Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon Ecomotive a TGI: Svižně a levně

Jan Mička
Diskuze (23)

Seat je s modelem Leon ve Frankfurtu opravdu produktivní. Mimo verzi ST představil i alternativy Ecomotive a TGI. Obě mají vynikat slušným výkonem a nízkou spotřebou.

Seat Leon Ecomotive je něco jako edice Greenline od Škodovky. Pod kapotou má naftovou šestnáctistovku o výkonu 81 kW a točivém momentu 250 N.m, což už je samo o sobě dost velkým krokem k ekonomické jízdě. Seat uvádí kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km a pouze 87 gramů emisí na ujetý kilometr. Teoreticky to znamená, že Leon Ecomotive ujede na jedno natankování více jak 1.500 kilometrů.

Motor spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Nechybí systém Start/Stop a rekuperace brzdné energie. Seat Leon Ecomotive jezdí na pneumatikách se sníženým valivým odporem a upravena byla také aerodynamika (nižší světlá výška, zakrytování podvozku, křídlo na víku kufru). Brzdou provozu navíc rozhodně nebude. Z 0-100 km/h zrychlí za 10,4 sekundy, což je v současnosti zcela běžná hodnota.

Ani jízda s benzinovým motorem už v současnosti nemusí být finančně náročná. Stejně jako VW ve svých klíčových modelech, nabídne i Leon alternativu na stlačený zemní plyn. Koncernový motor 1.4 TGI představil Volkswagen již letos v Ženevě. Má také výkon 81 kW a točivý moment 200 N.m v 1.500 min-1. Motor může jezdit jak na benzin, tak na CNG a spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Leon s ním zrychlí z 0-100 km/h za 10,7 sekundy a může uhánět rychlostí až 195 km/h.

Seat Leon 1,4 TGI spotřebuje 3,5 kilogramu zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá 94 gramům CO2 na kilometr. Tlaková nádoba na 15 kg plynu by měla stačit na více než 400 kilometrů a stále zde máme padesátilitrovou nádrž na benzin. Dohromady to tedy znamená dojezd až 1300 kilometrů na jedno natankování.

Jan Mička
Diskuze (23)
12. 9. 2013 14:27
Re: Uvodni foto
Žádné auto není bezchybné.
12. 9. 2013 13:57
Re: Uvodni foto
I drobné věci jdou udělat s nápadem. Mi se Leon líbí, celkově to je velmi pěkný a vyvážený vůz, jen není bez chyb.
12. 9. 2013 13:48
Re: Uvodni foto
Otázka vkusu, ty v tom postrádáš nápad a já v tom vidím jednoduchý, kvalitní, nadčasový a sportovně laděný design, který není trapně vyšperkovaný kudrlinkama a nepodbízí se. Celkově se jedná o velmi povedený vůz stáje VW.
Avatar - Bubáq
12. 9. 2013 08:58
Re: Uvodni foto
Větší hloupost jsem tento týden ještě nečetl. tento nový design nemá nic společného s exeem ani se starou ibizou, tady musí jít opravdu o oční nebo mozkovou vadu... Navíc tvrdit, že je vůz nevýrazný a tuctový, to už vyžaduje opravdu vysokou míru vrozeného nevkusu, ignorance a hroší kůži.... skoro to vypadá, že nenávidíš celý svět?! :-)
Avatar - Bubáq
12. 9. 2013 08:06
Můj názor:
Celkové hodnocení: 1
+ Skvělý design;
+ Vydařený interiér (snad i leonova sedadla vepředu budou dostatečnou náhradou těch naprosto famózních z 2G a těch z Altey....);
+ Vynikající nabídka výbav a příplatků;
+ správná poloha středového displeje;
+ skvělé ceny servisu a ND (až doposud, nevím, jak na nové modely....);
+ opravdu atraktivní kombík, pardon: ST