Škoda pracuje na elektromobilu, nabídne rychlé dobíjení a dlouhý dojezd
Také Škoda v následujících letech nabídne automobil čistě poháněný elektřinou. Předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier tvrdí, že se Škoda elektrifikaci nevyhne, protože k ní není žádná alternativa.
Koncern VW Group v současnosti pracuje na nové platformě MEB speciálně určené pro vozy s elektrickým pohonem. Maier přiznává, že součástí týmu pracujícího na této architektuře jsou i pracovníci Škody.
Volkswagen platformu MEB už představil v letošním konceptu Budd-E. Navržena byla tak, aby nabídla dostatečný prostor jak pro baterie, tak pro posádku. To umožnila sendvičová struktura, díky níž jsou v podlaze umístěny baterie. Zároveň má být ještě vylepšena jízdní dynamika, těšit se máme na skvělé zrychlení, perfektní jízdní vlastnosti i dlouhý dojezd.
Budd-E měl díky bateriím integrovaným prakticky do celé podlahy zvládnout ujet až 533 kilometrů, tedy samozřejmě podle normovaného cyklu NEDC. O pohon se staraly dva elektromotory o celkovém výkonu 235 kW uložené u přední a zadní nápravy.
Sendvičovou konstrukcí Budd-E se mimochodem inspiroval i mladoboleslavský koncept VisionS, který nemá baterie umístěné pod podlahou zavazadelníku, jak bývá obvyklé, nýbrž pod podlahou kabiny. I díky tomu se do VisionS vešly tři řady sedadel, protože prostor kufru a třetí řady sedadel nebyl omezen akumulátorem.
Šéf mladoboleslavského výrobce zatím nenaznačil, jak by elektrická Škoda mohla vypadat a jakou by mohla mít koncepci. Plány se navíc ještě mohou do určité míry změnit, protože elektromobil s okřídleným šípem ve znaku uvidíme nejdříve v roce 2020. V minulosti Škoda s myšlenkou elektrovozu již koketovala, když v reálném provozu testovala elektrickou Octavii Combi.
Vedle elektromobilu se v Mladé Boleslavi pracuje také na plug-in hybridu. Maier již potvrdil, že prvním modelem, který tento pohon dostane, bude Superb. Stane se tak v roce 2019. Je pravděpodobné, že hybridní Superb využije stejné ústrojí jako Passat GTE, což by znamenalo kombinaci 1.4 TSI, elektromotoru a převodovky DSG. Hybrid by mohl nést přídomek H-Tec, který má Škoda registrovaný.
Později mají následovat i další modely s takovým ústrojím. Důležité bude zachování praktických vlastností vozů značky Škoda, což s ohledem na rozměrné baterie může být těžký oříšek.