Šéfdesignér PSA o designu dnešních Citroënů a prvním Twingu (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)
Za několik posledních let se Citroën dokázal vrátit mezi špičku automobilového designu. Mužem v pozadí, který navrací francouzské značce její lesk, je ředitel designu Jean-Pierre Ploué (46). Kromě Citroënu prošel designérskými studii Renaultu, Volkswagenu a Fordu, dnes se ale nejvíce těší z nově uvedené řady DS, ideově čerpající ze slavného odkazu legendárního modelu.
Jean-Pierre Ploué se narodil 8. září 1962 a v Paříži vystudoval produktový design. Po absolutoriu v roce 1985 nastoupil do designérských studií Renaultu, kde vydržel celých deset let. Do povědomí se zapsal návrhem veleúspěšného modelu Twingo a konceptu Argos, který podle některých ovlivnil vzhled Audi TT. Před tím, než v roce 2000 nastoupil do čela designu Citroënu, prošel stylistickými odděleními Volkswagenu a Fordu. Od roku 2008 je šéfem designu PSA, pod nějž spadají značky Citroën a Peugeot.
Z celého rozhovoru pro vás vybíráme některé ze zajímavých otázek.
AutoDesign&Styling: Co bylo vaším hlavním úkolem, když jste stanul v čele designu Citroënu?
Ploué: "K Citroënu jsem přišel v roce 2000 a měl jsem obnovit celou modelovou řadu a učinit naše auta konkurenceschopnými zejména ve srovnání s německými výrobky. To byl první úkol. Dnes už je čas posunout se ještě dál a to naplňuje řada DS, která se vydává novým směrem. Citroën by měl být vždy synonymem pro kreativitu."
AutoDesign&Styling: Navrhoval jste také první generaci Renaultu Twingo. Nepovažujete to za jeden z nejvýraznějších úspěchů?
Ploué: "Twingo mělo velký úspěch, ale navrhoval jsem ho jako velmi mladý a nepovažuji ho za své nejlepší dílo. Z doby mého působení u Renaultu si mnohem více cením konceptu Argos, který později ovlivnil a inspiroval mnoho mých kolegů po celém světě a to je něco, na co je hrdý každý designér."
Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Prodejní místa naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.