Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq RS má rekord na Severní smyčce Nürburgringu! A prozradila svůj výkon

David Bureš David Bureš 14. 6. 2018
45
67
Zobrazit náhledy (45)
Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS
Při rekordní jízdě se sedmimístným SUV poháněným naftovým čtyřválcem 2.0 BiTDI se posadila královna Ringu, Sabine Schmitzová.

Škoda se připravuje na premiéru sportovního SUV Kodiaq RS ve velkém stylu. V květnu s ním vyrazila na Severní smyčku Nürburgringu, kde se s ním pokusila zajet traťový rekord. Při pokusu o něj se za volant posadila slavná závodnice Sabine Schmitzová, jíž se s novou Škodovkou podařil zajet čas 9 minut, 29 sekund a 84 setin.

V absolutním pořadí, kdy nejlepší supersporty dokážou na trati dlouhé bezmála 21 kilometrů zajet čas pod sedm minut, se to možná zdá jako pomalý čas, jenže Škoda Kodiaq RS se stala nejrychlejším sedmimístným SUV v Zeleném pekle!

360p720p

„Automobil byl stabilní, brzdy skvěle fungovaly. Opravdu to bylo zábavné. Auto sportovně vypadá i jede. Myslela jsem si, že sedmisedadlové auto nebude tak snadno ovladatelné, obzvláště na náročném okruhu jako je Nordschleife, ale mám z něj skvělé pocity. Řídí se krásně. Jsem ohromena,” zhodnotila zážitky s novým Kodiaqem RS sama Schmitzová, která je dodnes jedinou ženou, která na Nürburgringu vyhrála závod na 24 hodin.

Pro rekordní pokus nemělo sedmimístné SUV žádnou zvláštní úpravu, pokud nepočítáme maskování, auto vyjelo na trať přesně v takové podobě, v jaké se v říjnu poprvé představí světu. Stane se tak na autosalonu v Paříži, krátce na to zamíří do prodeje. Schmitzová pouze přiznala, že při jízdě byl sepnutý sportovní režim.

Škoda spolu s tím již oficiálně přiznala, jaký motor tluče pod kapotou. Potvrdily se tak dřívější zprávy, že novinka je poháněna naftovým čtyřválcem s dvěma turbodmychadly, 2.0 BiTDI přitom poskytuje výkon 176 kW a točivý moment 500 N.m, tedy stejně jako má stejný motor třeba ve Volkswagenu Tiguan. Vždy bude spárován s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou DSG. Jeho zvuk však podtrhuje systém Dynamic Sound Boost, díky němuž i turbodiesel má znít sportovně. K dispozici bude dále progresivní řízení nebo adaptivní podvozek DCC.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Rekord jak Brno
adrians
| 2. 10. 2018
Svr sa prečo neráta? [odkaz]
Rekord jak Brno
frite
| 15. 6. 2018
Ko­di­aq 9:30 Stel­vio 7:52 Že ne­má Stel­vio 7 mi­st? OK. Za­fi­ra 8:54
Rapid 1.2 tsi (podle zdejších odborníků motor že sekačky) 9:15
Podtrženo- sečteno
PetrStary
| 15. 6. 2018
je to uplnej nesmysl co vymsleli.. jako SUV testovat na nějakým okruhu, dle mě takový auto patří spíše do terénu a né na okruh a ještě tomu dát RS značku.. už neví co by vymysleli..
Podtrženo- sečteno
tesnav
| 15. 6. 2018
Samozřejmě rozumím, protože zrovna na dálnici to až tak o výkonu není, pokud nechceš lítat 180+, na což tohle auto skutečně není. Ale výkon se hodí při každodenním ježdění po okreskách, kde pružnost a akceleraci využiješ víc, než na dálnici. A to o to víc, když je auto zatížené (starty do křižovatek, předjíždění, jízda v kopcích ...).
Avatar - Beefcake
Podtrženo- sečteno
Beefcake
| 15. 6. 2018
Ok, ale rozumies tomu, ze tieto auta nie su primarne urcene na nemecke dialnice ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku