Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Showcar Bugatti Type 35 D vzdává hold nejúspěšnějšímu závodnímu vozu historie

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Výrobce luxusních a výkonných automobilů zavzpomínal na svou úspěšnou závodní historii s úchvatným showcarem Type 35 D.

Zatímco dnes je automobilka Bugatti slavná především díky okázalým, luxusním a extrémně výkonným modelům, v minulosti byla spjatá především se závodními vozy. Ostatně na svou slavnou závodní minulost na okruzích nedávno zavzpomínala i s úchvatným okruhovým konceptem Bolide.

Již v roce 2015 se však v automobilce začalo pracovat na ještě jednom projektu, který by měl oslavit slavnou závodní historii značky. Bugatti totiž spojilo síly s Uedelhoven Studios a společně se obě společnosti pustily do vývoje úchvatného showcaru s označením Type 35 D, který je v podstatě lehce modernizovanou verzí závodního speciálu Bugatti Type 35.

Uedelhoven Studios přitom ve svém příspěvku na Facebooku zmiňuje, že model Type 35 patří k historicky nejúspěšnějším závodním vozům na světě. Mezi lety 1924 až 1930 si totiž tento vůz připsal více než 2000 vítězství v různých závodech.

Vůz navržený a zkonstruovaný samotným Ettorem Bugatti byl standardně osazen dvoulitrovým řadovým osmiválcem o výkonu asi 95 koní. Během let ale došlo k modernizaci, která přinesla motory o objemu 2,3 litru v kombinaci s přeplňováním kompresorem. Výkon se tak rázem zvýšil na 125 až 140 koní.

Svou stopu přitom závodní vůz Bugatti Type 35 zanechal i v Česku, respektive Československu. Právě za volant tohoto automobilu usedala slavná závodnice Eliška Junková, zatímco zvuk motoru inspiroval skladatele Jaroslava Ježka k vytvoření skladby Bugatti Step.

Automobilka Bugatti ani Uedelhoven Studios bohužel nezmínili žádné technické detaily nového showcaru, zatím se tak musíme spokojit pouze s úchvatným designem. Ten na původní vůz navazuje nízkou kabinou, skromným dvoumístným kokpitem a koly posunutými až téměř do rohů úzké a podlouhlé karoserie.

Oba vozy sdílí masku ve tvaru podkovy, pod jejímž vrcholem je logo automobilky na červeném pozadí. Na rozdíl od původního vozu si však na přídi showcaru Type 35 D můžeme všimnout výrazných chladičů na bocích, naznačených difuzorů, robustnějšího a modernějšího systému zavěšení kol a zřejmě i malých integrovaných světlometů ve spodní části nárazníku.

Při pohledu na zadní část vozu zaujme výrazný difuzor a odhalený systém zavěšení zadních kol. Zajímavostí je také červený LED světelný proužek, který se táhne středovou linkou vozu. Na vrcholu levého zadního blatníku je pak patrné i víčko palivové nádrže.

Interiér je zpracován v luxusním stylu moderních Bugatti. Nechybí světlá kůže, dřevěné obložení volantu i voliče převodovky, karbonové obložení středového tunelu, hliníkové otočné voliče a digitální displeje. Zkrátka prémiový luxus, o němž si mohli nechat závodníci ve 20. a 30. letech nechat jen zdát.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme