Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfka Citroënu je se současným směrem značky spokojena. Chce výrazná a pohodlná auta

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Francouzská značka je aktuálně ve druhé třetině svého přerodu. Velké věci už má za sebou, ale její šéfka připomíná, že další jsou na cestě.

Když se hovoří o francouzské značce Citroën, mnozí vášnivě vzpomínají na minulost a některé ikonické modely, které jsou dodnes chápány za definici pohodlí a často se objevují v ceněných automobilových sbírkách. Mnohdy od takových lidí slyšíte, že „dnes už to není ono“. S tím ale šéfka společnosti Linda Jackson striktně nesouhlasí a říká, že ona je se současným směrem značky nadmíru spokojena.

Citroën si před lety naplánoval přerod značky v několika fázích. V prvních dvou jsme se dočkali nové C3, ale také crossoverů C3 a C5 Aircross. Třetí fáze odstartuje v roce příštím a přinese nový hatchback segmentu C či velký sedan, jenž se má ve velkém inspirovat tři roky starým konceptem CXperience. Není překvapením, že právě tohle auto se po svém příjezdu stane vlajkovou lodí.

Produktový plán Francouzů je založen na dvou klíčových prvcích. Jedním je design, který má na první pohled vyniknout a prozradit, že tohle auto je Citroën. Druhým důležitým faktorem je pohodlí. Nejen komfortní podvozek, ale i propracované sedačky, konektivita, vzdušnější pracoviště řidiče s jednoduchou přístrojovou deskou či hodně úložného prostoru a modularita.

Francouzská automobilka samozřejmě myslí i na elektrifikaci, těžit bude z technologií skupin PSA. „Každý model, který od příštího roku uvedeme na trh, bude vyjma benzinové a naftové verze nabízen i coby elektromobil či plug-in hybrid. Předpokládáme, že do roku 2025 bude 100 % našeho modelového portfolia elektrifikováno,“ dodává závěrem rozhovoru Jackson.

Citroën před časem ve vybraných částech Evropy odstartoval možnost pronájmu svých modelů, což podle značky přineslo znatelný nárůst zájmu o její produkty. Zároveň to vypadá, že v dalších letech budou vzhledově minimálně stejně zajímavé, jako ty současné. Jen připomeňme nevšední koncepty 19_19 či Ami One z nedávné doby.

Stanislav Kolman
Diskuze (18)
Avatar - xxc
16. 10. 2019 05:40
Re: Chce výrazná a pohodlná auta...
Ti nacisti bojovali na tankoch Renault (aspon ti nemci), za co bol Louis Renault odsudeny po vojne za kolaboraciu. Mozu si podat ruku :-)
Avatar - xxc
16. 10. 2019 05:25
Re: Chce výrazná a pohodlná auta...
to som zistil az po kupe :-)

Preto je omyl pisat nieco pozitivne o Talismane.
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2019 00:21
Re: no jo
ach tie dvojzmysly.... ale je viac takych slov ktore napisane po slovensky uz cestina kvoli akemusi zachovaniu kodexu slusnosti mi tu nebere... teraz v s.e.k.u.n.d.e ma nic dalsie nenapada :D ...... ale viem ze take su ...ked na ne pridem.. a spomeniem si alebo sa s nimi stretnem.... dam vediet
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2019 22:37
Re: no jo
ani s.e.k.u.n.d.a mi nikdy neprejde ;-) .. pritom u nas je to normalne spisovne slovo ( vteřina po vasom ) .. normalna jednotka casu.... a ono mi to nebere... sila ta vasa cestina :D
Avatar - 3_diamanty
15. 10. 2019 22:33
Re: Chce výrazná a pohodlná auta...
talisman ma za mna gycovy dizajn.. takuto barokovu pompeznost ( znie to asi lepsie ako ked napisem gyc ze jo ... ) musi byt fakt umenie predat vedla paradneho superbu passatu ci mazdy 6 ... takze aj nadalej v strednej triede plati - zlati japonci alebo nemci