Škoda: Evropský facelift pro indický Rapid
Indická Škoda Rapid projde faceliftem. Převezme prvky současného designového jazyka.
Škoda modernizuje své modely na všech frontách. Nezapomněla přitom ani na Rapid prodávaný v Indii, který na rozdíl od toho evropského těží z dříve používaného designového jazyka. To se však s koncem letošního roku změní. Vůz ponese současné tvary z pera Jozefa Kabaně, přibude i nová technika pod kapotou.
Škoda Rapid se v nyní v Indii prodává s tváří současné Fabie. V rámci připravovaného faceliftu však dojde ke kompletnímu přepracování přídě, která se nyní nebude vymykat evropskému Rapidu. Ostatně, není se čemu divit. Také Indie potřebuje změnu, obzvláště poté, co na zdejší trh loni v létě vstoupila třetí generace Octavie. V konečném důsledku to znamená, že po příchodu nové Fabie zůstane předchozí design pouze Škodě Roomster, která s ním v roce 2006 přišla jako první. S Roomsterem navíc také příští rok odejde, s jeho nástupcem se totiž zatím nepočítá.
Podle současných informací se nezapomene ani na interiér. Ten by mohl dostat nový volant a dekory, lehce obměněnou středovou konzolu nebo nové textilie čalounění.
Základní motorová paleta indickému Rapidu zůstane. Standardem bude zážehová šestnáctistovka o výkonu 77 kW a točivém momentu 153 N.m, kterou je v současnosti možno kombinovat také s automatickou šestistupňovou převodovkou. To se však pravděpodobně změní. Tato verze by totiž měla být nahrazena dvanáctistovkou TSI, která bude spolupracovat se sedmistupňovou převodovkou DSG. Vrcholu nabídky v podobě vznětového agregátu 1.6 TDI (77 kW) se změny nedotknou.
S příchodem faceliftu zřejmě dojde také ke změně cenové politiky. Indičtí zákazníci by se měli připravit na zdražení, ne však o moc. Rapid totiž není jediný, kdo zde musí bojovat o přízeň zákazníků. S ohledem na konkurenci v podobě Volkswagenu Vento a modernizované Hondy City by tak mohla být právě cena oním trumfem v rukávu.