Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza v roce 2010: Kombi ST, dieselové FR a motory 1,2 TSI a 1,2 TDI

SEAT Ibiza v roce 2010: Kombi ST, dieselové FR a motory 1,2 TSI a 1,2 TDI

SEAT Ibiza v roce 2010: Kombi ST, dieselové FR a motory 1,2 TSI a 1,2 TDI Zdroj: acz

Diskuze (15)
SEAT v roce 2010 uvede pro modelovou řadu Ibiza hned několik velkých novinek. Nabídku obohatí karoserie kombi, Ibizu FR bude možné objednávat i s turbodieselem 2,0 TDI a v nejmenším SEATu se zabydlí také nové motory z VW Polo – 1,2 TSI a 1,2 TDI.

Nové kombi Ibiza ST

Španělská automobilka se po téměř desetileté přestávce vrátí k výrobě malého kombi. Zatímco o dvě generace starší Cordóba Vario měla sice funkční, avšak usedlý design, připravované Ibize ST nebude chybět dravost aktuální generace. Na rozdíl poukazuje už samotný název – místo označení rodinné varianty Cordóba bude nové kombi přímým členem řady Ibiza. Zkratka ST pak, stejně jako u Exea ST, znamená Sport Tourer. Premiéra se očekává na jarním autosalonu v Ženevě.

Turbodiesel pro ostrou Ibizu FR

Z výkonných verzí nabízí SEAT pro Ibizu aktuálně dvě provedení s motorem 1,4 TSI – FR o výkonu 110 kW a sportovněji laděnou Cupra o výkonu 132 kW. Oba modely jsou standardně vybaveny sedmistupňovým DSG, což ovšem nebude případ nového motoru pro FR.

Připravovaný 2,0 TDI CR bude mít v ostré dieselové Ibize výkon 103 kW a bude spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, DSG se sedmi stupni otoky není konstruované na přenos tak vysokého točivého momentu. Premiéra Ibizy FR 2,0 TDI se uskuteční už na podzim na autosalonu v Frankfurtu nad Mohanem. Nová generace tak půjde ve stopách svého předchůdce, který měl možnost dieselového motoru jako pro verzi FR i Cupra, a to 1,9 TDI s 96, resp. 118 kW.

Nové motory z nového Pola

Kromě nových verzí provede SEAT modernizaci motorové palety. Atmosférický čtyřválec 1,6 16V o výkonu 77 kW nahradí přeplňovaný 1,2 TSI splňující normu Euro 5. Ten dosahuje shodného maxima výkonu a už na podzim se dostane do Volkswagenu Polo a Škody Yeti. Ibiza se ho dočká v polovině příštího roku, společně s uvedením verze kombi.

Starší tříválec 1,4 TDI (59 kW) v Ibize Ecomotive nahradí v závěru příštího roku modernější 1,2 TDI (55 kW), který měl zatím premiéru v konceptu VW Polo Bluemotion II. Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a systémem start-stop má dosáhnout nižší kombinované spotřeby, než je současných 3,7 l/100 km.

Vstoupit do diskuze (15)