Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto bude analyzovat reálné nehody vozů Škoda

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Projekt „Výzkum dopravní bezpečnosti“ je zaměřen na výzkum chování vozidel při reálných dopravních nehodách. Takto získané poznatky budou přímo aplikovány ve vývoji současných i nově připravovaných automobilů.

Škoda Auto ve spolupráci s Policii ČR, Hasičským záchranným sborem ČR a dalšími zainteresovanými složkami ministerstev vnitra, dopravy a zdravotnictví startuje nový projekt „Výzkum dopravní bezpečnosti“.

V rámci projektu se zaměří speciálně zřízený výzkumný team útvaru Technického vývoje Škoda Auto ve spolupráci s dalšími institucemi na analýzu reálných dopravních nehod aktuálně vyráběných vozů Škoda, při kterých došlo k aktivaci airbagu, k újmě osob, resp. ke střetu s chodcem nebo cyklistou. Vlastní analýza se bude skládat ze tří základních částí: technické (konkrétní poškození vozu a jeho chování při nehodě), medicínské (zranění osob a možnosti jeho minimalizace) a psychologické části (příčiny nehody). Takto získané poznatky budou spolu s informacemi zjištěnými během standardních nárazových zkoušek sloužit k dalšímu zlepšování aktivní i pasivní bezpečnosti současně vyráběných i nově vyvíjených automobilů. Při realizaci projektu se vycházelo z velice dobrých zkušeností a z metodiky značek VW a Audi, které na německých silnicích provádějí obdobný výzkum již několik let. Ve Skandinávii však podobné programy automobilek fungují mnohem déle.

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva a.s. Škoda Auto odpovědný za technický vývoj, při této příležitosti uvedl: „Reálné nehody zkoumáme proto, aby se příště pokud možno nestávaly, a pokud se stanou, aby měly co nejmírnější následky. Protože bohužel k většině nehod dojde z důsledku lidského pochybení, chceme také pomoci nápravě – preventivně působit, vysvětlovat co se děje při nehodě, jak je důležité použít bezpečnostní pásy, zajistit náklad, jakou roli hraje rychlost, reakční doba a bezpečná vzdálenost. Chceme hledat další možnosti, jak může samotné vozidlo ještě lépe eliminovat následky nehody. Proto se zaměřujeme nejen na chování vozidel při normovaných bariérových zkouškách, ale také na dění při skutečných nehodách.“

Zprávu o konkrétní dopravní nehodě předá teamu Výzkumu dopravní bezpečnosti přímo policie, pokud protokolující úředníci zjistí, že jsou splněna výše uvedená kritéria. Navíc bude od 16.1.2008 spuštěna bezplatná telefonní linka 800 634 639 (800 NEHODY). V případě možnosti a na základě dohody s příslušným útvarem Policie ČR pak může team Výzkumu dopravní bezpečnosti vyjet i přímo ke konkrétní nehodě. K tomuto účelu jsou k dispozici speciálně upravené vozy Škoda Octavia Scout, vybavené odpovídající dokumentační a měřicí technikou. Specialisté pak můžou přímo na místě, pokud to okolnosti umožní, pořídit údaje o místě nehody, podmínkách, o havarovaných vozidlech a jejich technických parametrech, škodě, jakož i údaje o eventuálních zraněních.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Avatar - SpiderJ
16. 1. 2008 19:53
Pokud to není jen marketingový tah...
...tak je moooc dobře, že Škodovce přestala stačit všechna ta data nasbíraná kolegy z koncernu...
Realita je holt realita, tu žádná deformovatelná bariéra ani propočty z obdobných aut z koncernu nenahradí... Samozřejmě, byli by hloupí, kdyby o tom mlčeli, k nehodám jezdila otřískaná hátépéčka a neinvestovali do Píár...možná právě proto, že hloupí nejsou probíhá tahle diskuze... ;-) a možná je to podpora trendu, kdy si všechny automobilky pod tlakem píáru pořídí výzkumná oddělení na zkoumání reálných nehod..

Hádejte, kdo z toho bude profitovat? ;-)
Avatar - Merkur
16. 1. 2008 17:24
Sen
Už to vidím.Auto na maděru.Přijede nablejskanej scaut,z toho vyskákají po vzoru pobřežní hlídky 3 metrosexuálové a jedna ve předu bujně rostlá sexbomba a tobě když už meleš z posledního strčí do ruky právě aktuální builtén škodovky a ženština tě pohladí po vlasech vlídným hlasem řkaje "zítra ti stačí 1 koruna a je tvoje" a ty se usměješ a řekneš si,snad se toho zítřka dožiju :-) .
16. 1. 2008 10:17
O...
...ja som myslel, že to robia už dávno... ;-\