Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia 1,2 TSI (77 kW) je nejúspornější benzinovou Škodou

Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
91 Fotogalerie
Diskuze (233)
Nový motor pod kapotou Octavie je malou revolucí mezi zážehovými agregáty, které dnes lze pořídit ve voze značky Škoda. Nový motor je jen o málo dražší než letitý agregát 1,6 MPI. Octavia 1,2 TSI má nižší kombinovanou spotřebu než Fabia s motorem 1,2 HTP.

Standardní zážehový motor 1,6 (75 kW) ve Škodě Octavia doplní v únoru 2010 menší čtyřválec 1,2 TSI (77 kW) s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem. Nový motor dosahuje maxima točivého momentu 175 Nm ve velmi širokém rozmezí otáček od 1550 do 4100 min-1.

Místo kombinované spotřeby 7,4 l/100 km (u motoru 1,6 MPI) zvládá nová stopětikoňová Octavia s motorem 1,2 TSI projet evropský jízdní cyklus se spotřebou 5,8 l/100 km a stává se tak nejúspornější benzinovou verzí v nabídce řady Octavia. Dosud se tímto označením mohl pochlubit jiný přeplňovaný motor – 1,4 TSI (90 kW) – s nímž je Octavia schopna absolvovat kombinovaný cyklus za 6,3 l/100 km.

Paradoxem je, že o třídu menší, o půl metru kratší a o 235 kg lehčí Fabia s atmosférickým motorem podobného objemu (ale odlišné konstrukce) dosahuje vyššího kombinovaného průměru. Fabia 1,2 HTP (44 kW) má udávanou kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km, silnější provedení 1,2 HTP (51 kW) je na tom stejně.

Novinkou pro lidovou benzinovou motorizaci Octavie bude sedmistupňové DSG s nímž vzroste kombinovaná spotřeba na 5,9 l/100 km.

Dynamika jízdy je lepší než v případě motoru 1,6 MPI díky vyššímu maximu točivého momentu i díky standardní šestistupňové převodovce.

Škoda Octavia - Akční ceny (leden 2010) - Malé zážehové motory
Motor1,4 MPI1,6 MPI1,2 TSI (DSG)1,4 TSI (DSG)
Převodovka5M5M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390159511971390
Válce/ventily4/44/24/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]59/500075/560077/500090/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800148/3800175/1550-4100200/1500-4000
Max. rychlost [km/h]173190191 (191)203 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,310,9 (10,9)9,7 (9,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]77,45,8 (5,9)6,3 (6,3)
Cena Prima [Kč]312.900,-347.900,-353.900,--
Cena Classic [Kč]332.900,-367.900,-373.900,-414.900,-
Cena Ambiente [Kč]-423.900,-429.900,-470.900,-
Cena Elegance [Kč]-463.900,-469.900,-510.900,-

Motor 1,2 TSI je nabízen také ve Škodě Yeti, Audi A3, Volkswagenu Golf a ve Volkswagenu Polo. Počítá se s jeho dalším rozšířením na vozy značek skupiny VW v nejbližších měsících. Výroba agregátu probíhá v mladoboleslavské motorárně.

První zkušenosti s motorem 1,2 TSI na Auto.cz
TEST Škoda Yeti 1,2 TSI – Bude se vám líbit (10/2009)
SR.TEST Škoda Yeti 1,2 TSI vs. Škoda Octavia Combi 1,6 MPI – Turbo ničím nenahradíš (01/2010)

Vstoupit do diskuze (233)