Šéfka Citroënu je se současným směrem značky spokojena. Chce výrazná a pohodlná auta
Francouzská značka je aktuálně ve druhé třetině svého přerodu. Velké věci už má za sebou, ale její šéfka připomíná, že další jsou na cestě.
Když se hovoří o francouzské značce Citroën, mnozí vášnivě vzpomínají na minulost a některé ikonické modely, které jsou dodnes chápány za definici pohodlí a často se objevují v ceněných automobilových sbírkách. Mnohdy od takových lidí slyšíte, že „dnes už to není ono“. S tím ale šéfka společnosti Linda Jackson striktně nesouhlasí a říká, že ona je se současným směrem značky nadmíru spokojena.
Citroën si před lety naplánoval přerod značky v několika fázích. V prvních dvou jsme se dočkali nové C3, ale také crossoverů C3 a C5 Aircross. Třetí fáze odstartuje v roce příštím a přinese nový hatchback segmentu C či velký sedan, jenž se má ve velkém inspirovat tři roky starým konceptem CXperience. Není překvapením, že právě tohle auto se po svém příjezdu stane vlajkovou lodí.
Produktový plán Francouzů je založen na dvou klíčových prvcích. Jedním je design, který má na první pohled vyniknout a prozradit, že tohle auto je Citroën. Druhým důležitým faktorem je pohodlí. Nejen komfortní podvozek, ale i propracované sedačky, konektivita, vzdušnější pracoviště řidiče s jednoduchou přístrojovou deskou či hodně úložného prostoru a modularita.
Francouzská automobilka samozřejmě myslí i na elektrifikaci, těžit bude z technologií skupin PSA. „Každý model, který od příštího roku uvedeme na trh, bude vyjma benzinové a naftové verze nabízen i coby elektromobil či plug-in hybrid. Předpokládáme, že do roku 2025 bude 100 % našeho modelového portfolia elektrifikováno,“ dodává závěrem rozhovoru Jackson.
Citroën před časem ve vybraných částech Evropy odstartoval možnost pronájmu svých modelů, což podle značky přineslo znatelný nárůst zájmu o její produkty. Zároveň to vypadá, že v dalších letech budou vzhledově minimálně stejně zajímavé, jako ty současné. Jen připomeňme nevšední koncepty 19_19 či Ami One z nedávné doby.