Inspirací pro novou Škodu Rapid byla Octavia první generace

Inspirací pro novou Škodu Rapid byla Octavia první generace

 
 

Očekávaný kompaktní model Škody je přímo ovlivněn úspěšnou koncepcí původního boleslavského liftbacku.

Ideovým vzorem pro nový kompaktní sedan koncernu Volkswagen byla Škoda Octavia první generace. Řekl to dnes na výroční tiskové konferenci Škoda její předseda představenstva Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„První Octavia byla perfektní produkt pro svoji dobu, základ dalšího rozvoje,“ řekl. „Měla přesně ty správné rozměry, zavazadlový prostor přes 500 litrů. Při hledání nových příležitostí jsme se proto nyní rozhodli udělat auto s rozměry první Octavie,“ upřesnil Vahland. Podle něj je liftback velikosti původní Octavie účinným receptem nejen pro Evropu, ale i pro celý svět.

Prof. Vahland dále řekl, že nový kompaktní model se bude vyrábět nejen v Mladé Boleslavi, ale rovněž v Číně a Rusku. (V Indii se přitom už vyrábí model Rapid, o kterém se má za to, že má s připravovanou novinkou hodně společného.) Není ovšem zřejmé, jestli auto ponese na všech trzích značku Škoda a ani to, jak se bude jmenovat. Ačkoliv v českých médiích se o něm běžně mluví jako o Rapidu, představitelé Škody důsledně používají spojení „nový kompaktní model“.

Octavia TDI vs. Octavia TDI aneb dvě generace ve srovnání ojetin

„Název oznámíme na dubnovém autosalonu v Pekingu,“ řekl Vahland s tím, že fyzicky se nový model představí veřejnosti nejdříve na podzim. To koresponduje s dřívějšími vyjádřeními představitelů Škody, podle nichž má být výroba spuštěna už po prázdninách a výstavní premiéra se odehraje ve třetím čtvrtletí.

Nový model se bude vyrábět v Mladé Boleslavi společně s technicky totožným SEATem Toledo, který už na veřejnosti debutoval – pravda, zatím pouze jako „koncept“. Koncepční Toledo přitom jakoby z oka vypadlo konceptu Škoda MissionL z loňského Frankfurtu, který automobilka i v oficiálních materiálech označuje za „blízký sériovému provedení“. Až tedy na podzim uvidíme produkční verze obou sesterských liftbacků, žádné velké překvapení by nás čekat nemělo.

Výroční zpráva Škoda Auto: Zdárně udržujeme kurs růstu

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 

Přidat názorDiskuse: Inspirací pro novou Škodu Rapid byla…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než…

Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká... Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká...

Modernizovaný rapid navazuje na styl dnešní fabie, pod…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…