Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sergio Marchionne už není šéfem Fiatu a Ferrari kvůli zdravotním problémům

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 22. 7. 2018
66
Sergio Marchionne byl rychle odvolán ze všech vysokých postů v koncernu Fiat, mohou za to zdravotní problémy.

Kontroverzní Sergio Marchionne skončil v sobotu 21. července 2018 ve funkci výkonného ředitele koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Šestašedesátiletý manažer se nedávno podrobil operaci ramene, která ovšem vyvolala další zdravotní problémy. Tak zní alespoň oficiální stanovisko. „Během tohoto týdne se objevily neočekávané zdravotní komplikace, když se pan Marchionne zotavoval z chirurgického zákroku. V posledních dnech se jeho stav výrazně zhoršil, v důsledku toho se nebude moci vrátit ke své práci,“ uvedl koncern v tiskové zprávě.

Marchionne byl nejvyšším mužem Fiatu od roku 2004, uvažoval o rezignaci příští rok, ale podlomené zdraví ji urychlilo. Když řízeně zbankrotoval americký Chrysler, dohlížel na jeho fúzi s italským koncernem a vytvoření dnešního FCA.

Ve funkci jej vystřídá čtyřiapadesátiletý Mike Manley, který vedl od roku 2009 Jeep a poslední tři léta i americkou divizi pick-upů Ram. Zatím převzal veškeré jeho pravomoce, jmenován bude na příští schůzi akcionářů.

Předsedou představenstva a prezidentem Ferrari se stává John Elkann (ročník 1976), vnuk Gianniho Agnelliho. Momentálně vede společnost Exor, přes ní Agnelliové kontrolují své investice, nejen FCA včetně Ferrari, ale i třeba fotbalový klub Juventus Turín. Do něj nedávno přestoupil slavný Portugalec Cristiano Ronaldo, což vzbudilo mezi zaměstnanci Fiatu nevoli, neboť platy v Turíně se posledních deset let prakticky nezvedaly...

Elkann ve svém prohlášení uvedl: „Jsem hluboce zarmoucen, když jsem se dozvěděl o zdravotním stavu Sergia. „Je to situace, která byla ještě před několika hodinami nemyslitelná. Zanechává nám všechny skutečné pocity nespravedlnosti. Moje myšlenky míří k Sergiovi a jeho rodině.“

Ve funkci výkonného ředitele Ferrari nahradí Marchionneho Louis Carey Camilleri, rodák z egyptské Alexandrie (*1955), který přechází od Philip Morris International. I ten bude v nejbližší době oficiálně jmenován. Nezapomínejme, že cigaretová značka Marlboro je stále sponzorem Scuderie Ferrari ve formuli 1, i když už na monopostech nesmí být její reklama. Pro tabákový koncern pracoval v minulosti kupříkladu i současný šéf závodního týmu vzpínajícího se koníka Maurizio Arrivabene.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
co je na nem kontroverzniho?
Barrichello
| 25. 7. 2018
on už i ten RAM upadá...
Avatar - Emel
co je na nem kontroverzniho?
Emel
| 24. 7. 2018
Dobře dobře, proto jsem se ptal... v tom duelu bych viděl taky jako favorita Tipo.
co je na nem kontroverzniho?
mezek
| 24. 7. 2018
Vezmu to po odstavcích.

Na Civiv jsem slevu nedostal. Ani korunu. (Ale třeba ani u Suzuki. Prostě jednání "chceš - ber, jinak nech být"). Honda šla prostě s cenou dolů.
A motor? Ještě nedávno jsem byl zarytý odpůrce malých turbomotorů a tříválců zvlášť. Když jsem od března začal pokukovat po nových autech, tak prak5icky snad všude jen tyhle motory. Dobrá - začal jsem si o nich zjišťovat informace. Proč a jak... Potom jsem zapojil selský rozum. Jak moc jsou zatěžovány a tudíž jak dlouho vydrží oproti starým atmosférám. Dnes si výrobce nedovolí vyrobit zmetek - ve vyspělých (nebo zvrácených) zemích by ho to potom stálo majlant. Viz. VW a dieselgate. Takže se vyrobí motor sice výkoný, ale stále s dostatečnou rezervou. Technologie je dnes jinde, než před dvaceti lety....
Počítal jsem. Napadlo mne porovnat je takto: kolik kilogramů hmotnosti musí utáhnout každý kůň a NM toho kterého motoru. Pohotovostní hmotnost plus rodina (80+70+40+30+ bagáž 20 kg). A motory Š 105, moje Linea a Civic. A výsledky?
Š 105: 24,8kg/1 k a 15,1kg/1 NM.
Linea: 18,25kg/1 k a 12,2kg/1 NM
Civic: 12kg/1 k a 7,76kg/1 NM
Ano, technicky nic moc porovnání, ale laicky stačí. Dnešní motory jsou sice technologicky složitější (víc věcí se může porouchat), ale zátěž mají nižší.
Ale z toho, co jsem zjistil, mi vychází jedna myšlenka: řidiči si neuvědomují, jak s autem jezdit. Koupí si maloobjemový turbomotor (samozřejmě díky idiotům politikům) s výkonem atmo dvoulitru a myslí si, že mají sporťák. Jenže ty motory se konstruují a testují na "normální" používání... Motor v i30N zase na dlouhodobou zátěž sportovní jízdou....
A tříválec? No, sice to je ze snahy o vyšší krouťák - větší objem válce - ale podle mne to je kontroverzní. Musí se přidat vyvažovací hřídele, což je navýšení ztrát motoru, ale potom je každých 60° po pracovním zdvihu (po expanzi) do dalšího "mrtvých". Motor musí překonávat své vnitřní odpory. Bohužel, doba je taková a tohle je prostě ústupek...

500 L a cena? Tady je vidět, že nečteš pořádně. Psal jsem o 500 L Combi. Ta by dokázala prostorově nahradit Lineu.

Tipo Combi a větší než konkurence? Poměřuji ne podle centimetrů, ale podle toho, kolik mám kolem sebe místa. Právě proto jsem tehdy bral Lineu - oproti Octavii II je uvnitř prostornější. Tipo Combi na tom zas až tak dobře není. Vpředu to je dobré, ale vzadu už moc místa není, na chodidla je třeba v Linei víc místa. A kufr taky není na combi nic zázračného. Netvrdím, že by konkurence nabízela víc. Ale jsou na tom stejně jako Tipo.
1,4T-Jet: ano, nepřímovstřik netrpí tolik na zakarbonování jako přímovstřik. Ale jestli má delší životnost, to se zatím neví. Přímovstřiky nejsou v používání tak dlouho na porovnání. Uvidíme za pár let. Ale pravdou je, že T-Jet je skvělým motorem.
Spotřebou jsou na tom líp přímovstřiky a já, jako zaměstnanec, musím brát i tohle v potaz. Jen do práce najezdím měsíčně 1500 km a s ostatními jízdami jsem na 2000 za měsíc. A třeba podle spritmonitoru má 1,4 T-Jet oproti 1,0 VTEC turbo o víc jak litr vyšší průměr. To je zhruba 640Kč za měsíc, 7680Kč za rok. To je už znát...

Civic jsem koupil proto, že za stejné peníze jsem dostal prostornější, líp vybavené, bezpečnější (pasivně) auto, s daleko lepšími jízdními vlastnostmi a s motorem, který je sice kompromisem, ale tolik mi nevadí. Kdyby Tipo bylo ve výbavě, kterou chci, za 400 000,- tak se nerozmýšlím a přistoupil bych i na některé kompromisy. Bohužel, v současnosti nabízí konkurence trochu víc... A nemyslím jen Hondu.

A Lineu by mi Tipo HB nenahradil. Jak jsem psal - už jsem nechtěl za každou cenu auto s kompromisy jen proto, že to je Fiat. V určitých věcech bych ustoupil, pokud by byly podpořeny výrazně výhodnější cenou. Ale za stávající situace ne.
A mrzí mne to, protože vím, že Fiat dělal auta, která za konkurencí nezaostávala. Ale dobrovolně opustit trh v Evropě v mainsreamu, to nedokážu pochopit....
Avatar - Righ
Moje mile deti....
Righ
| 24. 7. 2018
:yes: x100
co je na nem kontroverzniho?
Ja Prvni 123
| 23. 7. 2018
Ne, já mám teď čerstvě v hlavě srovnání Tipo HB proti Rapidovi... S-line proti Monte Carlu.

Proto píšu od "koncernu" a ne od VW.

:-)