Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Tarraco je nově k mání coby předokolka s patnáctistovkou TSI a DSG

Aleš Dragoun
Diskuze (6)

Největší SUV španělské automobilky nově kombinuje zážehový turbomotor, pohon předních kol a dvouspojkový automat.

Seat Tarraco byl odhalen 18. září 2018 a pod světly reflektorů debutoval v říjnu na autosalonu v Paříži. Je třetím a největším SUV španělské značky, na délku měří skoro 4,74 m. Vzniká ovšem v mateřském závodě Volkswagenu – ve Wolfsburgu. Až dosud byly v nabídce verze s pohonem předních kol a šestistupňovými přímo řazenými převodovkami, nebo čtyřkolky 4Drive s dvouspojkami. Nyní rozšiřuje portfolio model, který se sice bez znaku 4x4 obejde, ale má sedmistupňovou DSG.

Tohle Tarraco pohání výhradně přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) v 5000-6000 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 250 N.m mezi 1500 a 3500 otáčkami. Z klidu na stovku zrychlí během 9,5 s a maximální rychlost jen těsně, konkrétně o 2 km/h nepřekročí dvoustovku. Spotřeba se pohybuje mezi 7,1 a 8 l na 100 km dle metodiky WLTP. Jistě odpovídá více reálnému provozu a podmínkám než 5,8-6,1 l dle dříve používaného standardu NEDC.

Seat novou verzí cílí na firemní prodeje a také na zákazníky a trhy, kteří 4Drive nevyžadují, přesto nechtějí používat tradiční páku řazení. Na českém trhu stojí pětimístné Tarraco 1.5 TSI 150 k DSG ve výbavě Style minimálně 829.900 korun.

Ta zahrnuje například devět airbagů, asistenty jízdy v pruzích, rozjezdu do kopce, senzor únavy řidiče a předcházení kolizím s nouzovým brzděním, kožený volant a řadicí páku, loketní opěrky, sklopné i sedadlo spolujezdce, třízónovou samočinnou klimatizaci, tempomat, řazení páčkami pod volantem, elektrická okna i zrcátka, digitální přístroje, palubní multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a podporou mobilů, zadní parkovací senzory, startování tlačítkem, kompletně diodová světla a sedmnáctipalcová kola.

K dispozici je i vyšší úroveň Xcellence, je dražší o šedesát tisíc (889.900 Kč). Za ně přidává bezklíčkové odemykání, čalounění kombinací kůže, látky a Alcantary, zadní parkovací kameru i samočinného pomocníka při mnohými nenáviděném manévrování, adaptivní tempomat, bezdotykové elektrické otevírání pátých dveří (pohybem nohy), sportovní přední sedačky, LED osvětlení interiéru, chromované a hliníkové doplňky exteriéru a devatenáctipalcová kola. Dále je za příplatek 20,5 tisíce k oběma výbavám třetí řada sedadel.

Portfolio Seatu Tarraco se na začátku příštího roku dále rozroste o sportovní výbavu FR a na konci sezóny 2020 také o plug-in hybrid s motorem 1.4 TSI, systémovým výkonem 180 kW (245 k) a točivým momentem 400 N.m. Čistě na elektřinu ujede padesátku kilometrů. Kombinaci obojího jsme mohli vidět coby předprodukční prototyp letos ve Frankfurtu.

Zdroje: Seat Česká republika, Wikipedia

Aleš Dragoun
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - iudex
27. 11. 2019 09:32
Re: Suché spojky dostanou zabrat
Asi sa stačí pozrieť, akú DSG s týmto motorom má Kodiaq a bude všetko jasné; sesterský, technicky identický model bude mať takú istú prevodovku. Malý problémik je, že automobilky na svojich weboch model DSG nepíšu, jediné, čo píšu, je 7° (teda DQ250 vypadáva z hry). Môže to byť teda buď DQ200, čo je 7°so suchými spojkami a určená pre motory do 250 Nm, alebo DQ380, čo je 7°s mokrými spojkami pre motory do 380 Nm. No a keďže 1,5TSI má práve 250 Nm, tak by tam kľudne mohla byť tá suchá DSG. A v dobe šetrenia sa mi to zdá aj pravdepodobnejšie než že to predimenzujú a dajú tam DQ380. Sám som zvedavý.
Avatar - kaa
27. 11. 2019 08:25
1.5 Tsi
Ten motor není nic po čem bych toužil.
Avatar - _Karel_
26. 11. 2019 16:12
Re: Suché spojky dostanou zabrat
Silné pochybuji, že tam bude suchá. To je pitomost.
Avatar - Dzakobo
26. 11. 2019 15:37
Suché spojky dostanou zabrat
Těžké Tarraco a takováhle hloupá kombinace - spojky budou zralé na výměnu mnohem dřív než po 100000 km jako u menších a lehčích aut. Hlavně že se o pár gramů CO2 vyprodukuje méně... Můj ty Volkswagene....
26. 11. 2019 14:52
Originalitě se meze nekladou
To jsme ještě neviděli.
Šikmá světla, pod nima kapsy. Mezi světlama velké 6ti úhelníkové zombie, ... . Motory od VW, ... .