Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Greenline v ČR: Krátká za 402.900,- Kč, Combi o 20 tisíc Kč dráž

Diskuze (61)
Škoda Fabia Greenline se veřejnosti poprvé představila loni na podzim na frankfurtském autosalonu. Nyní Škoda zveřejnila ceny pro český trh. Úspornější verze motoru 1,4 TDI vyjde na 402.900,- Kč jako hatchback nebo 422.900,- Kč jako Combi.

Základem pro Fabii Greenline je silnější varianta motoru 1,4 TDI o výkonu 59 kW. Motor má přeprogramovanou řídicí jednotku, ale základní parametry zůstaly nezměněny. Standardem je filtr pevných částic. Převodovka má delší převody. Snížena byla pohotovostní hmotnost o 10 kg na výsledných 1120 kg u hatchbacku, resp. 1140 kg u Combi.

Úpravami aerodynamiky klesl součinitel odporu vzduchu z 0,33 na 0,32 (Combi z 0,32 na 0,30). Použité pneumatiky mají rozměr 165/70 R14 (místo 195/55 R15 u srovnatelně vybavené Fabie Ambiente) mají speciální konstrukci s nižším valivým odporem. Výsledkem je kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 109 g/km.

Výbava modelu Greenline vychází z verze Ambiente. Zahrnuje centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a přípravu na rádio se čtyřmi reproduktory. Bezpečnostní výbava obsahuje ABS, MSR, čelní a boční airbagy, dva úchyty dětských sedaček Isofix na zadních sedadlech, funkci denního svícení a mlhovky s Corner designem, ale bez Corner funkce.

Zvenku se Fabia Greenline vyznačuje nárazníky, dveřními klikami a kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie, 14palcovými litými koly Fun, ochrannými lištami na bočních dveřích a štítkem Greenline na dveřích zavazadlového prostoru.

Pro další úsporu hmotnosti byla omezena nabídka komfortních položek příplatkové výbavy. Na výběr je automatická klimatizace Climatic (+ 20.000,- Kč) nebo Climatronic (+ 32.000,- Kč). Dále je možné Fabii Greenline dovybavit rádiem Beat s CD přehrávačem, ovládáním pod volantem a konektorem pro externí přehrávač (+ 4.000,- Kč) nebo dvouDINovým rádiem Dance s větším displejem a podporou MP3 (+ 8.000,- Kč).

Škoda Fabia Greenline - ceny na českém trhu
Motor (model)1,4 TDI1,4 TDI (Combi)
Zdvihový objem [cm3]14221422
Válce/ventily3/23/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/400059/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/2200195/2200
Max. rychlost [km/h]170172
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,213,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,1
Cena Greenline [Kč]402.900,-422.900,-

Fabia Greenline stojí 402.900,- Kč (Combi je o 20 tisíc Kč dražší), což je o 5 tisíc Kč méně než je cena srovnatelné Fabie 1,4 TDI Ambiente s filtrem pevných částic. V probíhající akci Edition 08 je ale tato verze zlevněná o 17 tisíc Kč, takže si zájemci o Greenline reálně připlatí 12 tisíc Kč, mluvíme-li o aktuálních ceníkových cenách. Navíc jsou bez příplatku v Greenline kola z lehkých slitin a sportovní podvozek.

Výchozí model 1,4 TDI DPF jezdí za 4,8 l/100 km, komu stačí nízká spotřeba a netrvá na eliminaci pevných částic, může zvolit verzi bez filtru pevných částic, momentálně prodávanou s výbavou Ambiente za necelých 375 tisíc. Její kombinovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km.

Diskuze (61)
10. 7. 2008 13:59
Re: nedělejte z punka tupce, každý zboží má svýho kupce :-)
Ne 170km/h opravdu není málo. Problém je v tom, že když to má 170km/h v papírech znamená, že ze 150 na 170 to bude akcelerovat minutu z kopce. Zejména 150 tacho znamená u Škody tak 135 v reálu, tzn. to auto bude v NORMÁLNÍM provozu brzda.
Kdysi jsme měli Megana 1.6ku, měl na stejnou hmotnost o 30k víc, a bylo to normální auto do normálního provozu (nemyslím co se zdá mnohým normální od klávesnice).
Takže tohle auto s touhle motorizací je podnormální, předjíždění na obyčejné silnici 1. třídy v dnešním provozu bude velká adrenalinovka.
10. 7. 2008 09:46
Re: Nabídka roku
Kůží se tu myslí kožený paket. Volant, řadička atd. Kožené sedadla se do Fabie nedavají.
9. 7. 2008 21:37
Re: nedělejte z punka tupce, každý zboží má svýho kupce :-)
Povedal by som, že s ohľadom na vodičské "umenie" mnohých šoférov by mi ten trojhrnček v meste stačil. Križovatka, predomnou X5, skočí zelená, šlapem na plyn - a ajhľa, už na dvojke musím môjmu Formanu priškrtiť dávku benzínu, pán v bavoráku sa rozbieha, akoby mal v r i t i ojo. Na čo kopa koní, keď s ňou ľudia nevedia narábať...
9. 7. 2008 15:26
Re: nedělejte z punka tupce, každý zboží má svýho kupce :-)
Aha, tak 170 km/h je malo. Napadlo te, ze kazdej treba neni zavodnik, jako ty a i s 13s na 100 se v klidu spokoji, protoze jezdi spis plynule (pisu plynule, ne pomalicku), nez brzda-plyn? No a pokud by si dostatek fabii teto specifikace za uvedenou cenu kupce nenaslo, punkaci z MB s cenou neco udelaji. Vzdycky kdyz ctu termin predrazena, musim se smat. Na druhou stranu je bezpochyby kriminalitou mladeze, ze se u nas smi prodavat diesly bez filtru a ty, co se provozuji (podobne jako benzinaky nizsich emisnich trid), neplati nejakou (rozumnou) prirazku treba k povinnymu ruceni (samozrejne ne do kapsy pojistovny).
9. 7. 2008 14:36
nedělejte z punka tupce, každý zboží má svýho kupce :-)
Pořád se mluví o situaci na našich silnicích. Fakt děkuji Škodě že produkuje auta s maximální rychlostí 170km/hod a zrychlením 0-100 za 13-17 sekund.
Když dávali tenkrát do O1, 1.4ku, myslel jsem že jde o omyl, ale bude to nějaká nemoc.
Za blbost se platí a tak přeju pěkný svezení s naftovým tříválcem. Bude to pošušňáníčko.