Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda pracuje na elektromobilu, nabídne rychlé dobíjení a dlouhý dojezd

David Bureš
Diskuze (37)
Už před příchodem auta s čistě elektrickým pohonem se dočkáme plug-in hybridu. Jako první takové ústrojí využije Škoda Superb.

Také Škoda v následujících letech nabídne automobil čistě poháněný elektřinou. Předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier tvrdí, že se Škoda elektrifikaci nevyhne, protože k ní není žádná alternativa.

Koncern VW Group v současnosti pracuje na nové platformě MEB speciálně určené pro vozy s elektrickým pohonem. Maier přiznává, že součástí týmu pracujícího na této architektuře jsou i pracovníci Škody.

Volkswagen platformu MEB už představil v letošním konceptu Budd-E. Navržena byla tak, aby nabídla dostatečný prostor jak pro baterie, tak pro posádku. To umožnila sendvičová struktura, díky níž jsou v podlaze umístěny baterie. Zároveň má být ještě vylepšena jízdní dynamika, těšit se máme na skvělé zrychlení, perfektní jízdní vlastnosti i dlouhý dojezd.

Budd-E měl díky bateriím integrovaným prakticky do celé podlahy zvládnout ujet až 533 kilometrů, tedy samozřejmě podle normovaného cyklu NEDC. O pohon se staraly dva elektromotory o celkovém výkonu 235 kW uložené u přední a zadní nápravy.

Sendvičovou konstrukcí Budd-E se mimochodem inspiroval i mladoboleslavský koncept VisionS, který nemá baterie umístěné pod podlahou zavazadelníku, jak bývá obvyklé, nýbrž pod podlahou kabiny. I díky tomu se do VisionS vešly tři řady sedadel, protože prostor kufru a třetí řady sedadel nebyl omezen akumulátorem.

Šéf mladoboleslavského výrobce zatím nenaznačil, jak by elektrická Škoda mohla vypadat a jakou by mohla mít koncepci. Plány se navíc ještě mohou do určité míry změnit, protože elektromobil s okřídleným šípem ve znaku uvidíme nejdříve v roce 2020. V minulosti Škoda s myšlenkou elektrovozu již koketovala, když v reálném provozu testovala elektrickou Octavii Combi.

Vedle elektromobilu se v Mladé Boleslavi pracuje také na plug-in hybridu. Maier již potvrdil, že prvním modelem, který tento pohon dostane, bude Superb. Stane se tak v roce 2019. Je pravděpodobné, že hybridní Superb využije stejné ústrojí jako Passat GTE, což by znamenalo kombinaci 1.4 TSI, elektromotoru a převodovky DSG. Hybrid by mohl nést přídomek H-Tec, který má Škoda registrovaný.

Později mají následovat i další modely s takovým ústrojím. Důležité bude zachování praktických vlastností vozů značky Škoda, což s ohledem na rozměrné baterie může být těžký oříšek.

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - Ja Prvni 123
18. 3. 2016 15:52
Na druhou sranu minimálně hybrid není nic tak převratně nové
Třeba tady:

[odkaz]

Začínalo to už v roce 1966... a výroba probíhala nepřetržitě 33 let, byť na různých místech.
Avatar - Emel
17. 3. 2016 21:52
Re: světe div se
Kromě VW s 2,6M jsou další 4 příčky v Číně extrémně vyrovnané...

2. Hyundai 1.062
3. Buick 1.035
4. Toyota 1.010
5. Honda 980

Nebo jsi to myslel tak, že se prodávají Toyoty, ale Made in China?
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2016 19:39
Re: Budoucnost je v dieselu
Nevidíš?
A víš, jak daleko je z Plzně do Ostravy?
A kolik teda ujedeš, než dojedeš tam... a zpátky?

;-)
17. 3. 2016 18:44
Re: světe div se
v Cine to neni zhave s nicim co ma na sobe napis Made in Japan :-!

[odkaz]
Avatar - Emel
17. 3. 2016 14:13
Re: světe div se
Píšu, že Číně nerozumím... musel bych se podívat na nějaká čísla abych se mohl na úrovni bavit o tom, kolik EV by tam Škodovka případně mohla prodávat. Namátkou jsem koukl na Prius, ten je za 2015 v Číně na 408ks, přitom Toyota má přes milion kousků... ale něco z toho vyvozovat si netroufám, snad jen to, že to tam nebude s hybridy tak žhavé.

Máš nějaký přehled, kolik jakých EV a PHEV se loni prodalo?