Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inspirací pro novou Škodu Rapid byla Octavia první generace

Jiří Červenka
Diskuze (52)
Očekávaný kompaktní model Škody je přímo ovlivněn úspěšnou koncepcí původního boleslavského liftbacku.

Ideovým vzorem pro nový kompaktní sedan koncernu Volkswagen byla Škoda Octavia první generace. Řekl to dnes na výroční tiskové konferenci Škoda její předseda představenstva Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„První Octavia byla perfektní produkt pro svoji dobu, základ dalšího rozvoje,“ řekl. „Měla přesně ty správné rozměry, zavazadlový prostor přes 500 litrů. Při hledání nových příležitostí jsme se proto nyní rozhodli udělat auto s rozměry první Octavie,“ upřesnil Vahland. Podle něj je liftback velikosti původní Octavie účinným receptem nejen pro Evropu, ale i pro celý svět.

Prof. Vahland dále řekl, že nový kompaktní model se bude vyrábět nejen v Mladé Boleslavi, ale rovněž v Číně a Rusku. (V Indii se přitom už vyrábí model Rapid, o kterém se má za to, že má s připravovanou novinkou hodně společného.) Není ovšem zřejmé, jestli auto ponese na všech trzích značku Škoda a ani to, jak se bude jmenovat. Ačkoliv v českých médiích se o něm běžně mluví jako o Rapidu, představitelé Škody důsledně používají spojení „nový kompaktní model“.

Octavia TDI vs. Octavia TDI aneb dvě generace ve srovnání ojetin

„Název oznámíme na dubnovém autosalonu v Pekingu,“ řekl Vahland s tím, že fyzicky se nový model představí veřejnosti nejdříve na podzim. To koresponduje s dřívějšími vyjádřeními představitelů Škody, podle nichž má být výroba spuštěna už po prázdninách a výstavní premiéra se odehraje ve třetím čtvrtletí.

Nový model se bude vyrábět v Mladé Boleslavi společně s technicky totožným SEATem Toledo, který už na veřejnosti debutoval – pravda, zatím pouze jako „koncept“. Koncepční Toledo přitom jakoby z oka vypadlo konceptu Škoda MissionL z loňského Frankfurtu, který automobilka i v oficiálních materiálech označuje za „blízký sériovému provedení“. Až tedy na podzim uvidíme produkční verze obou sesterských liftbacků, žádné velké překvapení by nás čekat nemělo.

Výroční zpráva Škoda Auto: Zdárně udržujeme kurs růstu

Jiří Červenka
Diskuze (52)
Avatar - BruceWayne
18. 4. 2012 06:17
Další zbytečné auto
s logem slepice na masce. Proč proboha jsou či vznikají :-( ? Jestli i tohle se líbí zastáncům desingové šedi a nudy, tak se nedivím co se v Česku děje a proč je každý 4. občan tohodle státu zlodějem a závistivcem. :no:
17. 4. 2012 22:22
škoda, že to bude vypadat jinak
teď jsem mrkl na video z idnesu a pokud to bude vypadat skutečně jak na tom videu, tak ať jdou do háje, to se jim fakt nepovedlo 8-s :no:
Proč sakra nezachovali vzhled studie, ta je moc povedená, ale tohle 8-s
[odkaz]
simply never
Avatar - Bristol
22. 3. 2012 21:43
Re: Možnosti výběru
tak koncern jede na tom že produkuje neutrální průměrná auta, které nevybočují z řady...to se zamlouvá mnohým evropským zákazníkům...a nejvíce také mastí od lidí co nejsou velkými znalci automobilů do hloubky...pak to vypadá nějak podobně...hele co mám koupit za mobil...hmm no přece nokii...má to každej...(i když dnes to neplatí-ale příklad trefný) je to tak s většinou tuctových věcí...každý kdo se o věc moc nezajímá a stejně ji potřebuje tak nakonec stejně koupí to "co známý říkal" a nebo to co vidí nejčastějí...protože přece co se nejvíc prodává musí být zákonitě dobré...VW jsou dobrá auta...ve všem(krom řízení) nadprůměrná a v ničem zásadním nechybují...to je jejich síla-a tím poráží konkurenci v evropě...
22. 3. 2012 18:57
Re: nic novýho
no a co? možná jste nepochopil obsah diskuse, tak si ji přečtěte ještě jednou a nahlas.
nashledanou.
22. 3. 2012 18:51
Re: Náhodou
TSI do toho dávat nebudou. Tohle bude budgetová kára, která bude ráda za klimu. Cenově to ovšem bude atakovat Fabku.