Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Škody Praze ukázal Enyaq Coupé. V maskovaném autě svezl i šéfdesignéra značky

Jan Zajíc
Diskuze (19)

Že česká automobilka Škoda brzy rozšíří nabídku plně elektrický modelů o Enyaq Coupé iV, je známá věc. Nové SUV-kupé už se také ukázalo v ulicích Prahy - i když stále ještě s kamufláží.

Maskované auto po Praze projel předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer. Šéf automobilky na konci srpna spustil projekt jménem TS X, v jehož rámci vznikají krátká videa o testovacích vyjížďkách s různými modely české automobilky. K vidění jsou například na YouTube.

Po nové Fabii a omlazeném Kodiaqu tentokrát Schäfer sáhl po maskovaném Enyaqu Coupé iV. Jako místo projížďky vybral historické centrum Prahy a vedle sebe posadil šéfdesignéra značky Olivera Stefaniho.

Je tedy jasné, že si oba pánové popovídali především o designu. Stefani například hovoří o výzvě navrhnout kupé, neboť vozy s touto karoserií ve škodovce často nedělají, prozrazuje, že novinka se mu nejvíc líbí při pohledu šikmo zezadu (vypadá tak prý velice dynamicky, hlavně díky krátkým převisům, linii střechy a velkým kolům) a přiznává lásku ke světu Hvězdných válek, z něhož prý někdy čerpá inspiraci.

Jinak jsme se však nic nového o elektrickém SUV-kupé vlastně nedozvěděli.

Enyaq Coupé je iV oproti klasické verzi o 4 mm delší (4653 mm) a o milimetr vyšší (1617 mm). Šířka 1879 mm a rozvor 2765 mm zůstávají shodné. Technickým základem je samozřejmě modulární platforma MEB. Enyaq Coupé dorazí ve třech výkonnostních variantách a se dvěma kapacitami akumulátorů.

Vůz by měl shodit maskování snad ještě letos na podzim, první kusy bychom měli na českých cestách potkávat počátkem příštího roku. 

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (19)

Doporučujeme

27. 10. 2021 01:40
Německý vůdce Škodovky nám tady machruje
s oteklým autobusem aby zakryl fakt, jak moc to podělali s dodavatelskými řetězci. Hyundai i v útlumu nakupovala čipy na sklad a dodavatele si udržela, VW se prostě na dodavatele vykašlal a neodebral ani objednané čipy. Navíc se konkurence z Koreje a Japonska umí rychleji přizpůsobit, mají násobně rychlejší prototypování. Potom zase VW čipy chtěl ale to už měli dodavatelé nasmlouvané jiné odběratele. Stejně teď VW vypekl výrobce plastových dílů a ti opět hledají nové zákazníky, protože nad mistry světa z nestabilního autoprůmyslu zlomili hůl. Další chytráci ukecali EU aby zavedla 48% dovozní clo na hliníkové polotovary a šup, Čína reagovala omezením vývozu hořčíku bez kterého už si tu žádnou hliníkovou slitinu sami nevyrobíme. K tomu likvidační emisní povolenky a jiné nové "ekologické" daně a evropský průmysl to má spočítané. Co nezničí hloupými rozhodnutími manažeři, to zanikne kvůli vysokým nákladům.
Avatar - Plautus
26. 10. 2021 19:59
Re: Coupé??? Kde??
Pred Passatom CC, ktorý prišiel v roku 2008, tu bol MB CLS už v roku 2004. Ten bol myslím tým, čo odštartoval oxymoron “štvordverové kupé”. A keď vidím “SUV kupé”, tak to je už idiocia na druhú. Ale je to len obraz dnešného sveta, kde je snaha postaviť všetko na hlavu.
Avatar - curwasportiva
26. 10. 2021 19:09
Relativní doba
Přečtení nadpisu mě potěšilo. Coupé od Škody, ikdyž EV. Super. Až po rozkliknutí článku jsem zjistil, že se o žádné coupé nejedná, ale jde o pouze o pětidveřové SUV.
Ale ono to zapadá do dnešní postfaktické doby, kdy obyčejné kombi může být nazýváno shooting brake, městske SUV je lehce přizvedlý hatchback s pohonem jedné nápravy atd...
Avatar - Midlosek
26. 10. 2021 18:07
Re: A Enyaqy se vyrábí,
Ok, tak třeba tady v rychlosti jeden, ale není to ten ze kterého jsem čerpal.

https://ct24.ceskatelevize.cz/…ne-je-nedostatek
Avatar - Midlosek
26. 10. 2021 18:01
Re: A Enyaqy se vyrábí,
Tohle byla informace přímo od někoho od "zdroje", ale fakt se mi to nechce hledat. Jedině pod nátlakem :D