Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Tour se loučí, skončí v červnu

16. 4. 2012 • 08:16
40
46
Zobrazit náhledy (40)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Škoda oficiálně potvrdila konec Octavie Tour. Doprodej snížil první cenu pod čtvrt milionu korun.

Zatím nikdy nebylo oficiálně možné pořídit novou Octavii za méně než čtvrt milionu korun. Tato možnost se díky zlevnění verze Tour otevřela až letos. Nyní ale mladoboleslavská automobilka potvrdila ukončení výroby modelu Octavia Tour.

Kariéra druhé generace proto bude trvat méně než dva roky. Nové provedení vstoupilo do prodeje v říjnu 2010, výroba skončí letos v červnu. Nástupcem se stane nový model, neoficiálně přezdívaný Rapid.

Škoda Octavia Tour se prodává od roku 2004. Kariéra první generace začala po příchodu Octavie II – Octavia I pokračovala s přívlastkem Tour dále. Nabídka motorů původně zahrnovala čtyřválce 1,4 MPI/55 kW, 1,6 MPI/75 kW, 1,8 Turbo/110 kW a turbodiesel 1,9 TDI-PD/74 kW. Postupně se redukovala, až v roce 2010 Škoda výrobu tohoto modelu ukončila.

Škoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI PD: Poslední jízdní dojmy

Záhy navázala druhá generace Octavie Tour, která je v zásadě Octavií II s původním designem přídě. V nabídce jsou již pouze benzinové motory: 1,4 MPI/59 kW a 1,6 MPI/75 kW.

Za více než 15 let od roku 1996 se vyrobilo dohromady téměř 4 miliony Octavií obou generací. Z toho 1,4 milionu připadá na Octavii I (1996-2010, včetně Touru). Druhá generace (od 2004) zatím dosáhla na 2,5 milionu kusů, z čehož 32 tisíc je verze Tour.

Škoda Octavia Tour a Octavia Combi Tour - ceny na českém trhu
Motor1,4 MPI1,6 MPI
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]13901595
Válce/ventily4/44/2
Největší výkon [kW/min-1]59/500075/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800148/3800
Max. rychlost [km/h]173190
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,1
Cena Trumf [Kč]249.900,-264.900,-
Cena Trumf Combi [Kč]269.900,-284.900,-

Akční výbava Tour Trumf obsahuje centrální zamykání, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant nastavitelný ve dvou osách a v případě kombi i dělená zadní sedadla.

Za 15 tisíc se nabízí rozšiřující balíček Trumf Plus, který přidá klimatizaci, elektrické stahování oken, litá kola a palubní počítač.

TEST Škoda Octavia Tour 1,6 MPI – Starý známý

Související články

Témata
Avatar - skejpa
11. 12. 2012 16:17
Not bad
Musím se přiznat, že jsem to nečekal ani zdaleka tak pěkný, jak to ve skutečnosti vypadá :-) Jsem zvědav ještě na kombika. Škodovka má za tohle každopádně pochvalu. Teď ještě nastavit ceny jako konkurence a může začít pomýšlet na tu jejich TOP 10.
22. 4. 2012 19:15
Re: Bez dieselu
Ale klidně, jen tou alternativou nesmí být 1.4 a 1.6 MPI.
20. 4. 2012 10:56
Re: Skoda
O1 byla solidnější než O2? :-) je zajímavé, co někteří jedinci, jako ty, dokáží vypustit na internetu za kraviny >:D
19. 4. 2012 23:53
Re: NEskutečné..
:yes:
18. 4. 2012 11:47
Re: Skoda
Ja som zase nestretol octu, co nehrka a to som sa viezol uz v 5tich od zakladu po L&K s najazdom od 20 do 120tis. km.
Pocutelne deformacie v skrute pri Octa2 RS (najazd 65tis. km real.) su asi nejakym sportovym doplnkom, ked uz ten TSI motor nie je taky hlucny.

Ale je to uhol pohladu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku