Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon Cup Racer: Dravec pro Wörthersee

Michal Fokt Michal Fokt 7. 5. 2013 • 07:44
12
21
Zobrazit náhledy (12)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon
Největší světový sraz příznivců značek koncernu VW se stane místem premiéry okruhového závodního Seatu Leon.

Ze Seatu se měla stát koncernová značka, z níž doslova stříkají sportovní emoce a která je na závodních okruzích jako doma, leč nestalo se tak. Sportovní verze se však i přesto v řadách Ibiza a Leon staly tradicí a závodní program se, když pominu podporu privátních týmů v seriálech cestovních vozů, omezil na značkový pohár, v němž figuruje právě Ibiza.

A právě závodní speciál bude hlavním magnetem stánku španělské automobilky na GTI Wörthersee Treffen nebo chcete-li GTI Meeting, jenž je největším setkáním příznivců značek Volkswagen a Audi, ale i Škoda a Seat na světě. Bude se jednat o Leon Cup Racer, jenž budou moci zákazníci využívat kupříkladu v evropském šampionátu cestovních vozů ETCC nebo v endurance sérii VLN.

Už produkční Leon je pěkné, sportovně laděné auto s ostrými rysy a Leon Cup Racer tuto filozofii zdárně rozvíjí. Matně šedá karoserie s oranžovými doplňky byla rozšířena o masivních 40 cm a dostala navíc nárazníky vskutku dramatických rozměrů a tvarů, takže by se neztratil snad ani na závodech DTM. Osvětlení auto zajišťují kompletně LED a to vzadu i vpředu.

Dvoulitrový benzinový motor TSI je vyladěn na výkon 330 k (243 kW) a na přední kola o velikosti 18" posílá až 350 N.m točivého momentu, prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG s pádly pod volantem a závodního diferenciálu. Vznikne ale i verze pro vytrvalostní závody, která dostane šestistupňovou sekvenci s voličem na středovém tunelu. V interiéru pochopitelně zůstalo jen to nejnutnější plus přibyla ochranná klec, hasící systém a závodní skořepiny se systémem HANS. Za verzi s DSG zaplatíte 70.000 euro a za vytrvalostní provedení se sekvencí 95.000 euro.

Seat má v plánu na bázi vozu Leon Cup Racer postavit také speciál pro vrcholnou okruhovou soutěž cestovních vozů WTCC, která ovšem vyžaduje dostat pod kapotu motor 1.6 Turbo ze stávajícího Leonu WTCC. Auto bude pro zájemce připraveno na sezonu 2014 a to patrně včetně vrcholné WTCC specifikace, určené mimo jiné i pro úřadujícího šampiona Roba Huffa, jenž titul vloni získal s Chevroletem Cruze.

Související články

Témata
9. 5. 2013 02:07
Re: pecka!
Já s tím problém nemám a chápu roli Škodovky v koncernu VW, jen když má být tím tvůrcem "dodávek" proč nám předkládá pozérské modely ala Citigo a Rapid Sport a tvrdí, že to dokazuje jejich talent tvoření sportovních vozů, které přitom nevyrábí. :-) No skalní fanoušci značky jim to možná žerou...
8. 5. 2013 22:42
Re: pecka!
Tak znovu, Škodovka nemá vyrábět sportovní auta. Ta má být mnohem blíže k dodávkám (tedy ona přeprava "vzduchu"). Prostě kus auta za málo peněz.

Žádné vysoké otáčky a emoce, na tohle tu jsou jiní. Role jsou jasně dány, míření na zákazníka taky. Jestli to nechápeš, problém je čistě na tvém přijímači. Bohužel.
Avatar - twistedTSD
8. 5. 2013 20:28
Re: pecka!
Zlý VW Škodě zakázal supersport na Worthersee...Na Fabii S2000 však jaksi zapomínáš.
8. 5. 2013 20:10
Re: Dnes to vypuklo!!!
Pisal som o autorskej reportazi z tejto akcie. Mam vsak dojem, ze to bude len preberacka. VW Group ich nezafinancoval a v kancelarii je tak utulne.
8. 5. 2013 19:42
Re: Dnes to vypuklo!!!
Na ten sem zatím nenarazil ;-\
Články odjinud