Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda chystá výkonnější verzi Octavie RS

Michal Fokt
Diskuze (95)
Škoda připravuje na příští rok ke čtyřicetinám závoďáku 130 RS výkonnější verzi modelu Octavia RS.

Příští rok bude v Mladé Boleslavi ve znamení oslav. Čtyřicáté narozeniny totiž oslaví nejslavnější škodovácké závodní auto - pro rallye, respektive okruhy uzpůsobené kupé 130 RS. To bylo coby evoluce nehomologovaných verzí 180 RS a 200 RS z roku 1974 homologováno v roce 1975 a od té doby se stalo naprosto kultovní záležitostí, věříme že nikoli pouze v československém měřítku. Od roku 1975 jezdily 130 RS pouze na okruzích, v roce 1976 po změně pravidel musely projít úpravami a novou schvalovací procedurou.

Letos se objevily informace o tom, že by se ke 40. výročí mohlo 130 RS vrátit, nikoli však (pochopitelně) zásluhou samotné automobilky, ale firmy Benet Automotive, zabývající se úpravami a přestavbami Škodovek, která chce postavit funkční prototyp s motorem vzadu ...a pak se uvidí.

Ani ve Škodě Auto ale určitě nebudou příští rok sedět se založenýma rukama. Kolegové z webu Autoforum přišli s informací zevnitř automobilky, že se na oslavu 40 let 130 RS chystá speciální verze modelu Octavia RS. Z úcty k tehdy velmi slušně motorizovanému kupátku, které dávalo z motoru o objemu 1,3 litru více než slušných 140 koní (103 kW) by se Škoda neměla spokojit s "racingovými" polepy, ale mělo by dojít ke zvýšení výkonu přeplňovaného dvoulitru TSI.

Podrobnosti zatím nejsou známy, nicméně sesterské i mateřská značka koncernu Volkswagen už práci na ostřejších verzích 2.0 TSI odvedly a tak stačí pouze ukázat prstem (a získat potřebné svolení shůry). Je prakticky jisté, že speciální verze zůstane u pohonu předních kol a Octavii 200 RS (?) by tak velmi slušel 280koňový dvoulitr z aktuálního modelu Seat Leon Cupra. Může to ale pochopitelně být i méně, jako třeba v případě Golfu GTI Performance...

Silnějšímu motoru bude pochopitelně uzpůsoben podvozek a brzdy, dost možná se dočkáme i speciální barevné kombinace interiéru, diferenciálu se zvýšenou svorností a dojde zcela jistě i na ty zmiňované polepy...

Michal Fokt
Diskuze (95)
Avatar - JDM
17. 5. 2014 15:00
Re: keby radsej spravili nejake pekne sportiaky
tak to by se opravdu nestalo >:D
17. 5. 2014 00:59
Re: keby radsej spravili nejake pekne sportiaky
Jenže skupina lidí, kteří ví, co chcou, a k tomu ještě mají i peníze i na to, co mimo to potřebují (resp. v životě zcela naopak), je vcelku malá.

Taky bych objektivně chtěl GT86, jenže na těch s bídou pár procent najetých kilometrů, co mi poskytne lepší jízdní prožitek, než možná univerzálnější, nudnější, ale zase výrazně výkonnější, každodenně použitelnější a přitom levnější HH, o ní nemá smysl uvažovat. A to se nebavím o zůstatkové ceně při prodeji, kde prodělám opět.
17. 5. 2014 00:00
Re: keby radsej spravili nejake pekne sportiaky
Cayman je podle mne jedno z nejlepších sportovních aut, které si můžeš koupit. Ale z mého pohledu je kompromisem, tahá s sebou bagáž spojenou s pohodlím a použitelností. Neříkám, že je to špatně. Ale tyhle prvky ho nedělají zábavnějším, nedělají ho rychlejším, spíš naopak. Druhá strana mince je, že díky nim v něm pravděpodobně strávím více času, tedy mi přinese více zábavy. Tenhle kompromis mi celkem sedí, ale pořád je to kompromis.

Caterham je v tomhle ohledu prakticky ryzí. Původně byl jen narážkou na tvé "nekompromisní sportovní auto." Pokud opravdu chceš sportovní auto bez kompromisu, Caterham je dobrá platforma.

Když jsem to psal, tak jsem si říkal, jestli mám napsat, že chybí něco mezi. V rozpočtu zbývá ještě podstatná suma, takže bys teoreticky mohl dostat víc. Jen nic takového není na trhu. Proto jsem nakonec zmínil Litchfield.
Avatar - JDM
16. 5. 2014 20:30
Re: keby radsej spravili nejake pekne sportiaky
v tom případě nechceš sporťák a ani nevíš co by si chtěl FR nebo HH ?? to je velký rozdíl , rozmýšlet se mezi gt86 nebo GTI\RS ???????? sporťák jako gt86 je pro někoho kdo ví co chce ;-)
Avatar - eXp10it
16. 5. 2014 18:40
Re: Octavia Bonneville
Na me ty prednasky a dojmologie neplati. Technicka data jsou jasna. Poznamka ze oktavie si muze o pul metru navic diky o 5cm delsimu rozvoru byla uplna blbost a nejde na ni nic obhajit. Hodnotit design auta jen podle toho jak vypada je pro stare baby o technicke strance veci radeji vubec.