Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda nechystá kupé Rapid, třetí karosářské varianty se nedočkáme

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 10. 2013
35
Minulý týden proběhly nejen motoristickými médii informace o tom, že Škoda připravuje do výroby kupé na bázi Rapidu. Automobilka však tyto spekulace dementovala.

Mladoboleslavská Škodovka se ohlíží za historií označení Rapid a připravila pro fanoušky speciální web Kult Rapidu. Je pravda, že přehled je bohužel nekompletní, protože zde chybí například prototyp luxusnější verze sedanu 1201. Ale většina příznivců má tento název beztak spojený s kupé řady 743/747. Původní verze se v Československu prodávala jako Garde, jméno, které automobilka nedávno oživila, se používalo na některých západních trzích a „doma“ se objevilo až po modernizaci.

Existuje spousta lidí, která by si návrat sportovněji střiženého modelu do portfolia Škodovky určitě přála. Byť v souvislosti s Rapidem z 80. let rozhodně o žádný vyloženě sportovní vůz nešlo, byla to vlastně jen další karosářská varianta sedanů 105/120/130 s motorem vzadu. Některá média přinesla nedávno spekulace, že by se takový model mohl do výrobního programu vrátit, pochopitelně coby třídveřový, tedy s výklopnou zadní stěnou. V blízké budoucnosti se tak ovšem rozhodně nestane. Na svém oficiálním českém facebookovém profilu výrobce s okřídleným šípem na dotaz jednoho z fanoušků, zda kupé opravdu připravují, odpověděl: „Naší filozofií jsou vozy rodinného rázu, praktické a prostorné, do čehož třídveřové modely příliš nezapadají. Coupé se tedy vyrábět nechystáme.“

Škoda se přece jen orientuje na „value for money“ a verze s pouze jedním párem bočních dveří by byla výrobně příliš drahá. Španělský Autoblog nadále spekuluje nad příchodem sportovnější varianty liftbacku. Měla by vycházet z konceptu Rapid Sport a pod kapotou mít zážehový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k). I k ní se automobilka vyjádřila negativně: „Rapid Sport v plánu vyrábět nemáme, nicméně Škoda bude do budoucna nabízet sportovní designové pakety, s nimiž si zákazníci budou moci svoje auta upravovat.“

Masové modely se sportovnějším nádechem tak v rámci koncernu Volkswagen zůstanou i nadále vyhrazeny španělskému Seatu, kterému se díky Ibize a zejména novému Leonu začíná prodejně (konečně!) dařit. Většina příznivců Škody beztak považuje za kultovního spíše předchůdce řady Garde/Rapid, kupé 110 R s bezrámovými okny.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Nekdo tady má problémy
| 15. 10. 2013
Podívej, můj milý. Určitě vím velmi dobře, o čem mluvím. A jsou oblasti, ve kterých Ti musím dát za pravdu. A sice například, že nemá smysl dělat web jen pro české publikum. Nicméně pokud to s tím webem opravdu nemyslíš reálně a nemáš nějaké výsledky, tak je to jenom plané diskutování. Kdo se honí za prachy, tak bude dělat něco pro co nejširší publikum, ale zase může narazit na problém, že ho to nebude dlouhodobě bavit. Pokud chceš dělat, co Tě opravdu baví, a co bude mít přínos i pro opravdové fandy, které baví totéž, co Tebe, tak bude pro Tebe naprosto esenciální, aby Tvou snahu neblokovali různými udělátky, jenom proto, že tu třeba zoufalá Mladá Boleslav musí zahlcovat české čtenáře svými krámy, nebo že Francouzi potřebují za každou cenu prodat a neštítí se tu a tam nacpat reklamní banner, který nejenže překrývá obsah vlastního webu, ale zároveň se nescroluje spolu s ostatním obsahem.

Věř mi, že kdyby čeští zástupci Mazdy podobnou prasárnu dělali, tak budu mezi prvními, který je bude žádat, aby se vzpamatovali a svou kampaň přehodnotili ve prospěch potenciálních zájemců. Naštěstí jsem, v souladu s tím, co si o Mazdě myslím, a jak na mne působí, zatím žádné takové excesy nezaznamenal - na rozdíl třeba od Reiffeisen Bank, která mne na jiných serverech také pěkně irituje, resp. zdržuje, třebaže jsem zatím jejich klientem. Jediné, co vím, že dneska bych k nim už nešel, a jestli odejdu, tak na tom bude mít velký podíl jejich způsob chování a jednání.

Podle mne daleko účinější, než že si 5% lidí nainstaluje AdBlock a poškodí i zcela nevinné, by bylo, kdyby si 99% lidí od těch arogantních dementů nikdy nic nekoupilo, a oni by na to dříve nebo později přišli na to, že jejich reklama je neúčinná. Bohužel při smýšlení standardního jedince na Internetu, ta reklama zřejmě účinná je - jinak by za to neutráceli. Ono se to přeci jenom změřit dá, zda to má smysl, nebo ne.
Nekdo tady má problémy
| 15. 10. 2013
Kdybys napsal, že to není stejné, protože v druhém případě pořád tvoříš provoz, tak to beru. Ale děláš, jak kdybys byl Tatar. Někdy mám zakázané i obrázky, nebo skripty. Používám i textové prohlížeče. Web nebyl stvořen pro šíření reklamy a bordelu. S tím se musí každý smířit. Pokud si tím chceš vydělávat, tak musíš vědět, co děláš. Většina lidí bude ráda, když zaplatí hosting. Všechny projekty, které jsem vedl, nebo na kterých jsem se podílel, jsme financovali z vlastní kapsy. Železo jsme třeba použili z komerčních projektů, kolikrát je tam toho kopa nevytíženého. Nemůžeš sice dát garanci dostupnosti, ale je to zadarmo a nikoho tím nepoškozuješ. Nebo jsme si zajistili sponzory a dali jsme jim decentní reklamu (i textovou verzi). To filtry nezachytí. S weby jsem začal na základní škole, tak mi nemusíš říkat, jak to funguje. Oblasti, které mě zajímají, nedávají z komerčního hlediska smysl. A kdybych šel po komerčních příležitostech, nikdy by mě ani ve snu nenapadlo dělat web zaměřený čistě na česky mluvící publikum (s výjimkou webů zaměřených na širokou veřejnost, tam i ČR stačí k zajímavým výsledkům).

Rozhodně to není neřešitelná situace. Jak jsem napsal, jen musíš vědět, co děláš. Každé podnikání má svá rizika.
Nekdo tady má problémy
| 15. 10. 2013
///problém je, že to odnesou všichni.

Tak si zkus provozovat nějaký web, a nevím, zda by Ti to i pak přišlo v pořádku. Výsledek stejný totiž v žádném případě není, protože je to strašně nespravedlivé. Ale vím, že většina lidí uvažuje tak, že nepřemýšlí a dokud se jich to osobně netýká. Příkladů by šlo jmenovat tisíce v nejrůznějších oblastech :-( .
Nekdo tady má problémy
| 15. 10. 2013
Jestli skutečně odejde, nebo jen přestane konzumovat reklamu, je celkem jedno. Výsledek je stejný - žádné peníze. V tomhle se shodneme; problém je, že to odnesou všichni. Ne jen ti, kteří dělají problémy. Většina lidí to dál řešit nebude, když už je někdo dožene k instalaci podobného doplňku. Na rozdíl od vztekání se na všechny jim to nemám za zlé, protože nebývají zrovna počítačově nejgramotnější. Je na těch slušných, aby o této problematice informovali a učili lidi používat black/ white listy. Když jsi tak uvědomělý, nic ti nebrání zakázat jen reklamu na ACZ. Nebo na jiném webu, který ti leze na nervy. Není to, jako kdyby to ty nástroje neuměly a ty sis musel vybrat mezi tím trpět reklamu na jednom webu, nebo všem zmařit kšeft.

Jinak pro ACZ mám i nějaké vlastní styly a skripty, abych si zpříjemnil pobyt. Natahování reklam nijak nebráním, jen některé nezobrazuji. To je případ třeba galerie, která je celkem tragická v té podobě, v jaké je.

Je to hloupost lidí, kteří dělají reklamu. A svůj postoj vyjadřuji tím, že ho mám vypnutý. Chci ho jen výjimečně. Proto ho mám nainstalovaný. Dostávají mě weby, kde je každá položka menu samostatný flash. Koho tohle může napadnout...
Nekdo tady má problémy
| 15. 10. 2013
Pokud je naštve a odežene pryč, pak se nad sebou daný web může zamyslet. Jenže pokud se rozšíří AdBlocky, tak nejen, že to nikoho neodežene, ale lidé to budou prohlížet bez reklamy, a tedy často příjemněji, a hlavně to odnesou weby, které si na stupidní reklamy dávají pozor, jenže málokdo se bude zabývat tím, aby to pro nějaké domény povolil a pro jiné zakázal.

To už záleží na povaze člověka. Někdo někoho naštve, a pak ten druhý se může chovat protivně k celému svému okolí, a nebo jen k tomu, kdo ho naštval, kdo mu ublížil. Sám jsem se vždy chovával podle druhého schématu, aniž bych si to nějak uvědomoval, až do doby, než mi to řekli druzí, a než jsem si uvědomil, že řada lidí je pak zlá ke všem okolo. To mne jen napadla taková analogie, neboť na tom asi něco bude. Já raději napíšu rozhořčený email do škodovky (to jsem ale nikdy neudělal) nebo jinam, že mají odpornou reklamu - s nadějí, že to má nějaký smysl, ale rozhodně kvůli tomu nechci nechat přicházet o zisk všechny weby, na které chodím, a kteří třeba s debilní reklamou Renaultu, nebo Huyndai nemají naprosto nic společného - kromě toho, že taky publikují na Internetu. Jiné chování je podle mne nelogické a v podstatě sobecké...

Mimochodem flash nesnáším z podstaty, hlavně ve flashi udělané weby (to už mne musí hodně zajímat, abych tu stránku okamžitě nezavřel), nicméně taky vím, že řada solidních reklam je taky napsaná ve flashi :-( .

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku