podzimu k rozšíření nabídky. Novým dieselovým základem se stane motor 2,0 TDI o výkonu 88 kW, který doplní dosud prodávané 105 kW a 125 kW. Nová základní motorizace má svůj původ u Audi, v žádném jiném SEATu ani Volkswagenu ji nenalezneme.

Nižšího výkonu je dosaženo díky přemapování řídicí jednotky a snížení plnícího tlaku turbodmychadla. Srovnání základních parametrů všech tří variant motoru 2,0 TDI v Exeu přináší následující tabulka.

SEAT Exeo - přehled dieselových motorů
Motor2,0 TDI CR
(88 kW)
2,0 TDI CR
(105 kW)
2,0 TDI CR
(125 kW)
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]196819681968
válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/4200105/4200125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]290/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]201214229
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,59,28,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,55,55,8
Emise CO2 [g/km]143143153
Pohotovostní hmotnost [kg]143014301455

Další změnou u Exea je doplnění manuální převodovky u motoru 2,0 TSI (147 kW) o bezestupňový Multitronic.

České ceny u žádné ze tří jmenovaných novinek zatím SEAT neuveřejnil.

Související články

Témata
5. 11. 2009 07:17
A co fabka...?
A kdy přijdou tyhle aj. motory do škodovek? Např 1,2TSI a 1,6 TDI CR už mělo být i ve fabce. Naopak Yeti měl začínat na 1.4TSI, to by podle mě bylo rozumný, ale...jak tady omílá staále dokola jeden pisálek, "VW ví nejlépe co dělá a je to vždy to nej správnější rozhodnutí" 8-s :'-( ;-\
4. 11. 2009 17:47
Re: Vítané rozsírenie
Ta 1.6 TDI je divny motor. Mam to v nove Oktavce, najeto jenom 600 km a zatim rozporuplny motor. Vyborne odhlucneny, tichy, zadne turbokopance, toci 2000 okolo stovky na petku - fakt dobre se s nim jezdi. Ale:

1) Mezi jednickou a dvojkou je velka dira a prvnich par dnu mi to zdechlo nekolikrat denne na dvojku (Fiat mi dodneska zdechava na jednicku, Peugeot nic, v pohode)

2) Spotreba je vysoka. O spotrebe 1.9 TDI si tohle muze nechat jen zdat. Jak Fiat (1.6 JTD 88kW) tak Peugeot (1.6 HDi 80 kW) si vezmou o dobry litr mene. Tohle je zatim to nejvetsi zklamani. Tam kde dam na okruhu mene nez 4.5 l/100km jak s Fiatem tak s Peugeotem, si tohle rika zatim 5.7 l/100 km :-( Mozna jen syrovy motor, ale Fiat ma najeto taky jenom 9500 km.

3) Slabota - jak Fiat tak Peugeot jedou viditelne lip. Pravda Fiat ma 88kW and Peugeot sestistupnovou prevodovku, ale tohle je jasne slabsi nez stara 1.9 TDI. Mam pocit ze je to spis 66kW nez 77kW. Do 2200 otacek to nejede, do kopce to zpomaluje i na ctverku

Dejte vedet jestli je to jen muj kousek, celkem mne to stve, zejmena kdy ten Peugeot 308 SW je hezci, prostornejsi,o hodne tissi a vubec lepe navrzene auto a ja blbec jsem se ho vzdal kvuli nove Oktavce
3. 11. 2009 17:22
Re: OT: statistka ČSOB
Ne, ne... White label je dobrý řidič - jezdí ve svém G jako... White power :yes: Koneckonců je to jeden z důvodů jeho často neobjektivních názorů na jakoukoliv konkurenci koncernu ;-\ aneb každý si chválí to svoje ;-)
3. 11. 2009 16:19
Re: OT: statistka ČSOB
Ty si přesedlal z BMW na Daewoo? ;-)
3. 11. 2009 14:42
Re: OT: statistka ČSOB
Maminkovska znacka z vlka beranka neudela :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku