Šéf Toyoty se zapojil do vývoje GR Corolly Morizo i jako testovací jezdec
Akio Toyoda stále znovu ukazuje, že rozhodně není jen obyčejným manažerem.
Šéf automobilky Toyota, která patří mezi celosvětově největší výrobce automobilů, opravdu není typickým manažerem, který by vysedával v obleku ve své kanceláři. To ostatně ukázal již v roce 2007, kdy se pod pseudonymem Morizo tajně zúčastnil náročného čtyřiadvacetihodinového závodu na Nürburgringu.
Ve stejném roce automobilka zformovala svou divize Gazoo Racing, která měla původně sloužit jako laboratoř pro experimentování s různými myšlenkami a vizemi závodních vozů. Později se však z Gazoo Racing stala samostatná divize, která se kromě vývoje závodních automobilů a závodění věnuje také vývoji sportovních automobilů.

Zatím poslední představenou novinkou s označením GR se stal ostrý hatchback GR Corolla, který převzal techniku z menšího GR Yarisu. GR Corolla se však nedlouho po premiéře dočkala ještě extrémnější limitované verze Morizo Edition, která díky vylepšené technice, lepším parametrům a odlehčení slibuje ještě divočejší jezdecké zážitky. Zejména pak na okruhu.
Na vývoji vozu se přitom opět podílel i nejvyšší představitel japonské automobilky Akio Toyoda, který o vytvoření speciální edice rozhodl a také se s ní podělil o jméno, respektive svůj pseudonym Morizo. Kromě rozhodování o specifikaci vozu se však Toyoda podílel také na jeho testování a následném ladění.
„Akio Toyoda se osobně podílel na vývoji GR Corolly,“ uvedl Paul Hogard z produktové komunikace severoamerického zastoupení Toyoty v rozhovoru pro kolegy z amerického TheDrive. Toyoda měl fungovat jako tzv. Master Driver, tedy hlavní řidič, a vůz měl testovat po každém opakování testů.
„S ohledem na zpětnou vazbu Akia vyvinuli inženýři speciální edici Morizo se zvýšeným točivým momentem, sníženou hmotností, upraveným odpružením s jednoplášťovými tlumiči a širšími, lepivějšími pneumatikami,“ uvedl Hogard.
Nabízí se samozřejmě otázka, zda má šéf značky jeden z ostrých hatchbacků v limitované edici i ve své garáži, když se podílel na jeho ladění. Zástupce automobilky však odpověděl tradičně vcelku vyhýbavě.
„Jako společnost, která má na prvním místě zákazníka, Toyota zajistí, že upřednostníme výrobu vozidel z Morizo Edice pro objednávky dealerů, aby si zákazníci mohli užívat její nezkrotnou energii,“ uvedl Hogard pro The Drive.