Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér PSA o designu dnešních Citroënů a prvním Twingu (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu PSA, Jean-Pierre Plouém.

Za několik posledních let se Citroën dokázal vrátit mezi špičku automobilového designu. Mužem v pozadí, který navrací francouzské značce její lesk, je ředitel designu Jean-Pierre Ploué (46). Kromě Citroënu prošel designérskými studii Renaultu, Volkswagenu a Fordu, dnes se ale nejvíce těší z nově uvedené řady DS, ideově čerpající ze slavného odkazu legendárního modelu.

Jean-Pierre Ploué se narodil 8. září 1962 a v Paříži vystudoval produktový design. Po absolutoriu v roce 1985 nastoupil do designérských studií Renaultu, kde vydržel celých deset let. Do povědomí se zapsal návrhem veleúspěšného modelu Twingo a konceptu Argos, který podle některých ovlivnil vzhled Audi TT. Před tím, než v roce 2000 nastoupil do čela designu Citroënu, prošel stylistickými odděleními Volkswagenu a Fordu. Od roku 2008 je šéfem designu PSA, pod nějž spadají značky Citroën a Peugeot.

Z celého rozhovoru pro vás vybíráme některé ze zajímavých otázek.

AutoDesign&Styling: Co bylo vaším hlavním úkolem, když jste stanul v čele designu Citroënu?

Ploué: "K Citroënu jsem přišel v roce 2000 a měl jsem obnovit celou modelovou řadu a učinit naše auta konkurenceschopnými zejména ve srovnání s německými výrobky. To byl první úkol. Dnes už je čas posunout se ještě dál a to naplňuje řada DS, která se vydává novým směrem. Citroën by měl být vždy synonymem pro kreativitu."

AutoDesign&Styling: Navrhoval jste také první generaci Renaultu Twingo. Nepovažujete to za jeden z nejvýraznějších úspěchů?

Ploué: "Twingo mělo velký úspěch, ale navrhoval jsem ho jako velmi mladý a nepovažuji ho za své nejlepší dílo. Z doby mého působení u Renaultu si mnohem více cením konceptu Argos, který později ovlivnil a inspiroval mnoho mých kolegů po celém světě a to je něco, na co je hrdý každý designér."

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Prodejní místa naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2009 10:47
Re: Milý BeranK(u)!
Až si AUTA začnu kupovat dle VZHLEDu (plechů) ihned vás kontaktuji.. ;-)
PS: Mně se třeba docela LÍBÍL (i když to také není až tak o VZHLEDu) model Citroën SM :yes:
Pěkný den (v nějakém voze VYŠŠí třídy, v němž se člověk cítí "jako v obýváku" :-)
Avatar - euro89
2. 7. 2009 16:40
Re: Milý BeranK(u)!
no, asi se mnou 99% procent lidí nebude souhlasit, ale z malých aut se mi nejvíc líbí Fiat Uno MK1, Innocenti De Tomaso, Lancia Y10, Corsa (1. generace), Austin Rover MG Metro, Rover 100 a pokud se to dá brát jako ještě malý auto, tak i MG Maestro. Z těch novějších prcků potom samozřejmě Lancia Ypsilon, Fiat Panda, Grande Punto, 500, MiTo, Mini. Líbí se mi prostě italský a starý britský auta. Ale to myslim nikoho u mě nepřekvapí ;-)
Avatar - Ronault.
2. 7. 2009 15:44
Re: Milý BeranK(u)!
Pak ještě: Xakru, proč to nejede >:-[]
Avatar - Johnny_P
2. 7. 2009 14:45
Re: Milý BeranK(u)!
Xantie se mi líbí taky ;-)
Asi proto ji mám :-)
Avatar - Emel
2. 7. 2009 14:42
Re: Milý BeranK(u)!
Proč italské? Byla to Xantia, Xsara, XM...