Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda má novou laboratoř na nárazové zkoušky. Bourat tam budou i elektrovozy

David Bureš
Diskuze (0)

Technické vybavení nové laboratoře umožňuje všechny aktuální scénáře crash testů včetně nejnovějších zkoušek Euro NCAP.

Součástí provozu automobilky Škoda Auto je rovněž testovací centrum v Úhelnici nedaleko Mladé Boleslavi, kde se vedle testovacího polygonu nachází také laboratoř pro nárazové zkoušky, během nichž je zkoušena bezpečnost nových aut. Ta nyní prošla zásadní modernizací.

„Naše nová crashová laboratoř nám umožňuje ještě rozsáhlejší a reálným podmínkám bližší simulace nehod a vytváří tak důležitý základní technický předpoklad k tomu, abychom mohli vysokou úroveň bezpečnosti našich vozů ještě dále zvyšovat,“ říká k modernizaci laboratoře Christian Strube, člen představenstva automobilky za oblast technického vývoje.

Do provozu uvedená modernizovaná laboratoř je dimenzována na všechny známé scénáře nárazových zkoušek, v první řadě na nové předpisy European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) platné od začátku roku 2020.

Především je pak projektovaná i na možnost nárazových zkoušek elektromobilů. Pro manipulacemi s nimi po provedeném crash testu je tu vytvořena speciální zóna v samostatné budově, kde je vozidlo v případně nutnosti možné zaplavit.

Oproti dosavadní zkušebně má laboratoř více než dvojnásobnou velikost. Zkušební hala je přes 180 metrů dlouhá. „S naší crashovou laboratoří opět přebíráme další část odpovědnosti v rámci celého koncernu Volkswagen,“ doplňuje Strube s tím, že do příštích let se počítá s dalším rozšiřováním laboratoře.

Srdcem laboratoře je elektrický pohonný systém, který urychlí dvě čelně proti sobě jedoucí vozidla, každé o hmotnosti až 3,5 tuny, na rychlost až 65 km/h, nebo jedno vozidlo o hmotnosti až 3,5 tuny na maximální rychlost 120 km/h. Další testovací zařízení zahrnuje saňový vozík, jehož pomocí se urychlují vozy pro důležitou zkoušku bočního nárazu na kůl, nebo statický simulátor převrácení, bariéra pro čelní náraz s malým přesazením, bariérové vozíky pro nárazy zezadu a pro crash Car to Car podle nejnovějších požadavků Euro NCAP.

Novinkou je i osvětlení na bázi diod s intenzitou světla 100.000 luxů pro úsporu elektrické energie, které v kombinaci s nejmodernějším kamerovým systémem poskytne vysoce kvalitní dokumentaci všech provedených zkoušek. Mnoho zkouškových dat se pak již zaznamenává pouze pomocí tabletu. 

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme