Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda 110R: Erka na Grossglockner Hochalpenstrasse

Ondřej Láník Ondřej Láník 30. 7. 2011 • 02:55
15
19
Zobrazit náhledy (15)
Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Parta přátel vozů Škoda 110R se rozhodla dokázat sobě i svému okolí, že dnes již historické vozy do starého železa stále nepatří.

Skupina odvážlivců z různých koutů celé České republiky, kteří jsou fandy dnes již legendárních vozů Škoda 110R, se rozhodla vyzkoušet svoje stroje na jedné z vysokohorských evropských silnic.

Za začátek expedice a místo společného srazu si vybrali strakonické Velké náměstí, kde se v pátek 22.7.2011 odpoledne setkali celkem čtyři eRka a jedna Škoda 110 L.

Po vlastní ose se pak přemístila celá kolona nablýskaných vozů přes Passau a Salzburg do rakouského městečka Viehhofen nedaleko Zell am See. Druhý den pak společně pokořili celkem 90 km známé alpské silnice se stoupáním 10 % až 14 % až k ledovci pod Großglocknerem a přes nepříznivé počasí dosáhli vrcholu Edelweißspitze ve výšce 2.571 m.n.m. a bezpečně se zase vrátili zpět.

Jako důležité se ukázaly i řidičské schopnosti a cit pro vůz všech účastníků, neboť poměrně velké množství modernějších aut mělo cestou viditelné problémy především s brzdovou soustavou, která se při necitlivém zacházení jejich řidičů během prudkých sjezdů nebezpečně přehřívala. Ani průměrná spotřeba benzínu kolem 7 l/100 km při přejezdech a 10 l/100 km při stoupání v horách, která se projížděla většinou na druhý rychlostní stupeň, si nijak nezadala s moderními vozy.

Bez jediného technického či jiného problému tak dokázali, že i 40 let staré vozy jsou při správném zacházení a údržbě stále schopny držet krok se současnou automobilovou produkcí. Úspěchem povzbuzení nadšenci tak již začínají připravovat plány na pokoření dalších známých met.

Podrobnější reportáž o celé akci je možné si přečíst na webu www.skoda110r.cz.

Témata
Avatar - 300-Hurst
1. 8. 2011 18:57
Re: eRko
Myslím, že to vypovídá něco o jeho vkusu, když takhle zbastlí auto a nezdá se mu to divné (u nás docela rozšířené).
Obecně u historických aut vnímám jakoukoli úpravu (designu) za jeho znehodnocení, co může být lepší než originál zachovalý vůz (dobrý tech stav, zachovalý interiér, originál faktura, historie auta, originalita dílů ... to jsou hlavní věci, který určují hodnotu vozu).
U současných vozů, mě osobně individuální úpravy tak nevadí, ale musí být provedeny na úrovni. To předpokládá přibližně podobnou (možná i vyšší) úroveň úpravce s úrovní lidí, kteří auto navrhli. A to asi uznáte, je pár ojedinělých případů.
1. 8. 2011 13:06
Re: potíže s brzdama
Tam jsem konkrétně nebyl proč?
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2011 16:06
Re: pěkně
Náš "všeobecný" doktor na Grossglockner (rok co rok) jezdí NA KOLE!!! 8-s
PS: I když pro něj :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2011 16:04
Re: potíže s brzdama
Vy jste na GROSSGLOCKNERu ještě NEbyl, že? ;-)
Avatar - v3jc3
31. 7. 2011 08:51
Re: potíže s brzdama
kde oni s otáčkama končí,tam já začínám >:D kolik točí HTP? 5500?