Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Tarraco e-Hybrid má konečně české ceny. Kolik stojí španělské SUV do zásuvky?

David Bureš
Diskuze (34)

Plug-in hybridní verze Seatu Tarraco debutovala už na podzim roku 2019. Nyní konečně zamířila do českého prodeje.

Nabídka plug-in hybridů, tedy automobilů s hybridním pohonem, s možností dobíjení zásuvky z externího zdroje, se nadále rozšiřuje. Zájem o ně roste, pro automobilky jsou navíc výhodné kvůli snížení flotilových emisí. Nyní v této oblasti expanduje také Seat, když na český trh uvádí Tarraco e-Hybrid.

Plug-in hybridní derivát rodinného SUV španělské značky se světu poprvé prezentoval na frankfurtském autosalonu na podzim roku 2019, příchod na český trh se však i vlivem pandemie koronaviru pozdržel. Nyní tu však Tarraco e-Hybrid konečně je, s cenami začínajícími na částce 1.109.900 korun.

V tomto případě mluvíme o stupni Xcellence, zahrnujícím 19“ kola, multimediální systém s 9,2“ obrazovkou včetně navigace, adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko zavazadelníku, parkovací senzory, zadní parkovací kameru, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, bezklíčový vstup nebo čalounění kombinující látku, kůži i alcantaru. Třeba s 2.0 TDI (147 kW), pohonem všech kol a převodovkou DSG Tarraco v tomto stupni výbavy stojí 1.124.900 korun.

V útrobách Seatu Tarraco e-Hybrid přitom najdeme již osvědčenou koncernovou techniku, známou třeba i ze Škody Octavie RS iV. Pod kapotou tudíž pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TSI (110 kW), kombinovaný s elektromotorem o výkonu 85 kW, který čerpá svoji energii z baterií s kapacitou 13 kWh. Celkový výkon tohoto ústrojí činí 180 kW, točivý moment udává hodnotu 400 N.m.

Video se připravuje ...

Kdo by pak žádal sportovnější styl, lze Tarraco e-Hybrid pořídit i ve stupni FR, a to za 1.164.900 korun. Nad rámec Xcellence dostanete skořepinová sportovní sedadla vpředu ve specifickém čalounění, sportovní multifunkční volant, hliníkové pedály nebo střešní spoiler. Je tu navíc též adaptivní podvozek. Omezením v obou stupních výbavy je však fakt, že pro plug-in hybrid nelze pořídit třetí řadu sedadel jako pro ostatní varianty tohoto vozu.

Seat Tarraco je tak prvním z koncernových rodinných SUV, které dostalo plug-in hybridní pohon. Volkswagen Tiguan Allspace a Škoda Kodiaq se tohoto pohonného ústrojí mají dočkat až v rámci blížícího se faceliftu.

David Bureš
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
16. 1. 2021 11:44
není to AWD, ale zase je o půl milionu levnější než RAV4
SUV FWD s těžkými bateriemi vzadu pod zadním sedadlem je jen takový mamacar do města. Alespoň nějaký elektrický přístrk by to na zadní nápravu nepochybně chtělo, ale koncern to zřejmě neumí. FWD jsem ještě tak ochotný tolerovat krátkému Tiguanu (přizvednutý Golf), ale ne zde a nebo u AllSpace a Kodiaqu.
Na druhou stranu cena na úrovni dieselu je přijatelná. Jestli chcete vidět plug-in s absurdní cenovkou, mrkněte na Toyotu RAV4. Zvlášť české zastoupení Toyoty se s tím nepáralo a nasadili cenu na úrovni MB GLC PHEV.
Avatar - wakantanka
15. 1. 2021 16:24
Re: Re: e-Hybrid
Bol to P508 RXH a čo som tak čítal, tak veľmi im to nefungovalo k spokojnosti. Ale osobnú skúsenosť nemám.
Avatar - wakantanka
15. 1. 2021 16:21
Re: Re: e-Hybrid
A vošiel by sa im tam ten dvojliter aj s elektromotorom? Neviem, pýtam sa.
15. 1. 2021 14:09
Re: e-Hybrid
Ne, právě že tvůj "argument" je nesmyslný. :-)
Avatar - JirkaVejrazka
15. 1. 2021 14:08
Re: e-Hybrid
Muzes si koupit Prius 4x4, ten to ma podobne ;-) Vlastne nemuzes, k nam se nedovazi.

Ale vazne - tohle par aut melo, prvni myslim nejaky Peugeot hybrid. Osobne bych se trochu bal jizdnich vlastnosti, kdy ti auto tak nejak nahodne prehazuje pohon zepredu dozadu a zpet...