Šéf SEATu: nabídneme auta s kvalitou Audi a cenou SEATu
Než začne automobilka výrazně růst, musí se nejprve dostat do černých čísel. První dobré zprávy začaly chodit ze Španělska do Wolfsburgu již v roce 2007, ale definitivní zvrat se očekává až letos.
Současný modelový program v tuto chvíli neumožňuje dostatečně vytížit supermoderní automobilku v Martorellu ze začátku 90. let. "Instalovaná kapacita je v současnosti 550 tisíc aut, ale my jsme loni vyrobili jen 398 tisíc vozů," uvedl Schmitt. SEAT musí snížit počet zaměstnanců o 1600, 900 pracovních míst již bylo ušetřeno. Podle Schmitta jde o harmonický proces postavený na dobrovolné bázi, což prý není ve španělských poměrech běžné.
Úspory provozních nákladů mají spočívat také v razantním zkrácení doby potřebné pro výrobu jednoho vozu, která v případě současné Ibizy činí 27 hodin, ale v budoucnu to má být jen 18 hodin.
15 modelů SEAT do čtyř let
Zatímco dnes nabízí SEAT podle Schmitta 7 modelů (Ibiza, Cordoba, Leon, Altea, Altea XL, Toledo, Alhambra) ve třech segmentech, do tří až čtyř let to bude 15 modelů v osmi segmentech. Do roku 2018 to bude 40 modelů a ve stejném roce má SEAT vyrábět 800 tisíc vozů.
Během následujícího půlroku se rozhodne, jestli se dalšími výrobními domovy SEATu stanou i země Latinské Ameriky - Brazílie a Mexiko.
Erich Schmitt v rozhovoru potvrdil, že SEAT připravuje nový sedan i kombi využívající komponenty současného Audi A4. Automobil má podle Schmitta interní označení Bolero.
Další informace o budoucnosti SEATu přímo od zdroje naleznete v článku Šéfdesignér o budoucnosti SEATu: nové modely budou výrazněji odlišeny.