Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEMA 2005: Volvo T6 Roadster

Ondřej Láník Ondřej Láník 3. 11. 2005
15
96
Zobrazit náhledy (15)
Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo
Funkční prototyp dvoumístného kupé postavil jeden z bývalých zaměstnanců Volva s využitím komponent modelů S80 a S60. Automobilku projekt zaujal natolik, že jej prezentuje na oficiálním stánku výstavy amerických tunerů.

Funkční prototyp dvoumístného kupé postavil jeden z bývalých zaměstnanců Volva s využitím komponent modelů S80 a S60. Automobilku projekt zaujal natolik, že jej prezentuje na oficiálním stánku výstavy amerických tunerů.

Letošní výstava sdružení tunerů Specialty Equipment Manufacturer Association má dvě hvězdy s logem Volva. O vyladěném SUV pro všechny cesty XC70 All Terrain jsme psali předevčírem, druhým lákadlem je pro Volvo netypická kreace dvoumístného sportovního vozu. Název T6 Roadster naznačuje, že pohon obstarává řadový přeplňovaný šestiválec z Volva S80/XC90, který je v nich uložen netradičně napříč. V prototypu je motor navzdory tvaru přídě, uložen až za dvojicí sedadel, která pocházejí z S80, podobně jako některé komponenty řízení, náprav, přístrojový štít a automatická pětistupňová převodovka. Základ upraveného volantu pochází z Volva S60.

Podvozek s trojúhelníkovými rameny vychází z klasické koncepce sportovních vozů, podobně jako přemístění pružících a tlumících jednotek do středu vozu k trubkovému prostorovému rámu. Jak je zřejmé z několika fotografií odhalené nosné části vozu, příď, kde by podle tvaru karosérie měl být motor, obsahuje jen řízení a komponenty brzdové soustavy. Tu tvoří kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu o průměru 330 mm. T6 Roadster jezdí na dvacetipalcových resp. dvaadvacetipalcových kolech.

Karosérie, jež velmi připomíná podobně koncipovaný Plymouth Prowler, vznikla až po sestavení nosných komponentů vozu. Jde převážně o 1,5 mm silný hliníkový plech, který byl ručně vytvarován pomocí dřevěných modelů. Za pozornost stojí také absence jakýchkoliv blatníků.

Sériová výroba prototypu, který jeho autor staví již od roku 1998, je podle automobilky vyloučena.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Program...
GTI
| 4. 11. 2005
Pasternakův doktor Živago... obrovský spisovatel... obrovská kniha... obrovská love story... : Když přečteš... už nikdy nezapomeneš - třeba: "Dvě srdce však v hrudi bijí v jeden zvon, jimž se ona budí, když probouzí se on. Přimhouřená víčka. Oblak, Objetí. Vody. Brody. Říčka. Roky. Staletí." Dokonalé...
Fuj!
GTI
| 3. 11. 2005
>:D :yes: