Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Setra ComfortClass 500: Nové informace a fotografie

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 12. 2012 • 19:44
47
Zobrazit náhledy (47)
Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra Setra
V letošním roce představila společnost Setra novou řadu luxusních zájezdových autobusů ComfortClass 500.

Nové autobusy Setra s číselným označením 500 představují vrchol modelové řady ComfortClass. Zcela nově navržené autobusy charakterizuje dynamický design, propracovaná aerodynamika a moderní technika.

Poznávacím znamením autobusů Setra ComfortClass 500 je linie, která rozděluje boky vozidla na horní a dolní polovinu. Ta začíná za předními dveřmi a stoupá ke spodní hraně oken podél níž se táhne až k zádi a za zadním kolem klesá dolů.

Dynamicky působí příď s nově navrženým hlavními světlomety a rozměrným, klenutým čelním sklem protaženým od přední masky s trojrozměrným logem značky až po oblý přechod do střechy.

Exteriér autobusu včetně rozměrných vnějších zpětných zrcátek je upraven podle výstupů měření získaných v aerodynamickém tunelu. Výsledkem je pro tuto kategorii vozidel velmi dobrá hodnota koeficientu odporu vzduchu 0,33. Zmenšení aerodynamického odporu o téměř 20 procent se podílí na snížení spotřeby paliva až o pět procent.

Zajímavou novinkou, která má vliv na snížení aerodynamického odporu je nový systém stěrače čelního skla Aquablade. Ten přivádí ostřikovací kapalinu před stírací hranu lišty bez raménkového stěrače.

Autobusy Setra ComfortClass 500 mají kromě propracované aerodynamiky nabídnout konstrukci skeletu s nízkou hmotností, zatímco jeho tuhost a pevnost jsou vyšší než doposud. Již nyní tak tyto autobusy mají splňovat směrnici ECE-R 66/01, která má platit od roku 2017 a zavádí přísnější normy na pevnost vozidla pro případ jeho převrácení.

Zároveň řada ComfortClass 500 nabídne již při svém uvedení na trh asistenční systémy, které mají být povinnou součástí standardní výbavy autobusů od roku 2015. Součástí výbavy nových autobusů Setra může být mimo jiné asistent nouzového brzdění s rozšířenými funkcemi a systémem Attention Assist. Systém Active Brake Assist je připraven autobus zpomalit i v případě detekce stojících objektů. Novinkou ve výbavě autobusů je systém Attention Assist, který sleduje řidiče a vyhodnocuje jeho únavu i schopnost reagovat.

Standardní multimediální systém autobusu obsahuje dva základní komponenty, kterými jsou integrovaný systém Bosch Coach Communications Center (CCC) a rozšířená aplikace Coach System Extension (CSX). CSX je specifická řídící jednotka pro autobusy se standardní výbavou, která využívá řady tlačítek pro řízení prostorového oddělení funkce a zvuku (např. při ovládání hlasitosti) mezi stanovištěm řidiče a prostorem pro cestující.

K pohonu autobusů Setra ComfortClass 500 slouží motory nové řady OM 470, s nimiž Mercedes-Benz rozšiřuje své porfolio agregátů BlueEfficiency Power. Řadové vznětové šestiválce o objemu 10,7 litru jsou pro tyto autobusy k dispozici ve svém nejvýkonnějším provedení s 315 kW (428 k) při 1800 min-1 a točivým momentem 2100 Nm při 1100 min-1. Síla motoru je přenášena na zadní kola prostřednictvím osmistupňové převodovky GO 250-8 PowerShift. Pohonné jednotky pro autobusy Setra řady ComfortClass 500 již v současnosti splňují emisní normu Euro VI, která bude platná až od roku 2014.

Pod označením S 515 HD je k dispozici dvounápravové provedení s celkovou délkou 12.295 mm. Verze S 516 HD má být k dispozici jako dvou- nebo třínápravový autobus s celkovou délkou 13.115 mm a S 517 HD je výhradně se třemi nápravami a délkou 13.935 mm.

Související články

Témata