Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat rozšiřuje flotilu duálních a giga souprav za účelem podpory udržitelné logistiky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Seat využívá prodloužené soupravy nákladních vozidel k přepravě komponentů pro výrobu svých osobních automobilů. Ve srovnání s tradičními soupravami tahačů s jedním návěsem přináší tato vozidla výrazné snížení emisí CO2 i nákladů na logistiku.  

Seat patří ve Španělsku mezi průkopníky ve využití tahačů s dvojicí návěsů a giga souprav, které představuje tahač s návěsem a přívěsem.

Automobilka v současnosti využívá tahače s dvojicí návěsů na dvou trasách pro přepravu dílů interiérů a plechových komponentů. Giga soupravy jsou pak rovněž využívány na dvou trasách a to k přepravě kovových součástí karoserií a plechových komponentů.

Seat začal využívat tahače s dvojicí návěsů v roce 2018 a navázal tak na nasazení giga souprav, které do svého vozového parku zařadil o dva roky dříve.

V současnosti španělská automobilka uvádí, že tyto soupravy tahačů s návěsy a přívěsy snižují emise CO2 až o 30 % a náklady na logistiku o 25 %. V souvislosti s tím hodlá Seat nasadit duální a giga soupravy i na dalších trasách, na nichž probíhá pravidelná přeprava komponentů pro výrobu osobních automobilů.

Duální soupravy, které španělská automobilka využívá, tvoří tahač s dvojicí návěsů, nichž má každý délku 13,6 metrů. Celková délka této soupravy je 31,7 metrů a její maximální užitečná hmotnost je 70 tun.

Giga soupravy tvoří tahač s návěsem o délce 13,6 metrů, k němuž je připojen přívěs o délce 7,8 m. Celková délka této soupravy je 25,25 metrů a její maximální užitečné zatížení je 60 tun.

Zdroj: SEAT, S.A.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Doporučujeme

30. 1. 2020 17:26
Re: dva návěsy
Jsou to oba návěsy. Pod tím druhým návěsem je Dolly s točnou ke které se potom ten návěs připojí. Kdyby to byl přívěs neměl by uprostřed "nohy" na zvedání, které se používají při odpojovani
Avatar - JFK
30. 1. 2020 16:47
Re: dva návěsy
Třeba je to návěs s přívěsem a návěsem
Avatar - JFK
30. 1. 2020 16:46
S tím bych nechtěl couvat
:-!
30. 1. 2020 16:42
dva návěsy
Kam by se ten druhý návěs asi "navěsil"? Je to návěs a přívěs. Nevím proč v článku chvíli píšete o dvojici návěsů a hned pod tím správně o návěsu s přívěsem...
30. 1. 2020 12:14
zaťaženie
Chcelo by to rozlišovať (užitočné) zaťaženie a maximálnu prípustnú hmotnosť súpravy.

U Giga súpravy (náves + príves o dĺžke 25,25 m) je celková maximálne prípustná hmotnosť súpravy 60 ton a užitočné zaťaženie je niekde okolo 40 ton.

Duálne súpravy majú max hmotnosť 70 ton a užitočné zaťaženie sa pohybuje okolo 50 ton.