Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Combi 1.6 TDI – Závěrečné osvěžení

4. 6. 2013 • 02:22
37
310
Zobrazit náhledy (37)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
Fabia se nachází v závěrečných letech své kariéry. Škodovka ji ale nenechá jenom tak dožít, připravila pro ni akční nabídky a několik vylepšení.

Jsou tomu už tři roky, co Škoda Auto přišla s faceliftem Fabie. Model uvedený na trh v roce 2007 tehdy dostal elegantnější příď a novou generaci motorů. To modernizace s letopočtem 2013 znamená méně výrazné změny, díky nim má Fabia zvládnout poslední rok-dva života než přijde nová generace.

V prvé řadě se všechno točí kolem nového loga automobilky. Chromovaný okřídlený šíp na černém pozadí ozdobil masku chladiče i páté dveře, kde se k němu nově přidal nápis Škoda na levé straně. Označení modelu a motoru je vyvedené v novém designu písma, který známe i z dalších škodovek.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy
 

Stejného ražení jsou také úpravy interiéru. Nový tříramenný volant vypadá mnohem lépe než předchozí usměvavý, řadicí páka má hranatější tvar. Obojí pochází z Rapidu, potažmo nové Octavie. Svým způsobem je novinkou také tlačítko stabilizačního systému – už není potřeba připlácet 16.800 Kč, protože od modelového roku 2013 je ESC Plus součástí standardní výbavy.

Rádi bychom pochválili vylepšenou navigaci Amundsen+, která má podstatně rychlejší reakce, zejména při zadávání adresy, mapové podklady uchovává na kartě SD a ovládací logika je přehlednější než dříve. Jenže… do Fabie si vestavěnou navigaci již neobjednáte, Amundsen v ní pro malý zájem zákazníků na českém trhu skončil. Takže naše doporučení může být užitečné leda pro zájemce o Rapid, Yeti nebo Superb.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy
 

Tím výčet novinek končí, zbytek bude opakování důvěrně známého – jenom v kontextu ročníku 2013. Volba padla na nejsilnější motor v nabídce, přeplňovaný naftový čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 77 kW. Relativně malý motor má rychlé reakce a na poměry turbodieselů značně lineární charakteristiku. Klidnou jízdu zvládá i v těch nejnižších otáčkách, pro rychlou akceleraci naloženého vozu je ale i ve Fabii nutné podřadit do středního pásma. Zkrátka i malé kombi ve své nejvýkonnější verzi by sneslo pár kilowatt navíc.

Hlavní předností Fabie TDI ale beztak není výkon, nýbrž spotřeba. Ta se stabilně drží lehce nad pěti litry, což platí jak pro městský provoz, tak pro průměr při dálničním cestování 130 km/h. Fabia se totiž může spolehnout na rozumnou délku převodů, v takovém tempu motor na pětku točí 2400 min-1.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy
 

Delší kilometrový proběh umožnil důkladněji sledovat spotřebu a porovnat údaj z palubního počítače s množstvím natankovaného paliva. Výsledkem je desetiprocentní odchylka a stále více než dobrý průměr 5,49 l na 100 km. Ovšem i „měření“ spotřeby od stojanu je zatíženo chybou, proto jej nelze brát jako nezpochybnitelný fakt.

Stav kmnatankováno [l]průměr [l/100 km]
2330--
294540,846,64
374845,115,62
453040,025,12
532542,025,29
605428,59-
652034,405,27
680614,695,14
celkem245,675,49
palubní počítač5,0

Zatímco na motoru se nic nezměnilo (nová generace TDI nabíhá nejprve v Octavii), změnilo se naladění brzd. Ty tam jsou hektické reakce na první kontakt s brzdovým pedálem, u aktuální Fabie účinek brzd nastupuje plynule a pro silnější brzdění je potřeba pedál výrazněji sešlápnout. Takové naladění lépe reflektuje reálné schopnosti brzdové soustavy.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy
 

Interiér sází na funkční pojetí, vedle designu k němu nemáme zásadnější připomínky. Kvalita provedení se řadí vysoko nad standard třídy malých vozů, přesto některé detaily zamrzí – například látkou čalouněné loketní opěrky ve dveřích i mezi sedadly jsou příliš tvrdé. Vadit může také skutečnost, že (stejně jako u Rapidu) nelze ztlumit intenzitu podsvícení přístrojů.

Nabídka prostoru je v podélném směru štědrá, v tomto smyslu jsou konstruktéři z Mladé Boleslavi opravdovými kouzelníky – Fabie nabídne totéž, co mnohá o třídu větší auta. Naopak šířka interiéru je při nejlepší vůli „tak akorát“. Za zavazadlový prostor pak hovoří už sám jeho základní objem: 505 litrů.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy
 

Do poslední třetiny života vstupuje Fabia Combi dobře připravená. Po šesti letech na trhu má stále co nabídnout, i když je to z velké části zásluhou předchozí modernizace z roku 2010. V době, kdy se i malá auta stále častěji prezentují jako stylová nebo odolná pro městskou džungli, je racionální přístup Škody vzácný. Doufejme, že orientace na užitnou hodnotu Fabii vydrží i v dalších generacích.

skoda fabia testy malevozy skoda fabia testy malevozy
 

První cena vozu239.900 Kč (1.2 HTP/51 kW Fresh Active)
První cena vozu s testovanou motorizací407.900 Kč (1.6 TDI/77 kW Ambition)
Základní cena testovaného vozu450.900 Kč (1.6 TDI/77 kW Elegance)
Cena testovaného vozu vč. příplatků504.400 Kč (1.6 TDI/77 kW Elegance)

Plusy

  • Mimořádně úsporný provoz
  • V běžném provozu stabilní podvozek
  • Velký a prakticky tvarovaný zavazadelník
  • Prostorný interiér v podélném a svislém směru

Mínusy

  • Vysoký posaz i se sedadlem v nejnižší pozici
  • Nízko umístěná řadicí páka
  • Úzká sedadla a malá vnitřní šířka kabiny
  • Rázy od 16” kol na nerovnostech

Foto: Petr Homolka

Témata
Škoda Fabia Combi 1.6 TDI
Cena základní sestavy 450 900 Kč
Výbava základní sestavy Palubní počítač Maxi Dot, čtyři airbagy, ESP, světla pro denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, automatická klimatizace Climatronic, výškové nastavení obou předních sedadel, přední mlhovky, autorádio, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, tempomat, audio připojení pro externí zdroj, elektrohydraulický posilovač řízení, pneumatiky 195/55 R 15 na litých kolech, nárazníky, zrcátka a kliky dveří lakované v barvě vozu a další. Kč
Cena testované sestavy 504 400 Kč
Výbava testované sestavy Paket Elegance Plus – čtyřramenný kožený multifunkční volant pro ovládání autorádia a telefonu, příprava pro telefon GSM II s Bluetooth, halogenové projektorové světlomety s natáčením, mlhové světlomety s Corner funkcí a SunSet (+10.900,-)<br> okenní airbagy (+7.300,-), asistent rozjezdu do kopce a kontrola tlaku v pneumatikách (+3.600,-), střešní nosič černý (+5.600,-), elektricky ovládané střešní okno (+11.800,-), litá 16” kola (+3.500,-), ostřikovače světlometů (+3.200,-), MDI (+2.700,-), variabilní koncepce zavazadlového prostoru (+3.400,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.6 / 4.2
Emise CO2: 109
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 1485
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1239 / 455
Rozměr pneu: 205/45 R 16
Škoda Fabia Combi 1.6 TDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4247
b) šířka (mm): 1642
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2451
e) rozchod vpředu (mm): 1417
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1383
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Problémy se vstřikovači
| 8. 4. 2015
U tohoto motoru je problém zejména s vstřikovači Continental (Siemens) a spolu s filtrem DPF to není zrovna ideální motorizace. [odkaz]
CENA
| 2. 9. 2013
No jo, ale Škodivkáři mají nejvyšší platy, a to také něco stojí!
Mě ten nepodarek
| 2. 9. 2013
připomíná krabičku od mýdla, ale nevím proč. Ke spotřebě: kdyby se spotřeba dle tankování (nebo i super rychlého computeru Škodivky) spočítala na skutečně ujeté kilometry (třeba podle navigace), logo Škodivky by bylo červené hanbou. Když si krabičku budete chtít koupit, při testovací jízdě zajeďte do Hnůjdaje a porovnejte vzhled, výkony, vybavení a cenu..
Avatar - Jirka.12345
a STOP...
| 7. 6. 2013
Od někoho kdo má peugeota s motorem 1.1 to sedí >:-[]
no tady se dějou věci!
| 6. 6. 2013
No asi tak, za tech 270 je to pomerne zajimave, ale 450 - 500 je totalni ulet.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku