Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Tarraco je o krok před Kodiaqem. Dostává plug-in hybrid s dojezdem přes 50 km

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Největší SUV Seatu představuje plug-in hybridní pohon s dojezdem 50 kilometrů jen na elektřinu. Součástí je i sportovní stupeň výbavy FR.

Sedmimístné SUV Seat Tarraco se stává prvním modelem španělské automobilky s plug-in hybridním pohonem v sériové produkci. Seat tak vstupuje na cestu, která má vyvrcholit rokem 2021, kdy chce mít na trhu šest modelů s elektrickým či plug-in hybridním pohonem. Do tohoto plánu se počítají nejen nové seaty, ale i cupry.

Tarraco do zásuvky má v útrobách zážehovou čtrnáctistovku o výkonu 110 kW, jež se kombinuje s elektromotorem o síle 85 kW a sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh. Nejvyšší výkon má hodnotu 180 kW (245 k) a maximální točivý moment činí 400 newtonmetrů.

Na stovce je za 7,4 sekundy a pokračovat může na maximálních 217 km/h. V režimu čistě na elektřinu zvládne ujet více než 50 kilometrů. Odškrtnout si může i působivou hodnotu v tabulkových datech o CO2, která se vejde pod 50g/km dle WLTP. Finální čísla ještě budou upřesněna.

Kromě plug-in hybridního pohonu, na který mladoboleslavský bratr Škoda Kodiaq zatím čeká, je novinkou Tarraca i sportovně orientovaná výbava FR. Novinkou je například sportovní zadní spoiler či devatenáctipalcová kola, která mohou být na přání nahrazena dvacítkami. Na přídi najdeme odlišnou masku chladiče, vzadu zase přepracované zadní světlomety. Výbavu lze nově doplnit o asistenta pro jízdu s přívěsem či nezávislé topení.

Zlepšil se i multimediální systém s 9,2“ obrazovkou, ve kterém najdeme novou navigaci. Sedačky se nastavují elektronicky a jsou z lepšího materiálu. Stejně tak stojí za zmínku nový sportovní volant s logem FR či hliníkové pedály.

Výroba ve Wolfsburgu odstartuje v průběhu roku 2020. Seat Tarraco PHEV se světu oficiálně představí na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
30. 8. 2019 09:37
Re: Dobrý jen pro Norsko.
No ale tento Seat má práve maloobjemové turbo (na veľkosť auta) v benzíne. Ak sa nemýlim, tak v zime majú problém so zohriatím aj malé benzínové trojvalce, ktoré toho odpadného tepla nejak veľa nevyprodukujú. Z tohto pohľadu mi celý tento hybrid nedáva veľký zmysel.
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2019 08:58
Re: tarraco je samo o sebe super
To bude opravdu zajímavý souboj 5 prodaných PHEV od Mitsubishi s 6 SEATy.
Bez dotací to nikdo nechce. Současné registrace říkají jasně: nikdo to nechce, leda s dotací.
Avatar - WinDiesel
29. 8. 2019 08:56
Re: Emisie CO2
A proto Škodě skončí prodeje. Stejně tak jako když zrušili Fabii RS která se v dieselu prodávala jak housky na krámě, a nahradili ji benzínovým RS.
Avatar - 3_diamanty
28. 8. 2019 21:43
tarraco je samo o sebe super
no a teraz moze vceku potrrapit uz aj PHEV outlander od mitsu .. este to bude zaujimavy suboj :yes:
Avatar - Beefcake
28. 8. 2019 18:22
Re: Dobrý jen pro Norsko.
A co myslis, preco Toyota stavia hybridy bez turba ?