Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Tarraco odhaluje české ceny. Jak si stojí proti sourozencům, Kodiaqu a Tiguanu Allspace?

David Bureš
Diskuze (23)
Nové velké SUV od Seatu je zatím dostupné se třemi motory. Benzinovou patnáctistovkou a dvěma výkonovými verzemi 2.0 TDI.

České zastoupení Seatu zveřejnilo konfigurátor k novému modelu Tarraco, a tak už víme, kolik tento očekávaný sourozenec Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace stojí na českém trhu. K dispozici jsou zatím dva stupně výbavy, Style a Xcellence.

České ceny startují na částce 762.900 korun za benzinový čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW, který je kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Čtyřkolka je v tuto chvíli k dispozici výhradně pro turbodiesely, s 2.0 TDI (110 kW) v kombinaci se sedmistupňovým DSG přijde na 932.900 korun.

Video se připravuje ...

Základní výbava je přitom už slušná. Zahrnuje 17palcová kola z lehkých slitin, full LED přední světlomety, koncová diodová světla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, udržování v jízdním pruhu, kolenní airbag řidiče nebo digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25“. Dále nechybí dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, bezklíčové odemykání, tempomat nebo zadní parkovací senzory.

Za stupeň Xcellence se připlácí 70.000 korun. Výměnou za tuto částku dostanete 19palcová kola, ambientní diodové osvětlení, sportovní přední sedadla, adaptivní tempomat, třízónovou klimatizaci, bezdotykové otevírání víka zavazadelníku, aktivní parkovací asistent, progresivní řízení nebo možnost přepínání jízdních režimů.

Výbavu lze samozřejmě dále rozšířit. Sedmimístné provedení přijde na 20.500 korun, adaptivní tlumiče na 20.900 korun a navigace Standard na 10.900 korun. Paket Winter zahrnující vyhřívání předních i zadních sedadel, trysek čelního skla i předního osvětlení stojí 13.500 Kč, Top View Kamera umožňující zobrazení okolí vozidla v 360° rozsahu potom 14.900 korun.

Seat Tarraco – české ceny a předběžné technické údaje nabízených motorů
Motor1.5 TSI2.0 TDI2.0 TDI 4Drive2.0 TDI 4Drive
Pohon4x24x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]1498196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/5000-6000110/3500-4000110/3500-4000140/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]250/1500-3500340/1750-3000340/1750-3000400/1750-3250
Převodovka6M6M7DS7DS
Max. rychlost [km/h]201202198210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,79,89,88,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,34,95,65,6
Cena Style [Kč]762.900822.900932.900-
Cena Xcellence [Kč]832.900892.9001.002.9001.044.900

A jak si stojí proti Kodiaqu a Tiguanu Allspace?

Cenu Tarraca jsme zároveň srovnali s dalšími koncernovými SUV této velikosti, Škodou Kodiaq a Volkswagenem Tiguan Allspace. A v tomto hodnocení se ukázalo, že nacenění Tarraca není vůbec špatné, ba naopak. Při srovnání cen turbodieselu 2.0 TDI (110 kW) v kombinaci s manuálem se španělská novinka ukazuje jako cenově výhodná.

Ano, základní cenovka za uvedenou kombinaci 822.900 korun je vyšší. Tiguan Allspace s touto motorizací můžete pořídit už za 766.900 korun (stupeň Trendline) a Kodiaq za 779.900 korun (Active) s tím, že tuto částku si můžete vybrat buď kombinaci daného motoru se sedmistupňovým DSG a pohonem předních kol, nebo s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Jenže standardní výbava Tarraca odpovídá spíše vyšším stupňům, Comfortline, respektive Ambition. A to už je Tarraco najednou cenově výhodnější, Kodiaq v tomto případě stojí 834.900 korun a Tiguan Allspace dokonce 841.900 korun.

Tarraco přitom už ve standardu má bezklíčové odemykání nebo full-LED světlomety, za něž se musí u koncernových bratrů připlácet. Tiguan Allspace ale kontruje třízónovou klimatizací nebo adaptivním tempomatem. Přesto po dopočtení vybrané výbavy vychází Seat výhodněji.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy základních verzí
VůzSeat TarracoŠkoda KodiaqVW Tiguan Allspace
Motor2.0 TDI (110 kW)2.0 TDI (110 kW)2.0 TDI (110 kW)
Převodovka6M6M6M
Pohon4x24x44x2
VýbavaStyleAmbitionComfortline
Základní cena [Kč]822.900834.900841.900
Bezklíčové odemykáníS-9.800
Full-LED světlometyS25.00044.600
Klimatizacedvouzónová
automatická
dvouzónová
automatická
třízónová
automatická
Kola17" litá17" litá17" litá
Metalický lak15.50017.50015.500
Mlhovky vpředuSSS
Navigace10.9009.20022.700
Parkovací senzory vzadu/vpředuS/-S/SS/S
RádioSSS
Rezervní kolodojezdové2.100dojezdové
TempomatSSadaptivní
Třetí řada sedadel20.50019.50015.300
Cena s příplatky [Kč]869.800908.200949.800

David Bureš
Diskuze (23)
5. 12. 2018 19:16
Kam až chce SEAT klesnout?
Dnes má SEAT 3 SUV se třemi různými designy. Jeden je SEAT, druhý Škodovka a teď i VW. Zdá se to někomu z vás normální? Existuje na světě nějaká jiná značka, která páchá podobná zvěrstva?
5. 12. 2018 11:26
Re: palivoměr
Audi to furt dává a taky jsem si říkal, že mě to bude v mojí a3 štvát... ale nakonec kdo vlastně potřebuje nějakou extra přesnost u palivoměru, většina bude tankovat, když už svítí jen poslední (to se taky rozsvítí hladový voko), ti extra opatrní budou tankovat při dvou...

Navíc se o přesnosti nedá mluvit, protože dnes už to není palivoměr, ale dojezdoměr. Pokud člověk jezdí hodně po horách, tak to zná dobře i z aut s normální ručičkou, pokud má někde třeba 10km sjezd z kopce, tak se mu za tu dobu dle ukazatele doplní třeba desetina nádrže tím, jak se sníží spotřeba a zvýší dojezd :-)
Pak jsou takové ty infarktové situace, kdy člověk jede někam do hor a před posledním stoupáním do střediska má dojezd 200km a "3 čárky", a po 20 kilometrech stoupání má dojezd 40km a hladový voko. A až sjede zpátky do údolí, tak bude mít zase aspoň 100km a dvě čárky :-)
Avatar - kaa
5. 12. 2018 08:31
Re: Nejmladší bráška
Souhlas, exterier mi až tolik nevadí i když mi to evokuje Ford s Hyundai. Ale koukat na ten interier po celou dobu co v tom budu sedět je strašná představa.
Avatar - kaa
5. 12. 2018 08:26
Re: Poslední Toledo vypadalo hůře,
Hjundoford, tak to sedí! >:-[] >:-[]
4. 12. 2018 20:37
Re: musí to být uděláno tak, abych zůstal u dosavadního vozu
Ked sme pri tych cuplikoch zamykania dveri vedel by mi niekto prosim vysvetlit preco ich MB pouziva dodnes? To je nejaka historia alebo co?