Seat rozšiřuje flotilu duálních a giga souprav za účelem podpory udržitelné logistiky
Seat využívá prodloužené soupravy nákladních vozidel k přepravě komponentů pro výrobu svých osobních automobilů. Ve srovnání s tradičními soupravami tahačů s jedním návěsem přináší tato vozidla výrazné snížení emisí CO2 i nákladů na logistiku.
Seat patří ve Španělsku mezi průkopníky ve využití tahačů s dvojicí návěsů a giga souprav, které představuje tahač s návěsem a přívěsem.
Automobilka v současnosti využívá tahače s dvojicí návěsů na dvou trasách pro přepravu dílů interiérů a plechových komponentů. Giga soupravy jsou pak rovněž využívány na dvou trasách a to k přepravě kovových součástí karoserií a plechových komponentů.
Seat začal využívat tahače s dvojicí návěsů v roce 2018 a navázal tak na nasazení giga souprav, které do svého vozového parku zařadil o dva roky dříve.
V současnosti španělská automobilka uvádí, že tyto soupravy tahačů s návěsy a přívěsy snižují emise CO2 až o 30 % a náklady na logistiku o 25 %. V souvislosti s tím hodlá Seat nasadit duální a giga soupravy i na dalších trasách, na nichž probíhá pravidelná přeprava komponentů pro výrobu osobních automobilů.
Duální soupravy, které španělská automobilka využívá, tvoří tahač s dvojicí návěsů, nichž má každý délku 13,6 metrů. Celková délka této soupravy je 31,7 metrů a její maximální užitečná hmotnost je 70 tun.
Giga soupravy tvoří tahač s návěsem o délce 13,6 metrů, k němuž je připojen přívěs o délce 7,8 m. Celková délka této soupravy je 25,25 metrů a její maximální užitečné zatížení je 60 tun.
Zdroj: SEAT, S.A.