Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sériová Škoda Kodiaq se ukázala veřejnosti. Zatím s maskováním

Jan Mička
Diskuze (88)
Škoda Auto letos slaví čtvrt století pod křídly koncernu Volkswagen. V rámci dnešní tiskové konference se novinářům krátce ukázalo nové sedmimístné SUV v sériovém provedení.

Dlouho očekávané velké SUV automobilky Škoda bude oficiálně představeno na podzimním autosalonu v Paříži. Ledacos o jeho vnějších tvarech napovídá koncept VisionS, který jsme jako jedni z mála novinářů řídili, realita ale bude trochu jiná.

Škoda Auto v letošním roce slaví čtvrt století pod křídly Volkswagen Group a k této příležitosti dnes pořádala tiskovou konferenci. Kompletní informace přinese ještě dnes kolega David Bureš, který se slavnostní události účastnil přímo v Mladé Boleslavi, první střípky však máme k dispozici nyní.

Před zraky přítomných novinářů se na malou chvíli objevila sériová verze modelu Kodiaq (prozatímní název je A Plus), ovšem se zamaskovanou přední a zadní částí. Podobně jako koncept VisionS vyjel na velkých, podle našeho odhadu dvacetipalcových kolech, je zřejmá výrazná linka táhnoucí se po celé délce karoserie, a po vzoru Superbu a Fabie nechybí výrazný spodní prolis Wing. Výsuvné kliky dveří se do série nedostanou a narostla také vnější zpětná zrcátka. Zatím to ale v každém případě vypadá, že se dočkáme pořádného kusu auta.

Z dřívějška známe také přibližné rozměry karoserie. Velké SUV bude 4,7 metru dlouhé, 1,91 metru široké, 1,68 metru vysoké a dostane rozvor dlouhý 2,79 metru. Základem motorové nabídky se pravděpodobně stane čtrnáctistovka TSI o výkonu 92 kW, rozhodně se ale těšme na posílenou verzi se 110 kilowatty a vypínáním válců ACT (na našem trhu je základem pro Superb) a chybět nebudou ani turbodisely s objemy 1,6 a 2,0 litru.

Vůz využije platformu MQB a ve třech řadách sedadel nabídne místo až pro sedm cestujících, přičemž v pětimístné variantě by měl disponovat zavazadelníkem s objemem 680 litrů. Základní cenu můžeme v tuto chvíli pouze odhadovat, verze se čtrnáctistovkou, předním pohonem a manuální převodovkou by se však mohla držet pod šesti sty tisíci korunami.

Jan Mička
Diskuze (88)
Avatar - Emel
14. 4. 2016 08:53
Re: skvělé krásné a úžasné
1.4 92kW bude asi dost slabota... ale tak je to základní motor a třeba bude jen pro některé trhy (stejně jako u Superbu). Ten motor je dost podladěný, teoreticky by měl mít slušné rezervy.
Avatar - Emel
13. 4. 2016 09:45
Re: priznavam
Jasně, nosný model je Octavia a ne Superb, ale to ještě není důvod psát, že kdo si chce koupit Superba tak kecá.

Jak si představuješ to vitriezvenie?
Avatar - nalimer
12. 4. 2016 23:52
Re: ?
Raz príde vytriezvenie.
Avatar - nalimer
12. 4. 2016 23:48
Re: priznavam
Pre mňa absolútne nezaujimavý model. Aj pre cz či sk trh.
Nosným modelom pri Hyundai nie je Santa Fe, ale Tucson. To platí v celej EÚ. Možno Rusko, Čína či US trh. Kde je veľa majetných ľudí či cena benzínu nehrá rolu. Ale aj tam sa radšej rozhodnú pre 4 O v znaku či aspoň VW.
Dôležitejší bude Yeti či crossover od Fábie.
Ak tu niekto píše, že si kúpi tento model, klame. Ak aj má voľných 35.000€, čo je cena plnej výbavy pri prvom nafťáku, má na trhu už zaujimavé alternatívy. Ako otec detí viem, že by som si nekúpil auto, kde do druhého radu nedám poriadne 3 sedačky vedľa seba a v treťom rade už pre zmenu nedám žiadnu.
Je to nepraktický šmejd. Ale keď sa niekomu páči, nech sa páči.
12. 4. 2016 23:37
Re: S maskovanim
Zadny ukol. Nekritizuju clanek, ani auto. Kritizuju redakci za clanek o ...... nicem.