Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid vs. Fabia Combi 1,2 TSI: Test spotřeby

22. 10. 2012
178
Dvě různá auta a stejný motor. Které dopadne lépe?

Je lepší Rapid nebo Fabia Combi? Tato otázka nejspíš bude trápit řadu zákazníků při bloumání po showroomech domácí automobilky. Dnes ale nebudeme dva konkurenty z jedné stáje srovnávat ve standardním testu. Zaměříme se jen na to, který z vozů má nižší spotřebu paliva.

Ve spolupráci s časopisem Auto Tip jsme na různých druzích silnic vyzkoušeli současně oba modely. Vybaveny byly stejným motorem, přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1,2 TSI o výkonu 77 kW. Rozdíl je jen ve velikosti pneumatik (Rapid má větší), ostatní odlišnosti vyplývají z technických aspektů – Rapid má o 25 kg větší hmotnost, ale také výhodu šestistupňové převodovky.

Začínáme v redakci v Praze-Holešovicích. První kilometry se tandem škodovek proplétá centrem hlavního města. Fabia a Rapid jedou v těsném sledu za sebou, mezi semafory najedeme 28 km, než se dostaneme na okraj Prahy na Černý Most.

Zde začíná čtyřproudová silnice. Nastavujeme tempomat na tachometrových 130 km/h a ve zhruba stometrovém odstupu vyrážíme pryč z Prahy. V polovině cesty se kvůli stavebním pracím silnice R10 zužuje – dobrá příležitost vyměnit si pozice, aby se eliminoval vliv aerodynamické výhody pro druhé auto. Jestli někde, tak právě tady musí mít Rapid výhodu. Na šestku totiž točí 2750 min-1, zatímco pětka u Fabie posílá otáčky na 3050 min-1.

Po 62 dálničních kilometrech následuje zastávka v Mnichově Hradišti, cesta zpět povede pro okreskách a přes vesnice. Samozřejmostí je striktní dodržování rychlostních limitů. Alternativní varianta je časově náročnější, delší je ale jen nepatrně. Po 66 km jsme zpátky v Praze.

A jaký je výsledek? Rapid je nakonec úspornější ve všech jízdních režimech – ve městě jen nepatrně, ale mimo město i na dálnici uplatní výhodu šestistupňové převodovky a aerodynamicky výhodnějšího tvaru karoserie. Kdo jezdí častěji po dálnici, ten už skoro půllitrový rozdíl nejpíš vezme při rozhodování v potaz.

Srovnání zjištěné spotřeby benzinu
Spotřeba [l/100 km]Fabia Combi 1,2 TSIRapid 1,2 TSI
Město6,46,3
Mimo město5,04,8
Dálnice6,76,3
Celkový průměr6,05,8

vw levnaauta autotip vw levnaauta autotip

Rapid je úspornější než Fabia. Je ale celkově lepším autem? Velký test najdete v časopisu Auto Tip 22/2012, který je právě v prodeji.










Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - volvo s60
Lepe dopadne to
volvo s60
| 26. 4. 2013
Také by mě docela zajímalo jakou mají spotřebu těch řetězů?! >:D :yes:
Avatar - chlapecx
Doporučuji si přečíst
chlapecx
| 14. 12. 2012
to je právě to... a proto máme tolik nehod :-)))
protože vyhlášku nikdo nezná... že musím přizpůsobit svou ychlsot schopnostem, technickýmu stavu vozu (to je i výkon) a podmínkám.... a pokud protě nemám dsotatečně přeheldný úek na předjetí, tak nepředjíždím..... to paksi mylím, že na to mý koníky stačí.... a najednou jsem na tom tromě... nebo pod autem proti :-(

i fabií se DÁ předjíždět! ale ne za VŠECH OKOLNOSTÍ a ne za každý ŠÍLENOSTI :-))) možná, že PROTO jsou řidiči slabých aut MÉNĚ nebezpeční :-)))

to je jak v mzle nebo právě koloně.... dodržuju dle předpisů bezpečnou vzdálenost..... a už se mi tam copu :-( to si hodně POMOHLI, v KOLONĚ ve VLÁČKU!!! akorát díky jejich CPANÍ PŘEDE MNE do tý MALÝ díry co jsem si tam NECHAL ZPOMALÍ CELEJ vláček!!!!!! místo, aby kolona jela plynule, takkvůli takovýmu BUANOVI musí VŠICHNI jít NA BRZDY!!!!!
Avatar - chlapecx
Pomineme-li
chlapecx
| 14. 12. 2012
on je to šok i při přesednutí ze škody 120 do fabie HTP :-))) ;-)
Doporučuji si přečíst
_MT_
| 24. 10. 2012
V tom případě ti vypadla čárka před "ne". A asi i nějaký emotikon. Ty ironie. >:-[]
Avatar - Barrichello
Doporučuji si přečíst
Barrichello
| 24. 10. 2012
Děkuju, nechci.

Vyhrakanej přeplněnej pantograf, se zpožděním a ještě 4x přestupovat když jedeš dál jak 50 km.

Mezi MHD a vlakem je zásadní rozdíl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku