Sériový Bugatti Veyron představen v Monte Carlu
Obnovení kultu Ettore Bugattiho si vzal na starost koncern Volkswagen už v roce 1998. Tehdy byla v Paříži představena studie kupé EB 118, v roce 1999 pak studie EB Chiron, limuzína EB 218 a první EB Veyron 18.4. V roce 2000 byla uvedena verze Veyronu 16.4, která se dosud s menšími změnami objevovala na autosalonových stáncích Bugatti. Podrobné představení studie Bugatti Veyron 16.4 najdete v našem magazínu.
Sériová verze se od poslední verze prototypu liší vyšší hmotností (1600 kg místo původních 1550 kg), novými vstupy vzduchu za předními koly a lehce upravenými světlomety. 4,5 metru dlouhý dvoumístný Veyron údajně jede přes 400 km/h a zrychluje na 100 km/h za 2,9 s.
Zopakujme, že uprostřed uložený šestnáctiválec o objemu 8 l má mít výkon 736 kW (1001 k) a maximální kroutící moment 1250 Nm.