Škoda nechystá kupé Rapid, třetí karosářské varianty se nedočkáme
Mladoboleslavská Škodovka se ohlíží za historií označení Rapid a připravila pro fanoušky speciální web Kult Rapidu. Je pravda, že přehled je bohužel nekompletní, protože zde chybí například prototyp luxusnější verze sedanu 1201. Ale většina příznivců má tento název beztak spojený s kupé řady 743/747. Původní verze se v Československu prodávala jako Garde, jméno, které automobilka nedávno oživila, se používalo na některých západních trzích a „doma“ se objevilo až po modernizaci.
Existuje spousta lidí, která by si návrat sportovněji střiženého modelu do portfolia Škodovky určitě přála. Byť v souvislosti s Rapidem z 80. let rozhodně o žádný vyloženě sportovní vůz nešlo, byla to vlastně jen další karosářská varianta sedanů 105/120/130 s motorem vzadu. Některá média přinesla nedávno spekulace, že by se takový model mohl do výrobního programu vrátit, pochopitelně coby třídveřový, tedy s výklopnou zadní stěnou. V blízké budoucnosti se tak ovšem rozhodně nestane. Na svém oficiálním českém facebookovém profilu výrobce s okřídleným šípem na dotaz jednoho z fanoušků, zda kupé opravdu připravují, odpověděl: „Naší filozofií jsou vozy rodinného rázu, praktické a prostorné, do čehož třídveřové modely příliš nezapadají. Coupé se tedy vyrábět nechystáme.“
Škoda se přece jen orientuje na „value for money“ a verze s pouze jedním párem bočních dveří by byla výrobně příliš drahá. Španělský Autoblog nadále spekuluje nad příchodem sportovnější varianty liftbacku. Měla by vycházet z konceptu Rapid Sport a pod kapotou mít zážehový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k). I k ní se automobilka vyjádřila negativně: „Rapid Sport v plánu vyrábět nemáme, nicméně Škoda bude do budoucna nabízet sportovní designové pakety, s nimiž si zákazníci budou moci svoje auta upravovat.“
Masové modely se sportovnějším nádechem tak v rámci koncernu Volkswagen zůstanou i nadále vyhrazeny španělskému Seatu, kterému se díky Ibize a zejména novému Leonu začíná prodejně (konečně!) dařit. Většina příznivců Škody beztak považuje za kultovního spíše předchůdce řady Garde/Rapid, kupé 110 R s bezrámovými okny.