Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Daimleru: Dieselgate poškodil značku Made in Germany

Šéf Daimleru: Dieselgate poškodil značku Made in Germany

Šéf Daimleru: Dieselgate poškodil značku Made in Germany Zdroj: acz

Diskuze (17)
Hlava Daimleru tvrdí, že koncern nikdy nepoužíval podvodný software. Přesto však bude muset pomoci s obnovením důvěry v německé značky.

Německé automobily jsou obvykle považovány za velice kvalitní, ostatně Němci jsou známí svou pečlivostí a pracovitostí. Kauza Dieselgate ale mohla názor mnohých lidí na kvalitu aut německých značek změnit. Obává se toho i šéf koncernu Daimler Dieter Zetsche.

„Myslím si, že síla sloganu Vyrobeno v Německu a celého německého průmyslu je v představě, že se jedná o spolehlivé značky, kterým se dá věřit. Dieselgate je rána pro naše odvětví,“ říká Zetsche s tím, že Daimler musí pomoci tuto důvěru obnovit, přestože sám nic neprovedl.

Obnovení důvěry zákazníků v německé značky bude podle předsedy představenstva Daimleru nějakou dobu trvat. Zároveň si ale Zetsche nemyslí, že by kauza Dieselgate nějak ovlivnila prodeje Mercedesu.

Zetsche zdůrazňuje, že Daimler nikdy nepoužíval software obcházející měření emisí a nikdy ani takové zařízení používat nebude. Zároveň automobilka podporuje testování prodávaných aut americkou agenturou EPA, která zjišťuje, zda i další výrobci nepodváděli při měření emisí.

EPA však zatím žádné podvody jiných automobilek nedokázala. V dalším motoru VW Group – ve vznětovém šestiválci 3.0 TDI – však objevila zařízení, jehož použití nebylo odpovídajícím způsobem popsáno a vysvětleno. Sám Volkswagen ale tvrdí, že tento software je v souladu s normami. Podle jeho prohlášení zajišťuje, aby katalyzátory rychle po nastartování studeného motoru dosáhly provozní teploty.

Vstoupit do diskuze (17)